جام‌جم آنلاین: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان خواست در صورت انتخاب مجدد اقدامات بیشتری برای برقراری ثبات در افغانستان انجام دهد. کلینتون درگفتگو با رادیوBBC ، گفت: کرزای تا کنون نیز در بسیاری از جبهه‌ها خوب عمل کرده است، اما آمریکا که بیش از 68 هزار نیرو در این کشور دارد، انتظار بیشتری از او داشت.
کد خبر: ۲۸۷۰۴۶

وی افزود: هدف آمریکا در منطقه همچنان از هم گسیختن و شکست القاعده و هم‌پیمانان افراط‌گرای این گروه چون طالبان‌ بوده است.

انتقاد از نقش غرب در آفریقا

جام‌جم آنلاین: پل کاگامه، رئیس‌جمهور رواندا روز گذشته تاکید کرد آنچه از آن تحت عنوان کمک‌های غرب به آفریقا یاد می شود در عمل موجب هیچ پیشرفتی در این قاره نشده است.

کاگامه در گفتگو با روزنامه اقتصادی هاندلشبات (آلمان) گفت: منابع ما برای صرف تامین منافع کشورهای دیگر می‌شود و شرکت‌های غربی فقط به آلوده کردن آفریقا در سطح وسیع پرداخته‌اند. وی افزود: از سرمایه‌گذاری چین در آفریقا استقبال می‌کنیم زیرا چینی‌ها آنچه را که آفریقا به آن نیاز دارد به ما می‌دهند و در تاسیسات زیربنایی و راهسازی به ما کمک می‌کنند.

حمله چاوز به اوباما

جام‌جم آنلاین: هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا از اعطای جایزه نوبل صلح سال 2009 به باراک اوباما، همتای آمریکایی خود انتقاد کرد و آن را غیرعادلانه خواند. به گزارش آژانس افه اسپانیا، چاوز روز گذشته گفت: اعطای جایزه نوبل صلح به اوباما به معنای دادن جایزه به نیتی خوب است که با تبدیل شدن به واقعیت فاصله بسیاری دارد. وی با اشاره به مدت کوتاهی که از آغاز زمامداری اوباما می‌گذرد، افزود: اوباما برای آن که شایسته دریافت جایزه نوبل صلح باشد هیچ کاری صورت نداده است.

پیش بینی کیسینجر

جام‌جم آنلاین: هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با هشدار در مورد تاثیر اختلافات داخلی دولت آمریکا بر جنگ افغانستان هشدار داد این جنگ جهنمی تمام نشدنی است.

کیسینجر در مصاحبه با روزنامه آلمانی بلادت گفت: اگر جنگ افغانستان به درستی مدیریت نشود ممکن است به باتلاقی برای ارتش آمریکا تبدیل شود. وی افزود: اگر اوباما به توصیه مک کریستال عمل کند مسوول تحولات بعدی خواهد بود و اگر با آن مخالفت ورزد ممکن است به اهمال در قبال نظامیان آمریکایی متهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها