گروه سلا‌مت:‌چندی است سال تحصیلی شروع شده و بازار خرید لوازم تحریر بچه مدرسه‌ای‌ها هنوز داغ است. این موضوع تا یکی دو ماه اول سال تحصیلی که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند و لوازم تحریر همکلاسی‌هایشان را می‌بینند، ادامه دارد. اما نکته قابل توجه آن است که در میان لوازم تحریر استفاده از مداد و خودکار مراقبت‌هایی لا‌زم دارد که رعایت موارد ایمنی در استفاده از انواع آنها برای کودکان الزامی است. مداد یکی از پرکاربردترین اعضای خانواده لوازم تحریر است. نوک تیز مداد در حواس پرتی یا شیطنت‌ها و شوخی‌های کودکانه خصوصا زمانی که دو سر تراش می‌شود، می‌تواند برای عضو آسیب‌پذیری مانند چشم خطرناک باشد. همچنین مدادهای فانتزی به دلیل آن که هنگام به دست گرفتن بسیار به چشم نزدیک می‌شوند ممکن است باعث آسیب‌های جدی چشم شوند. بنابراین این نوع مدادها تنها باید برای استفاده دکوری و تزئینی خریداری شود. اصولا پوسته بیرونی مداد از جنس چوب بوده و رنگ روی چوب آن آلرژی‌زا ست. لذا در صورت بروز هر گونه خارش و تغییر رنگ پوست دست در اثر استفاده از آن حتما باید جنس و نوع مداد را تغییر دهید و سعی کنید عادت بد فرو بردن مداد به داخل دهان را فراموش کنید.
کد خبر: ۲۸۶۶۳۱

از سوی دیگر، قطر مداد نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشد. در هر کدام از این حالات فشار روی نقاطی از انگشتان و دست بیشتر خواهد شد.با بالا رفتن سن، خودکار جای مداد را می‌گیرد. این محصول جز در موارد بی‌احتیاطی نمی‌تواند خطر چندانی برای چشم داشته باشد. اما رنگ بعضی از خودکارها روی یک زمینه خاص ممکن است برای چشم آزاردهنده باشد. باید به این نکته که برخی از عطرهای استفاده شده در برخی خودکارهای عطری می‌تواند آلرژی‌زا باشد هم توجه داشته باشید.

توجه: در اثر فشار دادن مداد یا خودکار روی کاغذ، تاندون‌های دست صدمه دیده و تحت فشار قرار دادن بیش از حد دست و انگشتان باعث بروز «سندرم تونل کارپ» می‌شود که التهاب تاندون‌های دست و دردناک شدن آنها را به دنبال خواهد داشت. لذا کمتر به دستتان فشار بیاورید و استراحت را فراموش نکنید. هر 15 تا 20 دقیقه یک کشش ملایم به مچ دست خود بدهید و بگذارید کمی استراحت کند. همچنین وضعیت نادرست بدن شما می‌تواند عضلات گردن و شانه شما را تحت فشار قرار دهد. این وضعیت می‌تواند باعث فشرده شدن اعصاب در ناحیه گردن شود. با توجه به این که اعصاب ناحیه مچ و دست شما از ناحیه گردن منشأ گرفته‌اند، دچار مشکل می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها