ایسنا: سردار سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط کنونی کشور و تهدیدات دشمنان گفت: ماموریت‌های مختلف سپاه با ویژگی‌های متفاوت و نیز نقش سپاه در مقابله با تهدیدات مختلف که امروز گستره بزرگی را نیز شامل می‌شود، باعث شده است نقش دفاعی سپاه پاسداران امروز بیش از هر زمان دیگری پررنگ‌تر و با اهمیت‌تر جلوه کند.
کد خبر: ۲۸۶۶۲۵

تشکیل کمیته دریای خزر در کمیسیون امنیت ملی مجلس

فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که کمیسیون متبوعش به صورت جدی مسائل مربوط به رژیم حقوقی دریای خزر را پیگیری می‌کند از تشکیل کمیته‌ای با عنوان دریای خزر برای پیگیری مسائل مربوط به این دریا خبر داد. حسین سبحانی‌نیا، نماینده مردم نیشابور در مجلس با یادآوری میزان بهره‌برداری ایران و شوروی از دریای خزر خاطرنشان کرد: طبق قراردادهای 1921 و 1940 ما و شوروی از منابع بستر و زیر بستر دریای خزر به صورت مشترک بهره‌برداری می‌کردیم، اما پس از فروپاشی شوروی و با وجود 5 کشوری که در کنار دریای خزر هستند، نحوه بهره‌برداری از منابع بستر و زیر بستر دریای خزر با گذشته متفاوت شده و باید در چارچوب رژیم حقوقی آن مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین از احتمال برگزاری نشست‌های دیگر با همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دستگاه‌های مربوط درباره دریای خزر خبر داد.

متکی به کارگروه مبارزه با پولشویی پیوست

فارس: با تصویب هیات وزیران، منوچهر متکی وزیر امورخارجه به عضویت کار گروه مربوط به آیین نامه‌های قانون مبارزه با پولشویی پیوست. پیش از این مصوبه وزیران اموراقتصادی و دارایی، بازرگانی، اطلاعات، کشور، دادگستری و رئیس کل بانک مرکزی در این کار گروه عضویت داشته‌اند. این مصوبه در 16 مهرماه سال جاری از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ گردید.

درخواست از پارلمان‌های جهان برای موضع‌گیری علیه رژیم صهیونیستی

مهر: درپی ارائه گزارش هیات حقیقت یاب سازمان ملل متحد به شورای حقوق بشر درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس شورای بین المجالس جمهوری اسلامی طی پیامی به بن گوریرات رئیس اتحادیه بین‌المجالس تاکید کرد که نمایندگان مجالس نباید در نشست صد و بیست‌و‌یکم مجمع بین‌المللی بین‌المجالس در ژنو که هفته آینده برگزار می‌شود نسبت به جنایات رژیم اسرائیل در تجاوز 22 روزه به غزه بی‌تفاوت باشند.

6 وزیر این هفته به مجلس می‌روند

فارس: وزرای اقتصاد و دارایی، کشور، صنایع، کشاورزی، اطلاعات و دفاع این هفته برای پاسخ به سوال نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها