دکتر صاحب قدم لطفی خبر داد:

تدوین آیین‌نامه استاد مدعو

معاون سابق آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه تدوین آیین نامه «استاد مدعو» در وزارت علوم خبر داد و گفت:‌ با تدوین این آیین‌نامه از اساتید ایرانی داخل و خارج از کشور برای تدریس در دانشگاههای کشور دعوت به عمل می‌آید.
کد خبر: ۲۸۶۲۲۷

دکتر عباس صاحب قدم لطفی در گفتگو با ایسنا ، با بیان اینکه این آیین‌نامه در دو بخش اساتید داخل و خارج از کشور تدوین می‌شود، اظهار کرد: در این خصوص در زمینه اساتید خارجی به ترتیب اساتید ایرانی شاغل در خارج کشور، اساتید کشورهای اسلامی و اساتید مسلمان در سایر کشورها در اولویت قرار دارند و این افراد می‌توانند یک ترم تحصیلی در ایران تدریس کنند.

وی افزود: اساتید کشورهای خارجی می‌توانند بر طبق نظر هیات ممیزه دانشگاه مبداء ، یک ترم تحصیلی با شرایط و حق و حقوق مناسب حق‌التدریسی در کشور ایران تدریس کند.

نحوه بکارگیری اساتید مدعو در داخل کشور

دکتر لطفی که هنوز در معاونت آموزشی وزارت علوم فعالیت می‌کند، در خصوص شرایط اساتید مدعو در داخل کشور ، گفت: این موضوع نیز با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد انجام می‌گیرد و در این زمینه از دانشگاه‌های مبدا خواسته‌ایم که شرایط را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه برای تدریس اساتید دانشگاه‌های مطرح و بزرگ کشور در دانشگاه‌های «کمتر برخوردار» مزایایی در نظر گرفته شده است ، گفت: از جمله این مزایا می‌توان به کاهش زمان ارتقای این اساتید ، تسهیلات حضور خانواده‌ اساتید در دانشگاه مقصد و حقوق و مزایای بهتر اشاره کرد.

دکتر لطفی تصریح کرد: اساتید می‌توانند حداقل یک ترم در دانشگاه مقصد تدریس کنند و در خصوص شرایط علمی این اساتید نیز هیات ممیزه دانشگاهها نظر می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها