عضو هیات علمی انجمن جهانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در همایش تعیین نقش مدارس هوشمند در دستیابی به مدرسه برتر از طراحی و تهیه نقشه راه مدارس هوشمند در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۲۲۶

به گزارش ایرنا ، علی اکبر جلالی افزود: نقشه راه توسعه مدارس هوشمندی در راستای ایجاد یک برنامه عملیاتی مشخص و گام به گام برای توسعه مراکز آموزشی طراحی شده است تا پس ازآن برنامه عملیاتی تفصیلی توسعه آنها نیز برمبنای واقعیت های موجود ارایه شود.

سند راهبردی توسعه مدارس هوشمند در معرفی این گونه مدارس تعریفی ارائه کرده است که براساس آن مدرسه هوشمند سازمانی است آموزشی با موجودیت فیزیکی و حقیقی و نه مجازی که در آن دانش آموزان به شکل نوینی آموزش خواهند دید.سند راهبردی توسعه مدارس هوشمند توسط سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تهیه شده است.

جلالی که استاد دانشگاه علم و صنعت است نیز افزود: طبق مصوبات شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 84-83 طرح مدارس هوشمند به سازمان اموزش و پرورش شهر تهران محول شد و پس از طرح موضوع در شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات چهار دبیرستان در چهار منطقه پایتخت برای اجرای طرح انتخاب شدند.

«بر این اساس پروژه مدارس هوشمند به صورت آزمایشی در دبیرستان های دخترانه آبسان منطقه چهارو ندای آزادی منطقه هفت و دبیرستان های پسرانه دکتر مصاحب منطقه پنج و شهدای کارگر منطقه 15 تهران از سال 83 به صورت آزمایشی شروع به فعالیت کرد».

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران طرح پروژه نمونه مدارس هوشمند را در ابتدای سال 83 برای اجرا در این مدارس تدوین کرد و در اختیار مدارس قرار داد. در این مستند پیش نیازهای مدارس برای شروع و اجرای طرح در چهار بخش زیر ساخت ها (شبکه محلی، اتصال اینترنتی و سخت افزار)، نرم افزار(وب سایت، سیستم مدیریت آموزشی، محتوای الکترونیکی) ،آموزش ( برای چهار گروه یادگیرنده شامل کادر مدیریتی، آموزشی، دانش آموزان و والدین) و نیروی انسانی تعیین شد.

به گفته وی توفیق مدارس آزمایشی در شکل گیری مدرسه هوشمند و دستیابی به اهداف این مدارس یکسان نبوده و با توجه به شرایط و موقعیت های درونی و بیرونی مدرسه هر یک از مدارس آزمایشی توانستند تا حدودی راه اندازی شوند.

عضو هیات علمی انجمن جهانی مطالعات جامعه اطلاعاتی اضافه کرد: علاوه بر مدارس آزمایشی ، برخی از مدارس دیگر نیز در سطح شهر تهران به صورت داوطلبانه اقدام به راه اندازی مدارس هوشمند کردند که بخش عمده فعالیت این مدارس نیز به صورت درون مدرسه ای و خود جوش برنامه ریزی و هدایت شده است.

جلالی با اشاره به بررسی تاریخچه فعالیت های سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: فعالیت بیش از پنج سال در برخی از مدارس تهران دراین زمینه ذخیره ارزشمندی از تجربه در میان مدیران ، کارشناسان سازمان و مدارس شهر تهران را ایجاد کرده بود. این تجارب می تواند در بومی سازی مدل های موفق تجربه شده در سطح جهان و اجرایی کردن مفاهیم مدرسه هوشمند در شهر تهران مورد بهره گیری قرار بگیرد.

«همایش مدیران واحدهای آموزشی با عنوان تعیین نقش مدارس هوشمند در دستیابی به مدرسه برتر در راستای تحقق اهداف جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم و دستیابی به مدرسه برتر امروز از سوی آموزش و پرورش شهر تهران در سالن ورشوی خانه شهریاران جوان شهرداری درخیابان استاد نجات الهی تهران برگزار شد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها