جام‌جم:‌ نمایشگاه «ایران گهواره تمدن» از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد در این شهر گشایش یافت. این نمایشگاه به مدت 10 روز در دانشگاه مگاترند بلگراد دایر است و شامل مجموعه آثار هنرمندان ایرانی از جمله امیر طهماسبی در حوزه مینیاتور، شمس‌الدین مرادی در حوزه خطاطی، سهم‌الدین مرادی در حوزه نقاشی و امیر علی جوادیان در حوزه عکس است.
کد خبر: ۲۸۶۰۶۵

حریم قلعه تاریخی زیویه دست نخورده است

جام‌جم: مدرسه روستای زیویه استان کردستان در حریم قلعه تاریخی که در این خطه از سرزمین‌مان واقع شده، قرار نگرفته است. علی فعله‌گری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اعلام این خبر افزود: برخلاف اعلام نظر برخی افراد، مدرسه مورد نظر در حاشیه روستا و در کنار پایگاه باستانشناسی زیویه که در حاشیه شمالی روستا قرار دارد، ساخته شده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی استان کردستان خاطرنشان کرد: تپه تاریخی زیویه به دلیل کاوش‌های تجاری و گذشت زمان لطمات بسیاری دیده است. وی عدم انتشار نتایج کاوش‌های علمی و به هم ریختگی و نامشخص بودن پلان معماری را از دیگر دلایلی دانست که باعث شده این اثر ارزشمند شرایط خاص ثبت در فهرست آثار جهانی را نداشته باشد.

تعیین معیارهای داوری جشنواره چاپ

مهر: 160 کارشناس معیارهای داوری مسابقات جشنواره چاپ را بررسی می‌کنند. محسن یگانه، دبیر بخش مسابقات جشنواره صنعت چاپ با اعلام این خبر گفت: در این مرحله که از 8 مهر آغاز شده و تا هجدهم این ماه ادامه دارد روزی4 جلسه برای محصولات مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره، کارگاهی نیز در فرهنگسرای نیاوران از 16 تا 19 آبان برگزار می‌شود و در کنار آن نمایشگاهی از آثار راه یافته به مراحل داوری هم برگزار خواهد شد. اسامی نفرات برتر هم روز 17 آبان طی مراسمی در همان نمایشگاه اعلام خواهد شد.

پوسترهای عاشورایی در 4 نگارخانه

فارس: چهارمین سوگواره پوسترهای عاشورایی، آثار منتخب خود را از 29 آذر تا 24 دی در 4 نگارخانه به نمایش می‌گذارد. براساس اعلام پس از داوری پوسترهای ارسالی به دبیرخانه سوگواره، دوم آذر کار داوری بر روی آنها آغاز می‌شود و کپی پوسترهای منتخب از 29 آذر تا 24 دی در4 نگارخانه شامل نگارخانه‌های ابوالفضل عالی و سیدحسن حسینی حوزه هنری و نگارخانه‌های مرتضی ممیز و میرمیران خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها