گروه سلامت: یک متخصص زنان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف قرص‌های ضدبارداری از خطر ابتلا به سرطان تخمدان پیشگیری می‌کند. دکتر اعظم‌السادات موسوی در گفتگو با ایرنا افزود:این تحقیق که در دانشگاه آکسفورد صورت گرفته، نشان می‌دهد هر چه مدت زمان مصرف قرص‌های ضد‌بارداری بیشتر باشد، میزان مصونیت در مقابل ابتلا به سرطان تخمدان بیشتر خواهد بود. وی اظهار کرد: به عنوان مثال خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که به مدت چندین سال از این‌گونه قرص‌ها استفاده کرده باشند، به نصف کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۲۸۶۰۳۷

موسوی با اشاره به این‌که سرطان تخمدان پنجمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها در زنان است، گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه یک نفر از هر 55 زن بالای 75 سال به این نوع سرطان مبتلا می‌شود.

وی علت این نوع سرطان را ناشناخته دانست و افزود: اما عواملی مانند بالا رفتن سن، سابقه خانوادگی سرطان تخمدان و شاید استفاده از داروهای درمان نازایی و سرطان پستان احتمال بروز سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد. موسوی تصریح کرد: رژیم غذایی پرچرب، به ویژه چربی حیوانی، در کشورهای غربی موجب می‌شود شیوع بیشتری از سرطان تخمدان در این مناطق دیده ‌شود.

این متخصص زنان با اشاره به این‌که آماری از میزان ابتلای زنان ایرانی به سرطان تخمدان وجود ندارد، گفت:سرطان تخمدان در مراحل اولیه خود هیچ علامتی ندارد و حتی وقتی که توده سرطانی خیلی بزرگ شود، جز احساس چاقی شکمی ‌و گاهی سوء‌هاضمه، تهوع و بی‌اشتهایی و تنگی‌نفس خفیف، علایم مهمی ‌وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها