در نشست مجمع عمومی گردشگری ملل متحد

ایران صاحب کرسی ویژه در سازمان جهانگردی شد

در هجدهمین نشست مجمع عمومی گردشگری ملل متحد «UNWTO» در قزاقستان ، ایران به‌عنوان یکی از هشت عضو برنامه‌ریزی این سازمان انتخاب شد.
کد خبر: ۲۸۵۰۶۳

به گزارش ایسنا ، حمید بقایی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در رأس هیأت ایرانی در این نشست حضور دارد، گفت: براساس تصمیم‌های اتخاذ شده ، ایران به‌ عنوان یکی از هشت عضو کمیته‌ برنامه‌ریزی سازمان جهانی جهانگردی انتخاب و صاحب کرسی ویژه شد.

وی با اشاره به این‌که کمیته‌ برنامه‌ریزی UNWTO برنامه‌ریزی ، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درباره‌ تمام مسائل و برنامه‌های کلان جهانگردی را در این سازمان برعهده دارد ، بیان کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌های کلان اجرایی و مالی UNWTO با نظر این شورا قابلیت اجرایی می‌یابند.

بقایی با بیان اینکه ایران در این مجمع با عنوان رییس کمیسیون جنوب آسیا در سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد برگزیده شد، اظهار داشت: کمیسیون یاد شده ، هماهنگی و برنامه‌ریزی امور مربوط به کشورهای جنوب آسیا در مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد را برعهده دارد.

وی گفت:‌ در انتخابات این دوره ، موفقیت دیگری نصیب کشور شد و ایران همراه هندوستان به‌عنوان اعضای آسیایی شورای اجرایی UNWTO انتخاب شدند.

بقایی با اشاره به موفقیت‌های کسب ‌شده توسط ایران در این نشست ، افزود: امیدوارم ایران از این پس نقش تعیین‌کننده‌تری در مجموعه سیاست‌های کلان جهانگردی در سطح بین‌المللی ایفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها