محمود احمدی نژاد رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز انقلاب علمی واقعی در ایران ضروری است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید پرچمدار علم و اصلاح گری در جهان باشد.
کد خبر: ۲۸۴۷۷۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمدی‌ نژاد در دیدار صمیمی با هیات امنا و استادان دانشگاه علم و صنعت ایران ، با بیان اینکه امروز جهان خواستار استفاده از راه حل های ایران برای رفع مشکلات و مدیریت است ، گفت : ملت ایران و به ویژه دانشگاه ها تنها کانونی است که می تواند به نیازهای بشریت برای عبور از نقطه عطف مسیر کمال و دستیابی به پیشرفت و سعادت پاسخ دهد.

رئیس‌ جمهور با اشاره به سنگین ترین فشارهای دشمنان به جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر تاکید کرد: حرکت دولت در مسیر اصلاح و خدمت عالمانه، علت فشارها و هجمه های دشمنان علیه دولت ایران اسلامی است .

احمدی ‌نژاد با تاکید بر اینکه نظام سلطه با تبلیغات فراوان درصدد تسلط بر کشورهای مختلف است ، اظهار داشت: قدرتهای زورگو و سلطه طلب برای تسلط بر ملت ها و کشورها از القای دعوا ، ایجاد درگیری و انتقال مشکلات خود استفاده می کنند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه اندیشه مادی مبتنی بر جدایی از آسمان، به پایان راه رسیده است ، گفت: بحران اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی در کشورهای غربی بسیار گسترده و نظام سلطه به پایان راه رسیده است.

احمدی ‌نژاد مطالبات ، نگاه و معیارهای سنجش ملت ها را در حال تغییر دانست و تاکید کرد: هر گاه ذهنیت ها و مطالبات انسان ها عوض شود؛ شرایط بیرونی و جامعه نیز تغییر می کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز شرایط ایران و جهان بسیار استثنایی و ممتاز است، گفت: بشریت در مسیر کمال به نقطه عطف رسیده و در آستانه آغاز دوران جدید است که تحولات و حوادث عصر کنونی نیز به خاطر عبور از این نقطه عطف است.

علم همراه با معرفت

وی در بخش دیگری از سخنان خود علم را دارای نقش موثر در پیشرفت و رفع مشکلات کشور دانست و گفت : برای ساختن ایران و جهان نیازمند علم همراه با معرفت و ناظر بر رفع نیازهای جامعه هستیم.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه ایران دارای بالاترین توانمندی ها و بهترین نیروهای انسانی است، تاکید کرد: اعتبارات دانشگاه ها در چند سال اخیر سه برابر شده اما گره ها باز و مشکلات رفع نشده است و از همین رو باید ارتباط ها از جمله ارتباط صنعت و دانشگاه اصلاح شود.

وی استادان را پایه دانشگاه دانست و گفت: بهترین عناصر دلسوز و فرهنگی در دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول فعالیت و تربیت انسان های متعهد و متخصص هستند.

احمدی ‌نژاد با استقبال از طرح ها و برنامه های مطرح شده از سوی استادان دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد : دولت با همه توان آماده کمک به اجرای طرح های ملی و مهم پیشنهاد شده از سوی دانشگاهیان است.

سخنان استادان

پیش از سخنان رییس جمهور، بوترابی استاد نمونه کشوری و رییس دانشکده مواد و متالورژی ، میرمحمد صادقی رییس دانشکده راه آهن ، عرفانی استاد نمونه ، دوایی استاد نمونه ، مزینی رییس مرکز الکترونیک ، گلستانی فرد استاد نمونه و مدیر قطب علمی مواد پیشرفته سرامیکی و فلزی ، شفیعا استاد نمونه و حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت و همچنین نقره کار رییس کرسی نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی دیدگاه ها ، راهکارها، طرح ها و برنامه های خود را برای استفاده از همه ظرفیت دانشگاه علم و صنعت ایران در جهت پیشرفت و تعالی ایران اسلامی بیان کردند.

ایجاد آزمایشگاه علمی شناخت مواد ، ایجاد قطب علمی ریلی کشور ، استفاده از فن آوری و مهندسی عصبی برای درمان بیماری ها و مشکلات عصبی از جمله افراد دارای ضایعه نخاعی ، استفاده بهینه از ال ان جی به عنوان مکمل شبکه گاز رسانی کشور ، توسعه آموزش الکترونیکی در ایران ، طرح توسعه صنایع هوافضا ، لزوم حذف برورکراسی در ارتباط صنعت و دانشگاه ، لزوم افزایش معنویت و معرفت در دانشگاه ها و باز اندیشی در محتوای دروس و جذب اساتید از جمله موارد مطرح شده از سوی استادان دانشگاه علم و صنعت ایران در دیدار صمیمی با رییس جمهور است .

جبل عاملی رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز گزارشی از اقدامات و برنامه ها برای توسعه و تحول در بخش های گوناگون دانشگاه علم و صنعت ارایه کرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها