رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی از مفقود شدن 8 هزار و 86 گذرنامه در 6 ماهه امسال خبرداد و گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب در خارج از کشور گذرنامه های مفقودی به پلیس اینترپل اعلام می شود.
کد خبر: ۲۸۳۲۶۶

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد صادقی از صدور یک میلیون و 24 هزار و 100 گذرنامه از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ( صدور 979 هزار و 300 گذرنامه در سال 87) 5/4 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صدور 8 هزار گذرنامه الکترونیکی برای افراد کثیر السفر گفت: بحث صدور و کنترل این گذرنامه در گیت فرودگاه با موفقیت انجام شده است.

رئیس پلیس گذرنامه ناجا تصریح کرد: در صورتی که بودجه طرح مذکور واگذار شود و تجهیزات و امکانات برای چاپ گذرنامه الکترونیکی فراهم شود نیروی انتظامی این آمادگی را دارد تا گذرنامه الکترونیکی را جایگزین گذرنامه های فعلی کند.

این مقام انتظامی با اشاره به وجود 450 دفتر خدمات الکترونیک انتظامی در سراسرکشور گفت: بیش از 70 دفتر خدمات الکترونیک در تهران وجود دارد.

سرهنگ صادقی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک موظف هستند مدارک متقاضیان برای صدور گذرنامه را دریافت و در سیستم ثبت کنند که اطلاعات مزبور به صورت سیستمی ارسال و گذرنامه برای آنها صادر و توسط پست پیشتاز به درب منازل ارسال خواهد شد.

به گفته وی در صورتی که اشکالی در مدارک گذرنامه وجود نداشته باشد حداکثر زمان برای تحویل گذرنامه از طریق پست بین 6 تا 7 روز می‌باشد.

رئیس پلیس گذرنامه ناجا گفت: در حال حاضر پست پیشتاز ظرف 24 ساعت در تهران و در استانهای با پروازهای منظم، ظرف مدت 48 ساعت گذرنامه‌ها را توزیع می‌کند. معمولاً جعل گذرنامه بر روی گذرنامه های مفقوده انجام می شود.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون هیچ باند جعل گذرنامه دستگیر نشده اند از کشف هزار و 50 مورد اسناد جعلی که برای صدور گذرنامه ارائه شده بود در سال گذشته خبر داد.

این مقام انتظامی درباره ارائه اسناد و مدارک جعلی از سوی متقاضیان گذرنامه اظهارداشت: معمولاً جعل بر روی شناسنامه، کارت پایان خدمت و معافیت انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت آنلاین به سیستم ثبت احوال متصل هستیم گفت: کلیه افرادی که مدارک هویتی خود را به دفاتر خدمات الکترونیکی تحویل می دهند احراز مدارک هویتیشان اعم از شناسنامه و کارت ملی از بانک ثبت احوال اخذ می شود.

سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضیان گذرنامه از شناسنامه غیر استفاده کنند با مشکل مواجه شده و نمی توانند گذرنامه خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس گذرنامه ناجا درباره کارت پایان خدمت و معافیت اظهارداشت: در حال حاضر به صورت آنلاین به بانک اطلاعات سازمان وظیفه عمومی متصل هستیم و احراز اصالت کارتها مزبور از این طریق انجام می شود. اطلاعات گذرنامه مفقوده در اختیار پلیس اینترپل قرار می گیرد.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه معمولاً جعل گذرنامه بر روی گذرنامه های مفقوده انجام می شود افزود: ‌با پیش بینی انجام شده گذرنامه های مفقوده فاقد اعتبار خواهد شد و افراد سودجود نمی توانند در داخل کشور از گذرنامه ها استفاده کنند.

این مقام ارشد پلیس گذرنامه ناجا با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب در خارج از کشور گذرنامه های مفقودی به پلیس اینترپل اعلام می شود خاطرنشان کرد: پس از ثبت گذرنامه های مزبور در سایت پلیس اینترپل، گذرنامه های مزبور در خارج از کشور فاقد اعتبار است و افراد سودجو قادر به استفاده از گذرنامه های مزبور نخواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها