رئیس جمهور با بیان اینکه در بازشماری یکی از حوزه‌های انتخابیه در تهران 8 هزار رای به آراء وی اضافه و 2 هزار رای از آراء بقیه کم شده است گفت:افرادی که فرماندهی عملیات حوادث پس از انتخابات را بر عهده داشتند باید محاکمه شوند.
کد خبر: ۲۷۸۳۶۴

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت : امروز ایران و جهان در متن تحولات بزرگ قرار دارند. ملت ایران که پرچمدار یک انقلاب عظیم انسانی و آرمانی و الهی است گام های بلندی در جهت تحقق اهداف انقلاب بر می دارد و در عرصه های جهانی هم مناسبات در آستانه تحولات شگرف و بزرگ است.

وی افزود: ملت ایران در ادامه پیروزی ها و حرکت به سمت قله ها یک انتخابات عظیم و پرشور را پشت سر گذاشت و این انتخابات یک نقطه عطف و تجمیع انرژی ملت ایران برای حرکت با سرعت بالاتر و در مسیر درست تر و پیگیری اهداف بالاتر بود.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در این انتخابات چند پیروزی بزرگ نصیب ملت ایران شد، گفت: پیروزی اول ارائه یک الگوی متعالی و انسانی و ناب از مردم سالاری بود. مردم سالاری که از عمق اعتقاد به خدای متعال و یگانه پرستی و پافشاری عمیق بر تحقق عدالت برخواسته است.

رئیس جمهور ادامه داد: الگویی که ملت ایران امروز به دنیا معرفی می کند یک الگوی کاملا انسانی و اخلاقی برای زمامداری و برای مشارکت آحاد مردم در اداره کشور است.

وی افزود: دموکراسی در ایران حقیقی است. آنچه که در عرصه های گوناگون جاری می شود اراده های متحد و مستحکم آحاد مردم است. ملت ایران آزادانه و آگاهانه و با استحکام راه انقلاب را انتخاب کرده اند و همه توان و موجودیت خود را در مسیر انقلاب به کار گرفته اند.

احمدی نژاد دومین پیروزی ملت ایران را شکست پیاپی و متوالی دشمنان قسم خورده خواند و گفت: دشمنانی که از ماه ها قبل از انتخابات با امکانات و سرمایه گذاری و به کارگیری رسانه ها و طراحی های پیچیده روانی سعی کردند در تصمیم گیری ملت ایران به نفع خود اثرگذار باشند، ملت ایران با حضور تاریخی و انتخاب تاریخی شکست بسیار سنگینی را به دشمنان تحمیل کرد.

رئیس قوه مجریه انتخابات را یک پیروزی بزرگ برای ملتی بزرگ در برابر دشمنان بد طینت خود خواند و گفت: این پیروزی ها پس از انتخابات هم ادامه پیدا کرد و دشمنان که در عرصه رویارویی اندیشه و تصمیم ملت ایران طعم شکست را چشیدند خیال کردند که با تلاش برای مشوه کردن چهره ملت ایران و انتخابات ملت ایران بتوانند ضربه ای به اراده این ملت وارد کنند.

وی همچنین گفت: هوشمندی یک ملت بزرگ و اراده الهی آنان بر توطئه های سنگین دشمنان کج فهم غلبه کرد. ملت ایران نشان داد که مرد عرصه های سنگین است و جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر در یک آزمایش سخت نشان داد که دارای ظرفیت های بسیار بالا و متعالی است و قادر است همه طراحی های دشمنان قسم خورده خود را مدیریت کند و همه سلایق و جریانات و تحرکات را مدیریت کند و در دل اندیشه نورانی خود هضم کند.

احمدی نژاد پیروزی دیگر ملت ایران را پیروزی اخلاقی آنان برشمرد و گفت: ملت ایران نشان داد در برابر همه بداخلاقی های مستکبران سر سوزنی از اخلاق و ارزش‌های انسانی منحرف نمی شود. پیروزی دیگر ملت ایران پیروزی اخلاقی ملت ایران در برابر بد اخلاقان بود.

دست استعمار پیر در این انتخابات رو شد

رئیس جمهور رو شدن دست انگلیس در این انتخابات را از دیگر پیروزی های انتخابات برشمرد و گفت: رو شدن دست بسیاری از بدخواهان از جمله استعمار پیر که بارها و بارها پیغام می داد که می خواهیم اصلاح کنیم، پیام می دادند که می خواهند رفتارهایشان را عوض کنند و تاکید می کردند تجربه گرفتیم و پشیمان هستیم از اقدامات غلط و غیر انسانیشان از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: بعضی ها که با شعار تغییر وارد عرصه جهانی شدند واعلام کردند که رفتارها و سیاست ها را تغییر دهند، دست از توسعه طلبی و تجاوزطلبی و دخالت در امور دیگر کشورها بردارند. ملت ایران با استحکام خود باعث شد دست اینها رو شود معلوم شد هنوز اراده روشنی برای تغییر رفتار وجود ندارد. البته پیروزی های دیگری هم هست.

احمدی نژاد گفت: ملت ایران در این چند ماه موفق شد بسیاری از زائده هایی که به پای ملت ایران بسته شده بود تا سرعت آن را کم کند و آلودگی هایی که به بدنه ملت ایران و انقلاب تحمیل شده بود را از دامن انقلاب پاک و گام بلندتری به سمت زلال و پاکی بردارد.

وی تاکید کرد: امروز دولت دهم با اقتدار مستقر شده است.

خبرهای شگفت انگیز پیشرفت ایران هفتگی و روزانه خواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه از این پس رفتار جامعه ایرانی متفاوت است و آحاد مردم در خیزشی ملی فعالیت مستمر خواهند داشت تاکید کرد: در دوره دولت دهم خبر پیشرفتهای شگفت انگیز از ملت ایران هفتگی و روزانه خواهد شد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز دولت دهم با رأی بالای نمایندگان مجلس و نظر اکثریت قاطع آنان با اقتدار مستقر شده است، تاکید کرد که این دولت با قدرت چند برابر دولت پیشین ماموریتها در عرصه های داخلی و جهانی را دنبال خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: آبادانی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران دنبال و برنامه های اقتصادی، اجتماعی و علمی گسترده به سرعت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران در آستانه جشن های بزرگ علمی و اقتصادی قرار دارد تاکید کرد: بسیار زودتر از افق چشم انداز ملت ایران قله های چشم انداز را فتح خواهند کرد.

احمدی نژاد گفت: از این پس رفتار جامعه ایرانی متفاوت است و آحاد مردم در این خیزش ملی فعالیت مستمر خواهند داشت.

رئیس جمهور افزود: اگر در مدت 30 سال پس از انقلاب و 4 سال گذشته در فاصله های زمانی خبر پیشرفتهای شگفت انگیز از ملت ایران داشتیم در این دوره این اخبار هفتگی و روزانه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران برای اثرگذاری بر عرصه های بین الملل مصمم است، ادامه داد: ملت ایران می داند بدون حضور فعال و تاثیرگذار در مناسبات جهانی قادر نخواهد بود عزت، استقلال و پیشرفت خود را محقق و از آن صیانت کند.

احمدی نژاد ادامه داد: بنابراین مولفه قدرتمندی ایران وارد عرصه جهانی خواهد شد.

اندیشه لیبرالیسم به پایان راه خود رسیده است

رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا در آستانه تحولات بزرگ است و اندیشه لیبرالیسم به پایان راه خود رسیده است، گفت: اندیشه و اقتصاد سرمایه داری در آستانه اضمهلال است و تجربه نشان داده روش اقتصاد سرمایه داری نه تنها موجب فاصله طبقاتی بی سابقه و زمینه ساز جنگ ها و درگیریها و کینه ها و اختلافات است بلکه در عمل هم قادر نیست واضعان نظام سرمایه داری را حفظ کند.

وی گفت:امروزبحران اقتصادی و اجتماعی در دنیای سرمایه داری بسیار عمیق تر از آن است که برخی با زر ورق ها و بسته بندی ها عمق آن را بپوشانند و با روش هایی که موجب بروز بحران است نمی توان آن را مهار کرد.

احمدی نژاد تاکید کرد: اندیشه لیبرال باید دامن خود را از محیط سیاسی بین الملل جمع کند و قدرتهایی که بیش از60 سال به طور انحصاری مدیریت جهان را برعهده داشتند امروز به پایان راه رسیده اند.

رئیس جمهور ادامه داد: بدون مشارکت عمومی و همکاری بر پایه احترام هیچ یک از مشکلات جهان حل نخواهد شد و در مسیر تشدید مشکلات کسانی بیشتر ضرر می کنند که نقش بیشتری در آفرینش آنها داشته اند.

وی گفت: امروز ذهنیت بشر به سرعت در حال تغییر است و سطح نگاه بشر از افق سرمایه داری بالاتر رفته است؛ کمتر کسی را پیدا می کنید که با ادبیات سرمایه داری و دموکراسی لیبرال قانع شود و بشریت به سرعت به دنبال مفاهیم و ادبیات و ساختارهای جدید است.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز عدالت رکن مستحکم مطالبات ملت هاست، پاکی، یگانه پرستی، صلح، برابری و انسان دوستی را از دیگر ارکان مطالبات ملل های جهان برشمرد و تاکید کرد: هیچ کس قادر نخواهد بود بدون توجه به عدالت، کرامت انسانها و پاکی در مدیریت جهان نقش تاثیرگذار ایفا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در آستانه تحولات عظیم هستیم گفت: تردید ندارم این تحولات به نفع حقوق حقیقی انسانها خواهد بود.

وی شهادت مولای متقیان امام علی(ع) را تسلیت گفت و سپس پاسخ به سئوالات خبرنگاران را آغاز کرد.

بسته ایران راهکار حل مشکلات بشریت است

رئیس جمهور با اشاره به موضوع هسته ای با تاکید بر اینکه تعامل بر مبنای احترام و عدالت با تعیین مهلت برای مذاکره همخوانی ندارد ، پیشنهادات ایران به 1+5 را ناظر بر شناسایی چالش های مهم فراروی بشریت و جهت گیری های اساسی برای حل پایدار این چالش ها خواند و خبر داد که علاوه بر بسته حاضر ، بسته های دیگری نیز برای دیگر کشورها از سوی ایران تهیه شده است.

محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به این سئوالات که محورهای پیشنهادات جدید ایران به کشورهای 1+5 چه خواهد بود؟ و نظر شما درباره زمانی که از سوی کشورهای غربی برای انجام مذاکرات در خصوص مسئله هسته ای مشخص شده چیست؟ اظهار داشت: ما نشنیده ایم کسی زمانی را برای گفتگو تعیین کند.

وی افزود: تعامل بر مبنای احترام و عدالت با تعیین زمان گذاشتن همخوانی ندارد و ممکن است افرادی اظهارنظرهایی کرده باشند، اما خیلی روشن است که این ادبیات با رویکرد ملت ایران ناسازگار است.

احمدی نژاد ادامه داد: همانطور که بارها و امروز هم گفته ام حل مسائل جهانی نیازمند تعامل سازنده بر پایه عدالت و احترام به آحاد ملت هاست وما تصور می کنیم بدون مشارکت همگانی نمی توان مسائل را حل کرد.

رئیس جمهور همچنین گفت: ملت ایران با همه توان و پیشینه تمدنی و با توان برآمده از اقتدار ملی و توانمندی های فرهنگی آماده است تا با یک تعامل سازنده در جهت مسائل جهانی حرکت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: پیشنهادات ما ناظر بر شناسایی چالش های مهم فراروی بشریت و جهت گیری های اساسی برای حل پایدار این چالش هاست و ما پیشنهاد کرده ایم که در یک چارچوب منطقی و عادلانه آماده ایم تا با همه کسانی که دلسوز هستند و می توانند در اصلاح امور جهان مشارکت کنند گفتگو کنیم.

بسته‌های دیگری با موضوعات گوناگون ارائه خواهد شد

احمدی نژاد اضافه کرد: البته این بسته پیشنهادی را ابتدا به گروه 1+5 خواهیم داد و سپس بسته های دیگری با فهرستی از موضوعات گوناگون برای دسته های دیگری از کشورها آماده شده که به آنها نیز تحویل خواهیم داد.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: باید یک حرکت، جریان و عزم جدیدی در دنیا برای اصلاح امور شکل بگیرد و ما به خاطر تعهد اخلاقی مان اصرار داریم که در این خصوص پیشگام و پیشرو باشیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص دستاوردهای دولت نهم در سفرهای استانی و اینکه آیا نقاط قوت و ضعف سفرهای دور اول و دوم جمع بندی شده یا خیر، خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات دولت نهم سفرهای استانی بود که اهداف و دستاوردهای فراوانی را به همراه داشت.

احمدی نژاد منفعل کردن بروکراسی سنگین و کم بازده، ارتباط عاطفی و عمیق بین مردم و خادمان و اشراف بر مسائل کشور، از جمله دستاوردهای این حرکت دولت نهم ارزیابی کرد و افزود: البته همانطور که اشاره کردید در یک ابتکار نو نقاط قوت و ضعف هم وجود دارد و دولت با استفاده از نظرات دیگران جمع بندی خود را در این خصوص تکمیل می کند.

رئیس جمهور ادامه داد: انشاءالله از مهر ماه دور جدید سفرهای استانی با تفاوت هایی در روش کار و در نگاه به مسائل پایه ای تر استانها آغاز خواهد شد و کل دولت و بنده در خدمت مردم خواهیم بود. البته برخی از شهرستانهای تهران در دور دوم سفرها باقی مانده است که در این راستا خدمت مردم خواهیم رسید.

وی همچنین گفت: در دور سوم سفرها سطح تقسیمات و کارهای کارشناسی متفاوت با دور دوم است.

با ابتکارات جدیدی وارد عرصه جهانی خواهیم شد

رئیس قوه مجریه در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سئوال که آیا ما شاهد تغییر و تحول در دیپلماسی 4 سال بعدی شما خواهیم بود و آیا برنامه جدیدی برای کم کردن تنش بین ایران و آمریکا دارید یا خیر، تصریح کرد: قطعا در این دوره با ابتکارات جدیدی وارد عرصه جهانی خواهیم شد.

احمدی نژاد افزود: البته ملت ایران در کنار سایر ملت ها با وضعیت حاکم بر جهان و نظامات یک سویه انحصاری به شدت مخالف است و با همه توان در جهت تغییر این مناسبات و برپایی مناسبات عادلانه حرکت خواهد کرد.

وی گفت: ملت ایران برای برون رفت از معضلات کنونی جامعه بشری راه حل های ابتکاری، انسانی و عادلانه ارائه خواهد داد.برای حل مسئله افغانستان، عراق و فلسطین و بحران اقتصاد جهانی، اصلاح ساختار غیر دموکراتیک و انحصاری سازمان ملل و شورای امنیت راه حل های روشن، عالمانه و انسانی داریم که آنها را ارائه خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: برای حل مسئله افغانستان، عراق و فلسطین و بحران اقتصاد جهانی، اصلاح ساختار غیر دموکراتیک و انحصاری سازمان ملل و شورای امنیت راه حل های روشن، عالمانه و انسانی داریم که آنها را ارائه خواهیم کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: اما درباره بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکا لازم است بگویم آنها طی 4 سال و در افق دیگری 30 سال ملت ایران را تجربه کردند و دولت نهم را نیز به خوبی تجربه کرده اند و همه توانایی های خود را علیه دولت نهم به کار گرفتند در حالیکه دولت نهم به دنبال عدالت و صلح در جهان بود، لذا سئوال بنده از آنان این است که با این اقدامات چه چیزی نصیبشان شد؟ و به چه دستاوردی رسیدند؟ چه کسی ضرر و چه کسی سود کرد؟

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: تصور می کنم اگر عقلا در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا تصمیم گیرنده باشند که امیدوارم اینچنین باشد باید انتظار داشته باشیم رویکردها عوض شود و ما امیدواریم رویکردها تغییر کند. البته ادامه رویکردهای فعلی برای آنها دستاوردی ندارد و برای ما هم ضرری به همراه نخواهد داشت چون ملت ایران یک ملت کهن است و می تواند به خوبی تهدیدها را به فرصت های استثنایی برای خود تبدیل کند.

وی ملت ایران را ملت مدیریت بحران ها خواند و گفت: ملت ایران پیگیر منافع ملی خود از دل گرد وغبارها و فتنه هاست و ملت ایران تحت هیچ شرایطی ضرر نمی کند و آنان هم سود نخواهند کرد. لذا ما برای هر دو حالت آماده ایم اما امیدواریم آنها از برج های شیشه ای شکننده پایین بیایند و در شرایط برابر و احترام آمیز با ملت ها تعامل کنند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: ملت ایران از تغییرات استقبال می کند و آماده گفتگو شنیدن نظرات خواهد بود اما فکر می کنیم تعاملات زمانی مفید است که در چارچوب مفید و مثبت و بر نیات انسانی درست استوار باشد.

آماده گفتگو و مناظره با اوباما هستم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قصد دارد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند اعلام کرد که آماده مناظره و گفتگو با اوباما در برابر رسانه های جهانی است .

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد در پاسخ به این سئوال که برخی رای اعتماد مجلس به 18 نفر از اعضای کابینه دهم را نتیجه اعلام صلاحدید رهبر معظم انقلاب خواندند، گفت: البته خیلی روشن است که رهبری معظم انقلاب همواره به دنبال موفقیت دولتها و قوای گوناگون بوده و هستند اما همانطور که در جلسه پایانی رای اعتماد اعلام کردم قوای گوناگون هرکدام مسئولیتهای خودشان را دارند و بر اساس این مسئولیت باید پاسخگوی مردم ایران و مراجع قانونی باشند.

وی افزود: اینکه برخی می خواهند تلاش کنند بار تصمیمات خود را به دوش رهبری، ملت و دیگران بیندازند کار درستی نیست شاید طولانی ترین زمان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بررسی وزیران دولت دهم بود که مورد نقادی و بررسی ذره بینی قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: زندگی آنان قبل از تولد و پس از مرگ مورد بررسی قرار گرفت و بنده از رویکرد مجلس استقبال کردم و آن را مقوم کار رئیس جمهور و به نفع ملت اعلام کردم.

احمدی نژاد گفت: همه تلاشها انجام شد تا بررسی دقیق تر و کامل تر انجام شود اما کسانی بودند در بیرون و داخل تا پروژه های شکست خورده انتخابات را در رای اعتماد تکمیل یا بازبینی کنند که با اراده قاطع قاطبه نمایندگان و هوشمندی آنان این طراحی با شکست مواجه شد.

آنها که می خواستند 8-9 وزیر را بیندازند تا روز آخر تلاش خود را کردند

وی با بیان این ضرب المثل که روغن ریخته را نذر حضرت عباس می کنند، ادامه داد: کسی نباید منتی بر دوش ملت، رهبری عزیز انقلاب و مردم بگذارد. آنها که می خواستند 8-9 وزیر را بیندازند تا روز آخر تلاش خود را کردند اما نمایندگان با هوشمندی و بررسی دقیق مانع شدند و دولتی با رای بالای نمایندگان مستقر کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت جز به ملت و جز به راه نورانی انقلاب و ارزشهای برآمده از فرهنگ ملت ایران بدهکاری ندارد و اکثر نمایندگان و دولت با هم برادر و در کنار هم و سنگربه سنگر هستند که به خاطر کار دقیق و بزرگی که نمایندگان انجام دادند صمیمانه از آنان تشکر می کنم.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاری که ازبرنامه های وی در آستانه سفر به مجمع عمومی سازمان ملل و احتمال انجام مناظره با اوباما رئیس جمهور آمریکا جویا شد، گفت: به شرط حیات و توفیق به اتفاق همکاران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهم کرد و این حضور جزو برنامه های ثابت دولت است و از این پس هیچ عرصه ای از عرصه های بین المللی از حضور قاطع، پر رنگ و اثرگذار جمهوری اسلامی خالی نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای اصلاح را وظیفه قطعی خود می دانیم بنابراین در همه عرصه ها حاضر خواهیم بود و در مجمع عمومی دیدگاهها را تشریح خواهیم کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: در این سفر با مردم آمریکا ملاقاتهایی خواهیم داشت و گفتگوهای متنوع رسانه ای نیز خواهیم داشت. همچنین در برخی اجلاس گروههای اجتماعی سیاسی جهانی که عضو یا مسئول هستیم، شرکت خواهیم کرد.

آماده مناظره با اوباما در برابر رسانه‌ها هستم

احمدی نژاد در خصوص مناظره با اوباما نیز گفت: قبلا اعلام کرده ام هم در دوره بوش و هم در دوره اوباما و باز هم اعلام می کنم که آمادگی داریم در برابر رسانه های گروهی درباره مسائل جهانی به مناظره بنشینیم. معتقدیم این روش بهترین روش برای روشن شدن و حل مسائل جهانی است ، زیرا دوره حرکات پنهانی و طراحیهای نهانی و توافق پنهانی برای تعیین سرنوشت جهان به پایان رسیده است.

وی یاد آور شد: فکر می کنیم اگر حرفی بزنیم و بگوییم ریشه مشکلات جهانی چیست آنها هم نظراتشان را بگویند این به حل مشکلات کمک می کند، ملت ایران یک منطق بسیار مستحکم دارد که در هر عرصه و جایگاهی این منطق قابل عرضه است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ترس و نگرانی نداریم گفت: باز هم اعلام می کنم آماده مناظره و گفتگو در برابر رسانه های جهانی هستم.

از نظر ما موضوع هسته ای تمام شده است

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران خارجی که خطاب به وی گفت شما در اولین کنفرانس خبری پس از انتخابات اعلام کردید نیازی برای صحبت کردن در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای با غرب نیست اما اخیرا اعلام کردید آماده اید در خصوص مسئله هسته ای با غرب گفتگو کنید، گفت: موضع امروز من همان موضع قبل و بعد از انتخابات است.

وی ادامه داد: از نظر ما موضوع هسته ای تمام شده است، ما در تعامل نزدیک با آژانس بین المللی انرژی اتمی کار را دنبال می کنیم و هیچ گاه در خصوص حقوق مسلم ملت ایران به مذاکره نمی نشینیم. آنچه که اعلام کردیم گفتگو و همکاری در دو بخش است اول فرصت سازی برای استفاده صلح آمیز از انرژی پاک اتمی برای همه کشورهاست، دوم سازماندهی یک مدیریت موثر برای جلوگیری از اشاعه سلاح های هسته ای و خلع سلاح جهانی هسته ای است که این موضع روشن است.

رئیس جمهور گفت: در این چارچوب آمادگی داریم با همه کسانی که علاقه مند هستند گفتگو کنیم بنابراین موضع بسیار روشن است.

احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که چرا به جای ارائه بسته به 1+5 برای مذاکره آن بسته را به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه نمی دهید، گفت: ما با آژانس در تعامل هستیم و کارهایمان را جلو می بریم، بسته پیشنهادی مابه 1+5 در پاسخ به اظهار تمایل آنها به گفتگو با ایران است ما هم چارچوب های گفتگو و موضوعات را تنظیم کرده ایم و پیشنهاد دادیم، این یک سیاست ثابت جمهوری اسلامی در تعامل با همه کشورها و دولتهاست.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که تفاوت نگاه دولت دهم به اقتصاد را جویا شد و همچنین از برنامه دولت برای تک نرخی کردن سود بانکی پرسید، تصریح کرد: تک نرخی کردن سود بانکی در برنامه چهارم دیده شده بود، دولت برنامه ریزی هایش را انجام داد اما با مخالفت گسترده کسانی که خود برنامه چهارم را تنظیم کرده بودند روبرو شد، خود آنان در برابر این برنامه ایستادند.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: سود بانکی تابع چرخه اقتصادی است. ما سود ثابت بانکی را مطلقا قبول نداریم  و آن را ربا و خلاف می دانیم. بخش های سرمایه گذاری در مبادلات پولی و بانکی باید از بخش های تامین های ضروری تفکیک شود.

احمدی نژاد به در دستور کار بودن طرح اصلاح نظام بانکی در دولت اشاره و خاطر نشان کرد: به محض اینکه لایحه هدفمند کردن یارانه ها از مجلس خارج شود و به تصویب برسد دولت لایحه ساماندهی نظام بانکی و امور مالیاتی و گمرکی را تقدیم مجلس خواهد کرد.

بیشتر مخالفتها سیاسی است

وی در خصوص تیم اقتصادی دولت دهم نیز گفت: قبلا اعلام کردم مخالفان دولت بیشترین انتقادات را به سیاستهای اقتصادی دولت متوجه کردند اما در جریان کابینه دیدیم که وزیری که مطلقا مخالف نداشت وزیر اقتصاد دولت نهم بود این به این معنی است که بیشتر مخالفتها سیاسی است زیرا وزیر اقتصاد سکان دار تیم اقتصادی دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تغییرات گسترده ای در تیم اقتصادی نداشتیم گفت: وزیر اقتصاد ثابت است و وزیر بازرگانی به وزارت نفت رفته و معاون تجارت خارجی ایشان جای وزیر بازرگانی را گرفته است که وزیر صنایع هم ثابت است. اما باید برنامه های دولت عملیاتی شود، ما برای اقتصاد برنامه روشنی داریم که با تحقق آنها شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود و این نیازمند همکاری سایر قواست.

احمدی نژاد گفت: می توانستیم زودتر از امروزلایحه هدفمند کردن یارانه ها را در اختیار داشته باشیم البته مجلس هم تلاش می کند و امیدواریم این قانون هر چه زودتر در اختیار دولت قرار گیرد تا باقی برنامه ها که در پرتو آن باید انجام شود  را دنبال کنیم.

نشست تهران کشورهای عضو اکو نشستی بسیار موفق بود

رئیس جمهور با اشاره به حضور نظامی آمریکا در آمریکای لاتین تاکید کردکه اگر کسانی تصور می کنند که با نیروی نظامی می توانند ملت های به پا خواسته آمریکای جنوبی را مهار کنند اشتباه می کنند چرا که اندیشه را نمی توان با سلاح و هجوم نظامی سرکوب کرد، اندیشه نیازمند اندیشه است .

محمود احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری که راهکارهای وی را به عنوان رئیس دوره ای اکو برای تحرکات بیشتر این سازمان جویا شد، گفت: در دورانی که نظام سرمایه داری بین المللی با چالش های اساسی مواجه شده است و تلاش می کند بحران خود را به دیگران منتقل کند پیمانهای منطقه ای اهمیت ویژه می یابد.

وی نشست تهران کشورهای عضو اکو را نشستی بسیار موفق خواند و گفت: در این نشست برای راهکارها اتفاق نظر پیدا شد که پیگیری می شود. توسعه مبادلات بین اعضا نیز به سرعت در حال انجام است،  توسعه همکاری های بانکی در دستور کار قرار گرفته و معامله با ارزها رایج کشورها تصمیم بسیار مهمی بود برای مصون ماندن از آسیب های نوسانات ارز.

رئیس جمهور یاد آور شد که تشکیل صندوق های سرمایه گذاری مشترک و بحث انرژی دبیرخانه اکو نیز در دست پیگیری است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص سفر هوگو چاوز به تهران و اینکه آمریکایی ها به صورت نظامی در آمریکای لاتین حضور دارند،اظهار داشت: ما شاهد یک رویکرد دوگانه در کلام و در عمل هستیم. زیرا از یک سو رویکردهای میلیتاریستی و نظامی گری نفی می شود و از سوی دیگر حضور نظامی در جهان تقویت می گردد.

وی افزود: دیروز خبرنگار ونزوئلایی گفت که چندین پایگاه نظامی توسط آمریکا در این کشور تاسیس شده که ما این رویکرد را غلط و شکست خورده می دانیم ، چرا که تجربه در افغانستان نشان داده که با ارتش منظم و گسترده نمی توان با جریان مواد مخدر و تروریسم پیچیده مقابله کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: بیش از 7 سال است که ناتو در افغانستان با دو شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر حضور دارد اما سئوال این است که آیا 7 سال قبل این مسائل کمتر بود یا اکنون؟

رئیس جمهور همچنین گفت: اکنون رقم مواد مخدر به 9 هزار تن رسیده و در 7 سال گذشته شاید در طول یک هفته دو الی 3 نفر درعملیات تروریستی کشته می شدند اما امروز و به طور روزانه چندین نفر در افغانستان جان خود را از دست می دهند. لذا ما از ابتدا هم با این رویکرد مخالف بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسانی تصور می کنند که با نیروی نظامی می توانند ملت های به پا خواسته آمریکای جنوبی را مهار کنند اشتباه می کنند چرا که اندیشه را نمی توان با سلاح و هجوم نظامی سرکوب کرد، اندیشه نیازمند اندیشه است و اساسا مسائل امروز را نمی توان با نظامی گری حل کرد.

احمدی نژاد تصریح کرد: اگر غربی ها تصور می کنند به این وسیله می توانند اقتصاد خود را گسترش دهند اشتباه می کنند. لذا اشتباهات سیاستمداران اقتصادی آمریکا امروز به خود آمریکا بازگشته به گونه ای که آنان نمی توانند اقتصاد خود را درمان کنند.

رئیس جمهور گفت: ما نصیحت می کنیم به جای لشکر کشی و ایجاد پایگاه های نظامی به ملت و دولت کلمبیا احترام بگذارند و کمک های فکری و مالی خود را در اختیار آنان قرار دهند.

وی افزود: در خبرها شنیدیم که گروه های مهاجم و نظامیان حاضر در افغانستان تا به امروز بیش از 250 میلیارد دلار هزینه کرده اند، البته بنده از صحت این رقم اطلاعی ندارم، اما با فرض درست بودن این محاسبه این سئوال مطرح می شود که مگر حل مسائل افغانستان چقدر خرج دارد ، چرا که اکنون حدود 25 میلیون نفر در افغانستان حضور دارند و ایجاد شغل برای این تعداد با فرض اینکه همه سرپرست خانوارها در افغانستان بیکار هستند به 50 میلیارد دلار برای ایجاد 5 الی 10 هزار شغل نیاز است.

احمدی نژاد ادامه داد: سئوال دیگر این است که چه کسانی جنگ را به راه انداختند و 250 میلیارد دلار را به پای مردم صورت حساب نوشته اند؟ به گونه ای که آنان امروز خود اعلام می کنند که دایره نا امنی کنونی بیش از 7 سال قبل است و اکنون خواستار مذاکره هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سئوال ما این است که چرا 7 سال قبل مذاکره نکردید و الان می خواهید مذاکره کنید. در حالیکه به افغانستان اکتفا نکرده اید و پای خود را در پاکستان هم گذاشته اید و این رفتار غلط را می خواهید در کلمبیا نیز تکرار کنید. البته امکان دارد افرادی این پول ها را به جیب خود ریخته باشند وصورتحساب آن را به پای ملت ها نوشته باشند و به این ترتیب باعث کسری بودجه در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه جریان آزاد اطلاعات وجود دارد بهتر است کسانی که افغانستان را اشغال کرده اند در این خصوص نیز پاسخ دهند و اگر یک عقلی در تصمیم گیران آن طرف وجود داشته باشد که ما فکر می کنیم وجود دارد باید یک ارزیابی صورت بگیرد ، به دلیل اینکه این سیاست ها شکست خورده است.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: هر کس بخواهد با روش های نظامی در آمریکای جنوبی سیاست های خود را پیاده کند بداند که شکست خورده است و اگر با شکست در این منطقه مواجه شود آثار آن با شکست در افغانستان متفاوت خواهد بود. چون این کشورها در نزدیک مرزهای آمریکا قرار دارد. لذا بهتر است این سیاستمداران مقداری چشم هایشان را بشورند وعینک خود را عوض کنند زیرا همه شخصیت و حق دارند و آنان باید به ملت ها احترام بگذارند.

احمدی نژاد گفت: اگر این پول در داخل آمریکا خرج می شد می توانستند 12.5 میلیون شغل در این کشور ایجاد کنند چرا که اکنون شنیده شده 10.6 درصد بیکاری وجود دارد.

وی خطاب به سیاستمداران غربی افزود: به جای کشتن مردم بروید و اقتصاد خود را درست کنید.

یکی الی دو کشور عربی در انتخابات ما بد عمل کردند

رئیس قوه مجریه در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سئوال که با توجه به پیشنهاداتی که شما برای 1+5 دارید آیا بهتر نیست پیشنهاداتی را نیز به کشورهای عربی که نگران مسئله هسته ای ایران هستند ارائه کنید به ویژه اینکه عمروموسی بر اهمیت این مذاکرات بین ایران و کشورهای عربی تاکید کرده است، گفت: ما همه ملت ها از جمله ملت های عربی را دوستان خود می دانیم و امروز با اکثریت آنان روابط دوستانه ای داریم.

احمدی نژاد ادامه داد: حجم مبادلات ما با کشورهای عربی بسیار بالا و رو به توسعه است و البته بنده از گفتگو و پیشنهادات عمرو موسی استقبال می کنم اما متوجه مفهوم عربی و ایرانی نمی شوم چرا که ما با عربها روابط بسیار خوبی داریم و من نمی دانم کدام کشور عربی است که از قدرت گیری ایران نگران است.

وی اضافه کرد: البته می دانم دشمنان القا می کنند و رسانه های یکی الی دو کشور عربی در انتخابات ما بد عمل کردند که البته آن را به پای دولت ها نمی گذاریم ولی از آنها گلایه مندیم و امیدواریم آنان این رفتار خود را جبران کنند. چرا که این رسانه ها مجری سیاست های دشمنان ملت ایران در انتخابات شدند.

رئیس جمهور همچنین گفت: ما آماده گفتگو با هر کشوری در هر جای دنیا هستیم  به جز رژیم نامشروع صهیونیستی که این رژیم را از اساس به مشروعیت نمی شناسیم و نخواهیم شناخت و ارزشی برای آن قائل نیستیم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه روابط ایران با کشورهای عربی ممتاز است، تاکید کرد: البته دو کشور بد عمل کردند که این پایدار نمی تواند بماند چون ما برادر هستیم و در منافع ملی، منطقه ای و انسانی مشترک بوده و دشمنان مشترکی نیز داریم و از ناحیه ایران هم هیچ اقدامی برای ایجاد کدورت صورت نگرفته است.

وی افزود: من در یک نشست خبری در گذشته اعلام کردم که اگر دولت مصر همین امروز اعلام کند ما آماده ایم سفارت خود را در آنجا بازگشایی کنیم در حالیکه از این سخن بنده تعبیرات دیگری شد و آنان موضوع را به جهت دیگری بردند که البته اشتباه کردند چرا که ما دوست همه ملت ها هستیم و از حق حاکمیت و استقلال همه ملت ها حمایت می کنیم.

رئیس جمهور گفت: موضع ملت ایران روشن است و ما صهیونیست ها را اشغالگر می دانیم و برای آنان حق حاکمیت قائل نیستیم.

فرماندهان حوادث اخیر محاکمه شوند

رئیس جمهور با بیان اینکه در بازشماری یکی از حوزه های انتخابیه در تهران 8 هزار رای به آراء وی اضافه و 2 هزار رای از آراء بقیه کم شده است گفت که افرادی که فرماندهی عملیات حوادث پس از انتخابات را بر عهده داشتند باید محاکمه شوند.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگاری که پرسید با توجه به برگزاری دادگاه حوادث اخیر و اتهامات متعددی که در دوران انتخابات و پس از آن علیه شما مطرح شد آیا قصد شکایت دارید و به نظر شما تفاوت مواجهه و پیگیری این موضوع در مورد افراد پایین دستی و بالادستی این اتفاقات چگونه باید باشد، گفت: انتخابات گذشت و از نظر ما پرونده انتخابات فردای آن روز بسته شد و سازوکار به کار گرفته شده در این انتخابات همانند گذشته ثابت بود، البته با اصلاح و تکمیل.

وی افزود: انتخابات درایران مردمی است و شاید ما تنها مردمی هستیم که مجریان و ناظران، خود مردم هستند و دولت نیست و وزارت کشور پشتیبان کننده است.

احمدی نژاد ادامه داد: این انتخابات پاکترین انتخاباتی بود که با شیوه درستی انجام شد و البته با شیوه ماشینی نیز کنترل شد. اما برخی پا را فراتر از حد گذاشتند و به فضای انتخابات که فضای گفتگو و هیجان است تهمت زدند.

رئیس جمهور همچنین گفت: در گذشته وقتی انتخابات پایان می یافت همدلی‌ها و دوستی‌ها دوباره شروع می شد اما در این انتخابات پرونده را که نبستند به حجم تهمت ها نیز افزودند و می گفتند انتخابات باید باطل شود و البته وقتی از آنان سند و مدرک می خواستیم می گفتند "سندی نداریم". لذا به عقیده من این بدترین نوع دیکتاتوری بود.

اخلاق تبلیغاتی و اخلاق رای نیاوردن در این انتخابات رعایت نشد

وی افزود: هنگامی که افراد در انتخابات شرکت می کنند باید خود را برای رای نیاوردن هم آماده کنند لذا اخلاق تبلیغاتی و اخلاق رای نیاوردن در این انتخابات رعایت نشد، که البته این رفتارها شایسته آنان نبود. مگر کسی می تواند این ملت را فریب دهد و چیزی را به این ملت تحمیل کند؟

احمدی نژاد همچنین گفت: در روز رای گیری صف های طولانی جلوی چشم همه مردم وجود داشت و بنده نیز برای رای دادن به حوزه ای رفتم که بسیار شلوغ بود و 200 الی 300 نفر جلوی بنده بودند و پس از گذشت 45 دقیقه مسئولان شعبه آمدند و به من گفتند که با حضور شما شاید نظم شعبه به هم بخورد و صندوق ها باطل شوند، به این ترتیب بنده از مردم حاضر اجازه گرفتم و برای انداختن رای به جلوی صرف رفتم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: در کشوری که از پیرمرد 80 ساله تا بچه دبستانی مسائل مختلف را تحلیل می کنند و در کشوری که 70 میلیون عنصر سیاسی وجود دارد این حرف ها خیلی زشت بود کما اینکه در اعترافات هم آنان اشاره کردند و ما امیدواریم این افراد فرصت جبران پیدا کنند.

وی افزود: البته برخی فریب خوردند و متاسفانه عده ای مردم بیگناه و بی اطلاع هم کشته شدند که باید با افرادی که فریب خورده اند با رافت اسلامی برخورد شود اما کسانی که طراحی کردند و حمایت های دشمن را با سکوت و واکنش نشان ندادن، پذیرفتند باید پاسخگو باشند.

احمدی نژاد ادامه داد: جالب است این افراد می گویند شاید این دولت در عرصه های جهانی از منافع ملی کوتاه بیاید در حالیکه این دولت و ملت کوتاه بیا نیستند.

وی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد در سه شنبه قبل از انتخابات نزدیک به این نتیجه را به دست آوردیم و نسخه‌ای را برای رقیب شما فرستادیم و تاکید کردیم که افکار عمومی این گونه است و تقریبا دو به یک است و البته نگران بودیم که این نظر سنجی را به آن آقا ندهند به همین دلیل حدود 10 بار تماس گرفتیم و دوباره پنجشنبه قبل از انتخابات نظرسنجی دیگری را برای او فرستادیم. حال آنکه مشاهده کردیم که قبل از اعلام نتیجه نهایی انتخابات کنفرانس خبری به منظور اعلام پیروزی در انتخابات برگزار شد.

احمدی نژاد گفت: قبل از انجام رای گیری عده ای اعلام کردند که اگر بنده پیروز انتخابات نشوم حتما تقلب شده است که باید گفت این دیکتاتوری مدرن است و من پس از انتخابات سکوت کردم.

رئیس جمهور تصریح کرد: عده ای بد عمل کردند و حق ناشناسی کردند و به چهره نورانی ملت ایران گرد پاشیدند. البته اینها اثر ندارد و کسانی هم که کف زدند اشتباه کردند و امیدواریم این افراد به جبران عملکرد خود بپردازند. البته کسانی که پیاده نظام هستند و اطلاعات غلط دریافت کرده اند اینگونه فکر کردند که حقی ضایع شده است ولی بنده در گذشته هم اعلام کرده بودم که ملت ایران هر تصمیمی بگیرد ما به آن احترام می گذاریم.


افرادی که فرماندهی عملیات را بر عهده داشتند باید پاسخ دهند

وی افزود: افرادی که فرماندهی عملیات را بر عهده داشتند و آگاهانه سعی کردند به ملت ایران ضربه بزنند بالاخره باید پاسخ دهند چرا که این مطالبه مردم ایران است که البته باید با رعایت عدالت و رعایت قوانین آیین دادرسی صورت بگیرد.

احمدی نژاد ادامه داد: بالاخره نمی شود عده ای بیایند وتهران را به هم بریزند البته عده ای نفوذی هم بوده اند و ما شواهدی در این خصوص داریم که این افراد در صدد ضربه زدن بودند.

نمی شود هر کس از مادرش قهر کند به خیابان بیاید

رئیس جمهور همچنین گفت: نمی شود هر کس از مادرش قهر کند به خیابان بیاید و اتوبوس و بانک ها را به آتش بکشد و مردمی که با خانواده در خیابان هستند مورد ضرب و شتم قرار دهد و یا شیشه ها را بشکند لذا امیدواریم این افراد فرصتی بیابند و کارهای غلط خود را جبران کنند.

بخشی از اموال دانشگاه آزاد اهدایی دولت است

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره وقف دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بنده نیز خبری در این خصوص شنیدم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع مطرح شد. البته بنده وارد مسائل و زوایای شرعی وقف نمی شوم اما به لحاظ قانونی هر اتفاقی که قرار است راجع به دانشگاه آزاد بیفتد باید با رعایت مسائل قانونی باشد وهر نوع تغییر در این دانشگاه نیازمند اصلاح اساسنامه و حسابرسی است.

احمدی نژاد ادامه داد: بنده در انتخابات نسبت به عملکرد این دانشگاه معترض شدم و برخی گفتند که شما با دانشگاه مخالف هستید درحالی که من اساسا زندگی ام دانشگاهی است و اکنون هم با دانشگاه در ارتباط هستم اما نباید به دانشجو و استاد فشار وارد شود و دانشگاه به پایگاه سیاسی احزاب تبدیل شود.

رئیس جمهور ادامه داد: منابعی که باید صرف رفاه علمی شود نباید در چرخه های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد و اگر بناست تغییری در دانشگاه آزاد رخ دهد نیازمند حسابرسی دقیق است چرا که بخشی از اموال دانشگاه آزاد اهدایی دولت و کمک دولت است و این اموال برای مقاصد خاصی هدیه شده است، لذا هنگامی که تغییری رخ می دهد باید این مسائل مد نظر قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: ما از هر اقدام سازنده ای که به اصلاح رفتارها و اقدام دانشگاه آزاد بینجامد استقبال می کنیم.

محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که آیا می توان کاری کرد تا استقلال علمی مسلمانان جهان فراهم شود، اظهار داشت: بله می شود اینکه استقلال علمی مسلمانان وجود ندارد ناشی از حاکم بودن نظام سلطه است که باید آن را بر هم بزنیم و متحد و مقتدر شویم.

وی افزود: ما پایگاه استنادات علمی جهان اسلام را تاسیس کردیم که مرکز آن در ایران است و همین کار را باید در عرصه های دیگر علمی، اقتصادی انجام دهیم تا زمانی که نظام سلطه حاکم است این بساط برپاست.

دشمنان منافع خود را در ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه جستجو می کنند

احمدی نژاد در خصوص روابط سوریه و عراق و میانجیگری ایران که سئوال یکی از خبرنگاران بود گفت: دشمنان منطقه منافع خود را در ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه جستجو می کنند. اراده دولت های مستکبر ایجاد تفرقه در جبهه سوریه، لبنان، عراق و ایران است و ما نمی خواهیم بگذاریم این جبهه شکل بگیرد.

رئیس جمهور افزود: هسته مرکزی این جبهه عراق و سوریه هستند. روابط دوستانه این دو کشور به نفع کشورهای منطقه است این دو کشور، کشورهای مستقل و خوب عربی اسلامی هستند. هم دو دولت و هم دیگر کشورها باید توان خود را به کار بگیرند تا روابط آنها صمیمی و سازنده باشد اما می بینیم دست های پلیدی که با کشتن انسانها و فتنه انگیزی مانع تقویت همدلی ها می شوند. به نظرم در این مرحله هم شکست خواهند خورد و ما هم با دولت و ملت عراق و هم دولت و ملت سوریه  روابط صمیمی داریم و دو دولت اراده قوی برای همکاری و تعاملات برادرانه دارند و ما از این رویکرد حمایت می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که دولت دهم برای تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است چه برنامه ای دارد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار خوبی برای تحقق این کرسی ها طراحی کرده و تاکنون بیش از 15 کرسی تشکیل شده است. همچنین صدها گروه ایده پردازی در دانشگاه ها تشکیل شده اند.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با حضور قاطع دانشگاهیان در این عرصه شاهد گسترش روز افزون این ایده در دانشگاه ها وحوزه علمیه باشیم.

خبرنگاری خطاب به رئیس جمهور از مشکلات و سختی های کار خبرنگاری و عدم پرداخت ها در این حوزه و مشکل بیمه خبرنگاران سخن گفت و از وی خواست تا برنامه ای برای حل مشکلات خبرنگاران داشته باشد که احمدی نژاد در پاسخ به وی گفت: این صحبت ها بخشی از واقعیت هایی است که بنده شنیده ام و معتقدم سازوکارها باید تغییر کند. شیوه رابطه خبرنگار و مدیر عامل و دیگر مسئولان معیوب است کار رسانه ای و خبری دچار نگاه ابزاری شده است عده ای در عرصه رسانه آمده اند می خواهند بزنند و ببرند. این نگاه بدی است رسانه ای که عنصر پایدار و لازمه حرکت بالنده است بدون رسانه نمی شود زندگی کرد رسانه تنظیم کننده رابطه هاست که باید دقیق و سالم و به موقع کار کند.

وی قول داد در یک مراسم افطاری یا پس از ماه رمضان در جلسه ای با حضور خبرنگاران به مشکلات آنان رسیدگی کند.

از دخالت عوامل آشوبگر در حوادث بازداشتگاه کهریزک اسناد قطعی دارم

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که بااشاره به اظهارات وی مبنی بر اینکه عوامل متخلف در کهریزک عوامل نفوذی دشمن بوده اند پرسید آیا شما تعریف خاصی از این دشمنان دارید ؟ گفت: باور قطعی من این است که برخی اتفاقات ناشایست در کوی دانشگاه و یک بازداشتگاه به وقوع پیوست که حلقه های سناریوی آشوب بود. بنده در متن جمهوری اسلامی زندگی کرده ام و قریب 30 سال است که زندگی می کنم. اتفاقاتی که افتاد نه تنها وفاداران به انقلاب بلکه هیچ ایرانی پاک و عاشق ایران و مومن به آرمان های ملت ایران حاضر نیست دست به آن اقدامات بزند، هر کس خواسته یا ناخواسته در مقابل منافع ملت ایران و علیه منافع آن عمل کند در صف دشمن است.

احمدی نژاد گفت: افرادی که نمی فهمند اما آب به آسیاب دشمن می ریزند تعدادشان در ایران زیاد نیست. فکر می کنم باید یک دوره دشمن شناسی را با هم مرورکنیم . پس از انتخابات که حلقه های اتصال جریانات با خارج از کشور کاملا آشکار شد شخصیت های تراز اولی ، آشکارا از تبلیغات آنان حمایت کردند. تشخیص صف دشمن سخت نیست.

وی ادامه داد: هیچ مامور دلسوزی حاضر نیست که بر خلاف ماموریت، قانون و انسانیت و منافع ملی عمل کند، مگر اینکه در فضایی قرار گرفته باشد که آن حرکت را به نفع گروه و حزب خویش بداند که دیدیم این اقدامات مورد حمایت دشمنان درجه اول ملت ایران بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: بنده اسناد قطعی دارم که برخی حوادث توسط عناصر وابسته به جریانات آشوبگر بود، اما به نام ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران.

وی ادامه داد : به نظرم کاری ناجوانمردانه است. نیروهای انقلاب در خیابانهای تهران کتک خوردند، چاقو خوردند، صدها نفر در بیمارستانها بستری شدند و جانشان را گذاشتند که کسی آسیب نبیند.

احمدی نژاد گفت : برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه در خط دشمن عمل کردند البته آنها که پیاده نظام بودند با رافت اسلامی نظام با آنها برخورد می کند اما آنها که در سمت فرماندهی بودند باید پاسخگو باشند.

نمایندگان 1+5 برای دریافت بسته پیشنهادی به تهران دعوت شدند

رئیس جمهور اعلام کرد از نمایندگان کشورهای 1+5 دعوت شده است که برای دریافت بسته پیشنهادی ایران به تهران سفر کنند.

محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری از احتمال مناظره احمدی نژاد با اوباما و حل مسائل دو کشور در این مناظره سئوال کرد که احمدی نژاد پاسخ داد: اساسا در تعاملات بین المللی منطق و گفتگو حاکم است روشن است ملت ما یک تاریخ از طراحی های دولت های متوالی آمریکا در ذهن دارد. دشمنی های گذشته تا کنون مشکلات در تعامل و گفتگو را موجب می شود و دولت جدید آمریکا که با شعار تغییر آمد و ما از آن استقبال کردیم در انتخابات ایران دچار اشتباه شد و مواضع غلطی در پیش گرفت هر چند که اظهار کردند که اشتباه کردند. به نظرم هر موضوعی در مناظره قابل بحث است اما این گفتگوها باید در مقابل رسانه ها باشد.

احمدی نژاد در خصوص تاریخ تحویل بسته پیشنهادی به 1+5 گفت: این بسته تا این هفته آماده شده و از نمایندگان کشورها دعوت شده تا برای تحویل بیایند.

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران رسانه های خارجی که پرسید در آستانه حضور در سازمان ملل متحد گفتید که پرونده هسته ای بسته شده و در این خصوص مذاکره ای نخواهید داشت آیا به طور قاطع می گویید در خصوص اورانیوم و موضوع هسته ای آیا هیچ صحبتی ندارید؟ گفت: من گفتم موضوع هسته ای ایران در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی پیگیری می شود و این یک روند مستمر است.

وی افزود: همه کسانی که چرخه غنی سازی دارند به طور مستمر با آژانس همکاری می  کنند ما هم در چارچوب مقررات همکاری می کنیم اما اگر این همکاری تحت فشار سیاسی قرار گیرد مقابل آن ایستادگی می کنیم و در چارچوب همکاری از حقوق قانونی خود استفاده می کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر کسانی بخواهند حقوق مسلم ما دخالت کنند این راه بسته است. ملت ایران به کسانی که خارج از چارچوب های مشخص بین المللی در مسائل ما دخالت کنند این اجازه را نمی دهند. اساسا پرونده هسته ای برای ما وجود ندارد بلکه پرونده دشمنی های دو سه کشور علیه ملت ایران وجود دارد. آنها با استقلال و پیشرفت های ما مخالفت می کنند ما آنان را ناتوان تر از این می دانیم که امروز ادای ابرقدرت ها را درآورند. مشارکت ما برای حل مشکلات جامعه بشری است ما پرونده ای به نام پرونده هسته ای ایران به رسمیت نمی شناسیم بلکه این پرونده، پرونده دشمنی هاست.

وی تصریح کرد: در تاریخ آمریکا بدنام تر از بوش نداریم. او با ملت ایران و منطقه دشمنی کرد این سرنوشت کسی است که با ملت ها دشمنی کند. اما آنان که با ملت ها دوستی کردند بهتر می توانند منافع ملی خود را در مرزهایشان و نه فراتر از آن تامین کنند.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از برنامه دولت برای توسعه ریلی کشور جویا شد، گفت: ما لایحه طرح جامع حمل و نقل کشور را به مجلس تقدیم کردیم که تبدیل به قانون شد. 12 هزار کیلومتر خط ریلی برنامه ریزی شده است که 6 هزار کیلومتر آن در دست عقد قرارداد است و امیدواریم در این دوره شاهد انقلاب ریلی باشیم.

رئیس قوه مجریه در پاسخ به این سئوال که آیا رسانه های داخلی در جنگ نرم علیه منافع ملی ضعیف عمل نکردند، گفت: قبول دارم رسانه هایی در مقابل هجوم رسانه های بیگانه در حوادث انتخابات کم آوردند که باید این مورد اصلاح شود بنده صحبت هایی در این خصوص دارم که در جلسه ای با خبرنگاران این حرف ها را بیان می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها