با حضور مسئولان استانی PARAX خودروی الکتریکی ساخته شده در استان قزوین رونمایی شد.
کد خبر: ۲۷۸۱۱۳

 به گزارش فارس ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از این خودروی الکتریکی که در محوطه باغستان برگزار شد ، اظهار داشت: با توجه به برگزاری مسابقه ساخت خودروی الکتریکی در بین دانشگاه‌های کشور که اواسط مهرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، دانشگاه آزاد قزوین از آبان ماه سال گذشته تیمی را برای این منظور تشکیل داده است.

میثم گرجی اضافه کرد: این تیم 13 عضو دارد که اعضای آن را 9 نفر از دانشجویان رشته مکانیک و 4 نفر از دانشجویان رشته برق تشکیل می‌دهند و در این مدت دانشگاه آزاد قزوین با تلاش‌های انجام شده موفق به ساخت خودروی الکتریکی با وزن 450 کیلوگرم شد.

وی تصریح کرد: این خودروی 2 سرنشینه و بدنه آن از جنس کامپوزیت است که همین امر موجب سبک‌تر شدن این خودرو شده و در نقاطی از خودرو که امکان آسیب‌پذیری بیشتر است از چند لایه کامپوزیتی استفاده شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین اضافه کرد: نیروی محرکه این خودرو برخلاف سایر خودروها که سوخت بنزینی است، موتور الکتریکی است و براساس برنامه و آنالیز صورت گرفته این خودرو با یک بار شارژ شدن 100 کیلومتر را با سرعتی بیش از 80 کیلومتر طی می‌کند.

وی اعلام کرد: قیمت تمام شده این خودرو 10 میلیون تومان است که اگر به تولید انبوه برسد این رقم به مبلغی کمتر از 5 میلیون تومان خواهد رسید.
این خودرو PARAX نامگذاری شده که این نام از یک واژه هخامنشی گرفته شده و به معنای مهندس طراح است.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد قزوین بیان داشت: برای نخستین‌ بار در کشور تحقیقات ساخت خودروی الکتریکی بین شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو و دانشگاههای کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده است.

مرتضی موسی‌خانی افزود: مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات در مهرماه سال‌جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود که در این مرحله خودروی ساخته شده مورد تست عملی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین با تلاش شبانه‌روزی موفق به ساخت خودروی الکتریکی شدند که امیدواریم در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات نیز موفق شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها