گروه جامعه: ستاد مبارزه با مواد مخدر از پایان نامه‌ها، مقاله‌ها و پژوهش‌های علمی ‌در حوزه اعتیاد، حمایت مادی می‌کند اما با وجود این حمایت، مدیر کل پژوهش، ارتباطات و آموزش این ستاد با ابراز تاسف اعلام کرد: هنوز برخی از دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند پژوهش در اولویت ما نیست! دکتر امیرحسین یاوری، مدیرکل پژوهش، ارتباطات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با «جام‌جم» گفت: تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های مختلف امضا کرده‌ایم تا از طرح‌های پژوهشی آنها در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر حمایت کنیم. حتی پیشنهاد ایجاد همایش و پژوهشکده تخصصی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را داده‌ایم اما هنوز برخی دانشگاه‌ها از طرح‌های پژوهشی استقبال نمی‌کنند و آن را در اولویت فعالیت‌های خود نمی‌دانند.
کد خبر: ۲۷۷۹۸۲

وی افزود: انعقاد قرارداد تالیف کتاب و خرید کتاب‌های چاپ شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر، خرید مقاله‌های علمی در این حوزه از پژوهشگرانی که مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر دارند و انعقاد قرارداد ترجمه کتاب‌های غیر زبان انگلیسی نیز از فعالیت‌های این دفتر است.

یاوری درباره سقف حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر از پژوهش‌های علمی‌ توضیح ‌داد: هرچه پروژه‌ها کلان‌تر باشد بیشتر از آن استقبال می‌کنیم و سقف مشخصی برای حمایت از آنها نداریم طوری که تاکنون تا یک میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های پژوهشی پرداخته‌ایم.

این اقدام ستاد مبارزه با مواد مخدر در حالی صورت می‌گیرد که هنوز بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی، علوم اجتماعی، مددکاری، روان‌شناسی و سایر رشته‌ها که پایان نامه‌های خود را در ارتباط با مواد مخدر می‌گذرانند، از حمایت مادی ستاد مبارزه با مواد مخدر طی نوشتن پایان نامه و امکان فروش آن پس از دفاع به تنها کتابخانه تخصصی ایران در این ستاد بی‌خبرند و این مساله سبب شده است بانک اطلاعاتی ستاد از بسیاری از پایان نامه‌های تازه دفاع شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر که در شهرستان‌ها نوشته و دفاع شده اند، بی بهره بماند.

مدیرکل پژوهش، ارتباطات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره این که دانشجویان چگونه می‌توانند پایان نامه‌های خود را به بانک اطلاعاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر بفروشند، گفت: فقط کافی است دانشجویان نامه‌ای از سوی دانشگاه به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه کنند که در آن موضوع پایان نامه، تاریخ دفاع ونام استادان مشاور و راهنما قید شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها