گروه حوادث: موکلی که به انگیزه انتقام‌گیری از وکیلش، 4 مرد مسلح را اجیر کرده بود، دستگیر و تحقیقات پلیسی از وی آغاز شد. به گزارش جام‌جم، روز 25 مرداد امسال، مرد وکیلی به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی انقلاب ناحیه 5 تهران مراجعه و از موکل سابقش و 4 مرد مسلح دیگر شکایت کرد.
کد خبر: ۲۷۷۲۵۵

شاکی در اظهاراتش به بازپرس یونسی گفت: شامگاه 24 مرداد امسال در محل وکالتم در غرب تهران در ارتباط با وضعیت پرونده قضایی یکی از موکلانم در حال گفتگو بودیم که منشی به اتاقم آمد و گفت، 4 مرد اصرار دارند برای حل مشکل قضایی‌شان مرا ملاقات کنند، از منشی خواستم آنها را به اتاق دیگری راهنمایی کند تا گفتگویم با مرد موکل تمام شود.

در همین موقع صدای اعتراض مراجعان جدید را شنیدم، به اتاق منشی رفتم که یکی از آن 4 مرد مراجعه‌کننده به سویم آمد و با نشان دادن سلاح و بی‌سیم، از من خواست هر چه زودتر منشی، نظافتچی و موکلم را از دفتر کارم خارج کنم.

مرد وکیل 3 ساعت گروگان مردان مسلح بود

مرد شاکی ادامه داد: از ترس این که مردان مسلح به آنها آسیبی برسانند از همراهانم خواستم محل را ترک کنند.

مردان مسلح ساعت 30/20 مرا با زور و تهدید به یکی از اتاق‌های محل کارم انتقال دادند و یکی از آنها گفت، شما موکلی به نام وحید داشته‌اید که به وی بدهکارید و تاکنون طلب چند میلیونی او را پرداخت نکرده‌اید و او به اداره ما ‌ که مرکز پلیس است مراجعه و از شما شکایت کرده است و اگر بدهی‌ات را نپردازی، تا صبح زنده نمی‌مانی. هر چه تلاش کردم به آنها بقبولانم اشتباه می‌کنند، بی‌فایده بود.

در حال مشاجره با مردان مسلح بودم که یکی از آنها سلاحی روی شقیقه‌ام گذاشت و ادعا کرد، تاکنون 3 نفر را به قتل رسانده و واهمه‌ای برای قتل دیگر ندارد و نپرداختن بدهی، مساوی با کشته شدن من خواهد بود و در پی این تهدیدات مردان مهاجم مرا 3 ساعت داخل اتاقم به گروگان گرفتند.

ردپای مرد موکل در اجیر کردن 4 مرد مسلح

شاکی افزود: به آنها اعتراض کردم که موکل سابق من، به خاطر اختلافی که پیدا کردیم، دیگر حاضر نشد من وکالتش را به عهده بگیرم و ضرر و زیان مالی را باهم تسویه حساب کرده‌ایم، اما در ادامه تهدیدات مردان مسلح، 3 فقره رسید بانکی به مبلغ 54 میلیون تومان را که امضا و مهر وکالتم روی آن ثبت شده بود، با زور و تهدید از من گرفتند و پس از تماس تلفنی با موکل سابقم، او را به محل کارم دعوت کردند و 15 دقیقه بعد، وحید موکل سابق به دفتر کارم آمد و با آنها به گفتگو پرداخت. به او اعتراض کردم که چرا چنین بلایی را بر سر من می‌آورد که توجهی به حرف‌‌هایم نکرد و پس از مشاهده رسیدهای بانکی که در اختیار مردان مسلح بود، به همراه آنها محل کارم را ترک کرد.

به دنبال شکایت این مرد، پرونده‌ای به اداره آگاهی تهران ارسال شد و ماموران با اطلاعاتی که از شاکی به دست آوردند، چهره‌نگاری از موکل سابق وی و 4 مهاجم مسلح صورت گرفت و جستجو برای یافتن آنها آغاز شد تا عاقبت 2 روز قبل موکل در یکی از محله‌های تهران شناسایی و دستگیر شد، این مرد در بازجویی‌‌های پلیسی هرگونه همکاری با مردان مسلح و آشنایی با آنها را انکار کرد.

انکار موکل به همدستی با 4 مرد مسلح

به دنبال انکار متهم، وی روز گذشته به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران رفت و در اظهاراتش به بازپرس یونسی گفت: گفته‌های مرد وکیل را قبول ندارم و علیه او شکایت کردم و او نیز قصد دارد با این روش من را وادار کند از شکایتم صرف‌نظر کنم. بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا تحقیقات تکمیلی از وی صورت گیرد و جستجو برای یافتن 4 مرد مسلح ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها