آتش سوزی در 1300 هکتار از جنگل‌های مارسی

جزیره کرس همچنان در آتش می‌سوزد

آتش سوزی در جنگل های مارسی در جنوب فرانسه مهار شد اما جزیره کرس همچنان می سوزد و تلاشها برای کنترل حریق ادامه دارد.
کد خبر: ۲۶۸۷۰۱
 در روزهای گذشته تعدادی از مقامهای فرانسوی از جمله نخست وزیر و وزیران کشور و دفاع با توجه به حساسیت این مناطق و برای نشان دادن توجه مسئولان به امور مردم ، از محل بازدید کردند.

آتش سوزی مارسی بیش از 1300 هکتار از جنگلهای نزدیکی این شهر را از بین برد.

در همین حال گزارش می رسد که آتش سوزی در جزیره حساس و بحران خیز کرس در جنوب فرانسه که تاکنون بیش از 4 هزار هکتار از مراتع و جنگل های این منطقه را درنوردیده و تلفات مالی فراوانی بر جای گذاشته است، همچنان ادامه دارد.

اگرچه گرمای بالای 40 درجه هوا و وزش باد بعنوان علت این آتش سوزی و توسعه آن اعلام شده، ولی مقامهای فرانسوی در اصل این آتش سوزی را که از سه منطقه شروع شد، عمدی دانسته اند.

گفته می شود تاکنون دو نفر به این اتهام دستگیر شده اند و از دیروز بازپرسی فوری و محاکمه آنان آغاز شده است.

به گفته استاندار جزیره کورس این افراد به اقدام خود اعتراف کرده اند و زندان 15 ساله و 15000 یورو جریمه در انتظار آنان است.

علت آتش سوزی در بندر مارسی واقع در نزدیکی جزیره کرس نیز اصابت گلوله هایی عنوان شده که از میدان تیر ارتش فرانسه در این منطقه شلیک شده است.

فرمانده این میدان تیر هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

فرانسوا فیون نخست وزیر فرانسه نیز که همراه با وزیر کشور و وزیر دفاع خود از این منطقه دیدن کرد این خطا را غیر قابل بخشش خوانده و وعده مجازات افراد مقصر را داده است.

برخی تحلیل ها از احتمال دست داشتن نیروهای استقلال طلب کورس که همواره برای دولت فرانسه دردسر ساز بوده اند در آتش سوزی های اخیر حکایت دارد.

ژاک پانوزی استاندار کرس جنوبی اعلام کرده بود این آتش سوزی ها در 12 نقطه روی داده که 8 مورد آنها عمدی و دو یا سه مورد بر اثر بی احتیاطی یا گرمای هوا بوده است.

اوبر بونو رئیس ژاندامری این منطقه نیز اعلام کرده است که تحقیقات جداگانه ای درباره علت های آتش سوزی آغاز شده است و دادستانی نیز نظر خود را در مورد این حادثه به دادگاه اعلام خواهد کرد.

در اتش سوزی که هم اکنون نیز ادامه دارد، تاکنون بیش از 4 هزار هکتار از جنگل ها ، دست کم 10 خودرو و 50 خانه در آتش سوخته و دهها نفر از خانه های خود فرار کرده اند.

هم اکنون 13 بالگرد و هواپیمای مخصوص با پاشیدن آب و مواد محدود کننده حریق و 550 نیروی آتش نشانی با 62 دستگاه آتش نشان از زمین در حال سرد کردن محیط برای جلوگیری از گسترش سریع آتش هستند.

بنا بر آخرین خبرها معاون استانداری کرس جنوبی اعلام کرده که سرعت باد در این منطقه موجب آتش سوزی پایدار شده است.

تاکنون تعدادی از نیروهای آتش نشانی نیز مجروح شده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها