اعتیاد زن خدمتکار ، انگیزه سرقت بود

زن میانسالی که برای تامین هزینه اعتیاد خود به بهانه نظافت به خانه مردم می‌رفت و پول و طلای آنها را به سرقت می‌برد، در یکی از محله‌های تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۲۵۷۹۷۹

به گزارش «جام‌جم» اوایل اردیبهشت امسال مردی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران رفت و از زنی نظافتچی به اتهام سرقت پول و طلای خانه مادرش شکایت کرد.

مرد شاکی در اظهاراتش به بازپرس پورمقدس گفت: مادرم سالمند و تنها بود و کمتر می‌توانستم به کارهای خانه وی رسیدگی کنم. بنابراین پس از مراجعه به یک شرکت خدماتی، از آنها خواستم زنی را برای نظافت خانه‌ مادرم بفرستند که یک زن میانسال از سوی این شرکت خدماتی به من معرفی شد و وی هفته‌ای دو بار به خانه مادرم در شمال غرب تهران می‌رفت. از چند هفته قبل متوجه سرقت پول‌های مادرم شدم و از زن نظافتچی درخصوص سرقت پول‌ها سوال کردم، که اظهار بی‌اطلاعی کرد.

ردپای زن نظافتچی در سرقت طلاها

هفته گذشته طلاهای مادرم به طرز مرموزی سرقت شد، به سراغ زن نظافتچی در دفتر شرکت خدماتی رفتم، اما مسوولان شرکت گفتند وی از چند روز قبل تسویه حساب کرده است و دیگر از او اطلاعی ندارند. پس از فرار مرموز وی دیگر مطمئن شدم او سارق منزل مادرم است.

پس از شکایت این مرد، پرونده‌ای تشکیل و به اداره آگاهی تهران ارسال شد و ماموران جستجو برای یافتن نظافتچی سارق را آغاز کردند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که چند شهروند دیگر هم به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

ماموران با اطلاعاتی که از شاکیان به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از نظافتچی سارق پرداختند که معلوم شد، همگی آنها به یک شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند و تصاویر رایانه‌ای از زن سارق با هم مطابقت دارد.

با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌های احتمالی متهم فراری زیر نظر گرفته شد تا عاقبت هفته گذشته متهم در یکی از محله‌های تهران دستگیر و به مرکز پلیس انتقال یافت و مورد بازجویی قرار گرفت.

اعتراف به سرقت از منازل

شهلا  زن سارق  در اظهاراتش به پلیس گفت: به موادمخدر اعتیاد دارم و نمی‌توانستم هزینه زندگی‌ام را تامین کنم؛ بنابراین به شرکت‌های خدماتی مراجعه و به عنوان نظافتچی کارم را شروع کردم و از سوی این شرکت‌ها برای نظافت به خانه افراد بخصوص زنان معلول و سالخورده معرفی می‌شدم.

ابتدا اعتماد آنها را جلب می‌کردم و محل‌هایی را که پول و طلاهایشان را نگهداری می‌کردند شناسایی و در یک دفترچه ثبت می‌کردم و سپس در یک فرصت مناسب از غفلت صاحبخانه سوءاستفاده و طلا و پول‌ها را به سرقت می‌بردم و با مراجعه به دفتر شرکت و پس از تسویه حساب متواری می‌شدم و با فروش طلاهای مسروقه، پولش را خرج اعتیاد و زندگی‌ام می‌کردم.

بنا بر این گزارش، زن سارق با اعتراف به سرقت‌های متعدد از مردم در شمال غرب تهران، با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها