سردسته یک باند تبهکار که از داخل زندان برای آزادی مجرمان سند جعل می‌کرد جرایمش را پذیرفت. به گزارش خبرنگار ما، مرد زندانی که خود به جرم جعل و کلاهبرداری در زندان بوده است با طرح نقشه‌ای پیچیده عده‌ای را استخدام کرده و با جعل سند برای زندانیان در بند پول فراوانی به جیب زده است. ماموران پلیس زمانی متوجه وجود چنین باندی شدند که مردی به دادسرا مراجعه کرد و مدعی شد برای پسرش که به جرم سرقت در زندان است وثیقه فراهم کرده است. بازپرس پرونده بعد از این که نامه کارشناسی سند را به این مرد داد متوجه شد در فاصله زمانی بسیار کمی وی نامه کارشناسی را آماده کرده است. این در حالی بود که امکان فراهم کردن این نامه در این مدت تقریبا غیرممکن بود. بنابراین نامه کارشناسی که مرد میانسال آورده بود مورد بررسی قرار گرفت و بعد از انجام کار کارشناسی مشخص شد نامه کارشناسی جعلی است.
کد خبر: ۲۴۹۶۵۷

با آغاز بررسی‌ها درخصوص این جعل، کارشناسان متوجه شدند که با یک باند بزرگ و حرفه‌ای جعل روبه‌رو هستند چراکه برگه کارشناسی کاملا حرفه‌ای جعل شده بود. مرد میانسال مورد تحقیق قرار گرفت. وی به پلیس گفت پسرش از داخل زندان تماس گرفته و به او گفته است که شخصی حاضر است در قبال گرفتن 10 درصد از مبلغ وثیقه برای او سند تهیه کند. او آدرس را به من داد من هم به آنجا رفتم و پولی که گفته بودند را به آنها دادم بعد هم وثیقه را از آنها گرفتم.

وقتی ماموران به دفتری رفتند که مرد میانسال به آنها آدرس داده بود چند مرد که در آنجا بودند را بازداشت کردند. به این ترتیب اولین سرنخ در اختیار پلیس قرار گرفت. چراکه 3 مرد کارمند گفتند رئیس آنها مردی در آلمان است که هرگز همدیگر را ندیده‌اند فقط پول‌ها را به حساب او واریز و ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند و با یک پیجر با او در تماس هستند. ماموران با استفاده از شماره پیجر رئیس را تحت تعقیب قرار دادند و متوجه شدند سردسته باند مردی است که خود به اتهام جعل و کلاهبرداری در زندان به سر می‌برد.

بنابراین وی را که مسعود نام داشت برای بازجویی از زندان به اداره آگاهی منتقل کردند. این مرد اعتراف کرد که از زندان شبکه جعل را هدایت می‌کرده است. وی گفت: چون نمی‌توانستم از زندان بیرون بیایم و باید دوران حبس را تحمل می‌کردم برای به دست آوردن پول و پرداخت بدهی‌هایم این نقشه را طراحی کردم. من با استخدام افرادی در 7 نقطه شهر تهران دفاتری به راه انداختم و از زندان اقدام به جذب مشتری کردم.

وی ادامه داد: زندانی‌هایی که به خاطر نداشتن وثیقه در زندان بودند را شناسایی و بعد آنها را متقاعد می‌کردم که می‌توانم در قبال گرفتن 10 درصد از کل وثیقه برایشان سند جور کنم و آنها آزاد شوند. البته یک جاعل حرفه‌ای هم پیدا کردم که اسناد را جعل می‌کرد و البته برگه کارشناسی را هم جعل می‌کرد و بعد فرد زندانی آزاد می‌شد. من به کارمندانم گفته بودم که در آلمان هستم و فقط از طریق پیجر می‌توانند به من خبر بدهند تا با آنها تماس بگیرم. ماموران بعد از اعترافات این مرد سایر اعضای باند که 48 نفر بودند را دستگیر کردند.

بازپرس مهدی روانگری رئیس شعبه 10 دادگستری ناحیه 6 تهران درباره این پرونده به خبرنگار تپش گفت: در حال حاضر تحقیقات از متهمان ادامه دارد و بسیاری از اعضای این باند در بازداشت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها