خبرهای ویژه روزنامه‌ها

یک نامزد بسه 2 تا بده 3تاخوبه؟!

چند روزنامه‌ صبح امروز ایران خبرهای ویژه‌ای را چاپ کرده‌اند از جمله یک نامزد کافیه، 2 تا بده... اما 3 تا خوبه؟!،موسوى انصراف دهد که خاتمى برگردد؟!،موسوى انصراف دهد که خاتمى برگردد؟!،انتقاد فلاحت پیشه از کمک مالی ایران به پاکستان،مجاهدین انقلاب: کروبی کنار می رود،اظهار نظر مفتی دولتی مصر علیه حزب الله،از بخت بد پیدا مى شود! و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۲۴۷۲۲۱

کیهان

یک نامزد کافیه، 2 تا بده... اما 3 تا خوبه؟!

میزگرد رادیو فردا (ارگان سازمان سیا) با حضور 3 تن از مدعیان اصلاح طلبی در عمل به ابراز بلاتکلیفی، اصلاح طلب نبودن اصلاح طلبان و اعلام مواضع متناقض ختم شد.
در این میزگرد صادق زیباکلام در واکنش به سخنان جوادی حصار  (مدیر روزنامه توقیف شده توس و عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی) که همه چیز را حساب شده تلقی می کرد گفت: ماندن هر دو نامزد در صحنه کاملا جای نگرانی دارد و من تعجب می کنم از آقای جوادی حصار که تجربه سیاسی زیادی دارند و اینقدر راحت بلاتکلیفی در اردوی اصلاح طلبان را با الفاظ و تعابیری مانند شور انتخاباتی توجیه می کنند. به نظر من این نشان می دهد که اصلاح طلبان بی برنامه هستند و همه را در بلاتکلیفی نگه داشته اند. به نظر من ضعف اردوگاه اصلاح طلبان را شما آقای جوادی حصار با کلمات و الفاظ تبدیل به حسن می کنید.

محمدصادق جوادی حصار هم در پاسخ گفت: ما در حوزه اصلاح طلبی مجموعه ای از رفتارها را کنار هم می گذاریم و بعد می گوییم «اصلاح طلب». به معنای خاص کلمه، آقای میرحسین موسوی با همه احترامی که به ایشان قائلیم، در چارچوب مناسبات اصلاح طلبانه تعریف نمی شوند. اتفاقا خودشان هم اعلام کرده اند که کاندیدای مستقلند. نمی توانیم تعریف کنیم که در مناسبات اصلاح طلبانه کجا هستند. تعریف مشخصی از اصلاح طلبی را هنوز به ما ارائه نداده اند.

در این میزگرد مصطفی تنها دبیر سیاسی ماهنامه توقیف شده «نامه» گفت: من فکر می کنم که ما زمانی می توانیم از یک «اردو» صحبت کنیم که طرفین برنامه هایشان را داده باشند و ببینیم که این برنامه ها برهم منطبقند و بعد ببینیم که این برنامه ها وقتی مشترکند، چرا ائتلاف نمی کنند. در حالی که هیچکدام از این دو، برنامه روشنی ارائه نکرده اند. بگذریم که در صحبت اخیر آقای موسوی گفته اند که گشت ارشاد را جمع می کنند. ولی این که نشد برنامه. اصلاح طلب هزار معنی دارد. به نظر من واژه ها واژه های کلی است.

جوادی حصار هم درباره سخنان میرحسین موسوی درباره جمع آوری «گشت ارشاد» گفت: طرح چنین مباحثی، معنای اصلاح طلبی را بسیار پایین می آورد. ضمن اینکه نیروی انتظامی جزو وزارت کشور نیست. این بحث، از بحث های ثانوی است.

در این میزگرد صادق زیباکلام مدعی شد باید هر سه نامزد اصلاح طلبان می ماندند و هر کدام طیفی از اصلاح طلبان را نمایندگی می کردند. در واکنش به این سخنان، مصطفی تنها گفت: بحث آقای زیباکلام که باید هر سه نامزد می ماندند و هر کدام بخشی از این طیف را که اصلاح طلب نامیده می شود و بتواند ارضا کنند و پای صندوق های رای بیاورند، با اعتراض شان نسبت به دو تا بودن کاندیداها به نظر من تناقض دارد.

پیشروها پس افتاده اند!

ارگان رسانه ای ضد انقلاب که همکاری تنگاتنگی با افراطیون مدعی «اصلاح طلبی پیشرو» دارد تصریح کرد: «اصلاح طلبان پیشرو پس افتاده اند»!
سایت روز آن لاین ضمن مرور مواضع رادیکال مصطفی معین (نامزد جریان های افراطی مشارکت، سازمان مجاهدین، نهضت آزادی و...)  به تخطئه مواضع سیدمحمد خاتمی و میرحسین موسوی پرداخت و مشارکت و مجاهدین را متهم کرد که به اسم اصلاح طلبی پیشرو پس افتاده اند. نویسنده از جمله این عبارات مصطفی معین را یادآور شد که «اگر نقد قانون اساسی، قبول  نداشتن حکم حکومتی فراتر از قانون، دفاع از حقوق مظلومان 18 تیر و صراحت در بیان مطالبات ملت جرم است، پس مرا رد صلاحیت کنید.» یا «دست همه کسانی را که آماده پیمودن راه اصلاحات به منظور استقرار دموکراسی هستند می فشارم».

سایت مذکور آنگاه عباراتی از خاتمی و موسوی درباره دفاع از جمهوری اسلامی و جایگاه رهبری و عزت نظام را یادآور می شود و می نویسد: آیا اصلاح طلبان پیشروی دیروز به ویژه مشارکت و مجاهدین انقلاب که اکنون بر طبل حمایت از میرحسین می کوبند مواضع و برنامه های 4 سال گذشته خود را فراموش کرده اند؟ چه تناسبی میان گفتار و برنامه های انتخاباتی چهار سال پیش آقایان با حمایت از میرحسین و برنامه های مبهم و گفتار وی وجود دارد؟ البته نکته اساسی اینجاست که چرا اصلاح طلبان پیشرو دیروزی، امروز از تکرار مواضع گذشته بیم دارند و هر روز یک گام به عقب برمی دارند؟ مگر تئوریسین های مشارکتی و مجاهدینی حامی دکتر معین در آن زمان هزاران دلیل نمی آوردند و عنوان نمی نمودند که معین از اشتباهات خاتمی درس گرفته و می آید تا این بار بر روی دوش خاتمی قرار گیرد و افق وسیعتری نیز در پیش رویش قرار خواهد داشت آن همه حرف های قشنگ چه شد؟مگر عنوان نمی نمودند که اصلاحات گامی به پیش بر خواهد داشت؟ مگر ایستادگی  بر مواضع اصلاح طلبانه را از دکتر معین نمی خواستند و استعفای وی را گواه بر وجود ایستادگی از سوی ایشان در برخورد با موانع و فشارهای پس از انتخاب شدن عنوان نمی نمودند؟  چه شده است که امروز پشت سر کاندیدایی قرار گرفته اند که خود را به اکراه اصلاح طلب می داند و با افتخار  مواضعش  را همسو با رهبری اعلام می دارد و رابطه خوبی که با جامعه مدنی ندارد هیچ؛ حتی در گذشته با دستاویز قرار دادن جنگ در ایجاد خفقان در جامعه سهیم نیز بوده است؟ چه شده  است که امروز رادیکال ترین شعار اصلاح طلبان دیروزین به جای حاکمیت قانون، اجرای فرمایشات آیت الله خامنه ای و در بهترین شرایط حرکت در راه آیت الله خمینی و بازگشت به ارزش های  اول انقلاب عنوان می شود؟! دموکراسی و حقوق بشر کجا رفت؟ تعامل جهانی چه شد؟

نویسنده مشارکت و مجاهدین را متهم به بی صداقتی، عدم پایبندی به شعارها، بی عرضگی و عدم جسارت کرد و نوشت: با اصلاحات از نوع میرحسینی اش  پیش نخواهیم رفت هیچ، استحاله اصلاحات نیز بعید نخواهد بود.

موسوى انصراف دهد که خاتمى برگردد؟!

برخی منابع خبری از انصراف احتمالی موسوی و بازگشت خاتمی به عرصه نامزدی خبر می دهند. این منابع، علت این امر را در عدم ایجاد موج قابل توجه در پی نامزدی موسوی و نگرانی جبهه اصلاحات از بازندگی پیش از موعد در انتخابات می دانند.

گفته می شود بزرگان جبهه دوم خرداد برای بازگشت سیدمحمدخاتمی به عرصه انتخابات و انصراف میرحسین موسوی تشکیل جلسه داده اند. در این جلسه، «م-ت»   گزارشی از وضعیت نظرسنجی و افکارسنجی های انتخابات ارایه کرده  و می گوید از زمان اعلام کاندیداتوری آقای میرحسین و بعد از آن انصراف آقای خاتمی تا   فروردین، رشد اقبال به میرحسین ملایم و تقریباً خوب بود ولی از آن تاریخ تا اکنون این رشد متوقف و حتی گزارشهای اخیر از افت وی خبر می دهد.

وی در ادامه دو پیشنهاد را مطرح ساخت: اول اینکه میرحسین دل از رای متدینین و دهه شصتی ها بکند و مثل خاتمی روی آرای خاموش برنامه ریزی کند دوم اینکه وی به بهانه تخریب ها انصراف داده و آقای خاتمی  وارد صحنه شود.

اما «م-خ»   با اشاره به این پیشنهادات گفت: این دوره روی رای خاموش ها ریسک نکنید. تنها راه بازگشت خاتمی است لیکن گرفتاری ما اکنون راضی کردن موسوی است که خیلی غیرمعمول به رئیس جمهوری فکر می کند.

در همین حال داریوش قنبری  سخنگوی فراکسیون اقلیت (اصلاح طلب) مجلس به خبرگزاری فارس گفت: بسیاری از اصلاح طلبان به بازگشت خاتمی تمایل دارند.
وی در عین حال بازگشت خاتمی را بعید دانست.

گفتنی است موسوی اخیراً تأیید کرده بود که «اگر خاتمی در صحنه می ماند احتمالا من عقب نشینی می کردم». اکنون ممکن است مانند خاتمی، این سخن موسوی هم برای خود وی و نامزدی اش دردسرساز شود.

پیش بینى شکست اصلاح طلبان با احتمال بالا

عضو گروهک های ملی- مذهبی شکست مدعیان اصلاحات را در انتخابات آتی پیش بینی کرد.
علیرضا رجایی که همکاری در مدیریت برخی روزنامه های زنجیره ای را در سوابق خود دارد، به روزنامه اعتماد گفت: با توجه به عدم هماهنگی بین نیروهای اصلاح طلب و اختلاف هایی که بسیار واضح است، امکان شکست با کمال تاسف بالاست.

وی با بیان اینکه «با کناره گیری آقای خاتمی احتمال شکست را بالا می دانم»، تاکید کرد که؛ اصلاح طلبان نتوانسته اند حمایت چندانی جلب کنند و تفرق آرا هم وجود دارد... تشتتی که آن زمان در سال 84 بود متاسفانه تکرار می شود.این عنصر گروهکی در ادامه گفت؛ امیدوارم در این ارزیابی اشتباه کرده باشم!

از بخت بد پیدا مى شود!

عضو مرکزیت حزب مشارکت در واکنش به انتشار موضع تند وی علیه مهدی کروبی به طنز و تمسخر متوسل شد.
پیش از این برخی رسانه ها از قول سعید حجاریان نوشته بودند که «مهدی کروبی غضنفر است و هرگز نمی گذارم اصلاح طلبان از او حمایت کنند» اما حجاریان ضمن تکذیب این اظهارات، به تمسخر منابع رسانه ای پرداخت و از این طریق کوشید سندیت خبر مذکور را زیر سؤال ببرد.

فارغ از سندیت خبر اخیر یا خلاف واقع بودن آن، باید عنایت داشت که اتخاذ مواضع تند علیه برخی چهره های روحانی نظیر کروبی و خاتمی و مجمع روحانیون و... در میان افراطیون مدعی اصلاحات، امری جا افتاده و رایج است که صرفا به عنوان یک نمونه می توان به اظهارات چند سال پیش حجاریان در مصاحبه با روزنامه دولتی ایران (در زمان مدیریت حزب مشارکت بر این روزنامه) استناد کرد، آنجا که گفته بود: «ترجیح می دهم درباره خاتمی صحبت نکنم، مبادا که به او بربخورد. او با ما تفاوت داشت. خاتمی روحانی بود و گروه خونی اش بیشتر به مجمع روحانیون می خورد. حزب مشارکت ما هم با مجمع خیلی فرق دارد، هرچند خاتمی در بین اعضای مجمع بهترین است. مجمع روحانیون، بدترین خیلی دارد. ما از ابتدا هم می دانستیم خاتمی با ما فرق دارد. بین اجزای سیستم فکری او سازگاری وجود ندارد. او آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات زد.»

همچنین «صبح امروز»، روزنامه زیر نظر حجاریان نقش بی سابقه و ناجوانمردانه ای در معرفی آقای هاشمی به عنوان «عالیجناب سرخپوش...» داشت؛ ردیف کنید در کنار این مواضع، «حرف مفت خواندن جنبش دانشجویی، فولکس قورباغه ای معرفی کردن سازمان مجاهدین، زمزمه خوراندن جو به قاطر اصلاحات پای کتل و...» را که از امثال آقای حجاریان چهره همان آقایی را می سازد که می گفت هر وقت در محله ما چیزی گم می شود اول می آیند سراغ خانه ما و از بخت بد ما، جنس گمشده را هم در خانه ما پیدا می کنند!
البته سردبیر روزنامه حجاریان (علوی تبار) هم در به کارگرفتن ادبیاتی نظیر گاز گرفتن و لگد انداختن اصلاح طلبان به هم دست کمی از خود وی نداشت.

موضع صاف و پوست کنده آمریکا درباره ایران

تحلیلگر سرشناس آمریکایی مواضع کاخ سفید در قبال فناوری هسته ای و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مورد انتقاد قرار داد.
نوام چامسکی در گفت وگو با فارین پالیسی درباره حمایت جنبش عدم تعهد از ایران گفت: نه تنها جنبش عدم تعهد، بلکه اکثر آمریکاییها معتقدند ایران از حق توسعه انرژی هسته ای صلح آمیز برخوردار است اما این اعتقاد اغلب در رسانه ها منتشر نمی شود بلکه آنچه مدام منتشر می شود این است که «جامعه بین الملل» از ایران خواست غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. تقریبا در هیچ کجا درباره این موضوع توضیح داده نمی شود که اصطلاح «جامعه بین الملل» به صورت متعارف به واشنگتن و هر چیزی که به آن مربوط می شود اطلاق می شود. نه فقط درباره این موضوع، بلکه درباره کل مسائل هیچ توضیحی ارائه نمی شود.

وی درباره دوگانگی مواضع آمریکا در قبال برنامه صلح آمیز اتمی ایران و جنگ افزار اتمی رژیم صهیونیستی گفت: نکته اصلی به طور صاف و پوست کنده توسط هنری کیسینجر مطرح شد. روزنامه واشنگتن پست از کیسینجر سؤال کرد چرا او معتقد است چون ایران به انرژی هسته ای نیاز ندارد، بنابر این، این کشور احتمالا بر روی یک بمب اتمی کار می کند در حالیکه در دهه 1970 وی به شدت تاکید می کرد آمریکا برای توسعه برنامه هسته ای ایران باید وسایل لازم را در اختیار شاه قرار می داد، او پاسخ روشنی داد: «آنها (ایران در زمان شاه) متحد آمریکا بودند، بنابراین به انرژی هسته ای نیاز داشت.» اما حالا آنها دیگر متحد آمریکا نیستند، بنابراین به انرژی هسته ای نیازی ندارند.

چامسکی لابی اسرائیل را مانع اصلی در بهبود روابط ایران و آمریکا توصیف کرد و با اشاره به فشار آنها به ارکان قدرت در آمریکا برای دشمنی با ایران گفت: ما به خوبی می دانیم که اکثر آمریکایی ها می خواهند با ایران روابط عادی برقرار کنند اما افکار عمومی به ندرت بر سیاستها تاثیر می گذارند. شرکت های بزرگ آمریکایی، از جمله شرکت های قدرتمند انرژی مایلند از منابع نفتی ایران استفاده کنند. اما دولت برخلاف آنها عمل می کند. من فکر می کنم دلیل اصلی آن این است که ایران بسیار مستقل و سرکش عمل می کند. قدرت های بزرگ به محدوده ای که در اختیار آنها قرار می گیرد راضی نیستند. رسانه های ما هم حتی در دولت اوباما به طور کل تقریبا در چارچوب سیاست های دولت برای تبلیغات منفی علیه ایران عمل می کنند.

وی در پاسخ این سؤال که «فکر می کنید رئیس جمهور  آمریکا باید به حرف ایران گوش کند و از ایران به خاطر جنایاتی که در گذشته مرتکب شده است، عذرخواهی کند. گفت: کشورهای قدرتمند همیشه باید جنایات خود را بپذیرند و از قربانیان خود عذرخواهی کنند، در واقع آنها باید از این هم فراتر روند و خسارات وارده را جبران کنند. متاسفانه، به طور گسترده دیدگاه «تاکی دیدز» (مورخ مشهور یونان باستان) بر جهان حاکم است؛ قدرتمندان هرچه بخواهند می کنند و ضعفا هم تا جایی که امکان دارد رنج می کشند.

خروج از حاکمیت مشارکت خوزستان؟!

اعضای جبهه مشارکت خوزستان در دیدار با کروبی حمایت خود را از وی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.
به گزارش نخستین نیوز که از سوی برخی دست اندرکاران سابق مجله شهروند اداره می شود در این دیدار (شنبه هفته جاری) محمد کیانوش راد نماینده دوره ششم مجلس مردم اهواز و عضو شورای مرکزی حزب مشارکت نیز حضور داشت و بر ضرورت حمایت جبهه مشارکت خوزستان از کروبی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری تاکید شد.

پیش از این برخی اعضای کارگزاران (کرباسچی و نجفی)، مجمع روحانیون (ابطحی) و مشارکت (عباس عبدی) به ستاد کروبی پیوسته اند.
خوزستان به تازگی مقصد سفر تبلیغاتی و انتخاباتی میرحسین موسوی بود.

قدس

انتقاد فلاحت پیشه از کمک مالی ایران به پاکستان

حشمت ا... فلاحت پیشه، نماینده مجلس با انتقاد از تصمیم دولت برای کمک 300 میلیون دلاری به افغانستان در اجلاس ژاپن برای مبارزه با تروریسم گفت: با توجه به اینکه آمریکا و ژاپن قرار شده است 5 میلیارد دلار به دولت پاکستان کمک کنند و اینکه پاکستان در این موارد با آمریکا هماهنگ است بنابراین تخصیص بودجه از سوی دولت وجاهت قانونی ندارد.

وی با اشاره به همکاری نکردن پاکستان در شرارتهای مرزی ایران گفت: هنوز برخی از ایرانیان در این کشور بازداشت هستند و سازمانهای اطلاعاتی ارتش پاکستان با تروریستها ارتباط دارند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این سازمانها حتی در به وجود آمدن طالبان در کویته هم نقش مهمی داشتند.

محسن رضایی: سه چهار روز دیگر به جمع بندی می رسم

ایسنا- همایش رابطان استانی و شهرستانهای سراسر کشور ستاد انتخاباتی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری «بنیاد مردم» با سخنرانی محسن رضایی برگزار شد. محسن رضایی در این همایش با بیان اینکه در بیشتر کشورها طرح دولت ائتلافی در حال انجام است، افزود: آقای اوباما پس از روی کار آمدن در حال اداره کشور به صورت ائتلافی است؛ چنانچه خانم کلینتون که رقیب او نیز بوده، وزیر خارجه می شود و وزیر دفاع بوش را که از جمهوری خواهان بوده دوباره ابقا می کند، آیا این روند باعث ضعف دولت اوباما شد یا اینکه برای او آبرو ایجاد کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره زنان گفت: اگر من رئیس جمهور شوم یکی از بانوان شجاع ایران را روبروی خانم رایس و یا کلینتون می گذارم و نشان خواهم داد که زنان ایرانی در شجاعت و سیاست کمتر از زنان آمریکایی نیستند و می توانند حتی وزارت خارجه ایران را نیز اداره کنند. وی در پایان گفت: در این سه چهار روز آینده به جمع بندی نهایی می رسم.

انتقاد تلویحی موسوی از شرکت احمدی نژاد در ژنو

قلم نیوز- مهندس میرحسین موسوی پیش از ظهر روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان درباره اجلاس ژنو و برخی توهین ها علیه رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس گفت: زمانی که من وزیر خارجه و در کابینه آیةا... مهدوی کنی بودم، قرار شد بنده به عنوان نماینده ای از ایران به سازمان ملل بروم. به همین جهت خدمت حضرت امام(ره) رفتم و مسأله را برای ایشان شرح دادم، ایشان گفتند خوب است ولی فکر نمی کنید ممکن است اتفاقی بیفتد؟ مثلاً هواپیمای شما را توقیف کنند؟ من پاسخ دادم که خیر. ذهن موشکاف امام(ره) به سمت برخی مشکلات احتمالی رفت و مثلاً گفتند که فرض کنید زمانی که پشت تریبون سازمان ملل هستید، برق یا میکروفن شما را قطع کنند، آن وقت چه واکنشی نشان می دهید؟ این نشان دهنده تیزبینی حضرت امام(ره) بود که تلاش می کردند همه جوانب امر و مشکلات احتمالی را در نظر بگیرند.

مجاهدین انقلاب: کروبی کنار می رود

شبکه خبر دانشجو- عبدا... ناصری، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب گفت: کروبی از قبل به مردم قول داد که برای انسجام اصلاح طلبان تلاش می کند و پیش بینی می شود که در نهایت از صحنه انتخابات کنار برود.

جوابیه حجاریان

یاری نیوز- در پی انتشار اخباری از سوی برخی رسانه ها به نقل از منابع آگاه، سعید حجاریان جوابیه ای را به آنها نوشت.در بخشی از این جوابیه آمده است: بسیار دیده ام «برنا» از «فارس»، «فارس» از «رجا»، «رجا» از «درنا»، «درنا» از «ترنا»، «ترنا» از «دبرنا»، «دبرنا» از «منبع آگاه»، «منبع آگاه» از «صحبتهای به دست آمده از شنودهای داخل حزب مشارکت»، گفته هایی را به اینجانب نسبت داده اند که از نظر من به پشیزی نمی ارزند .

جمهوری اسلامی

اظهار نظر مفتی دولتی مصر علیه حزب الله

مفتی دولتی مصر سرانجام تسلیم فشارها شد و علیه حزب الله اظهارنظر کرد. طنطاوی با انتقاد از سید حسن نصرالله اتهامات بدون دلیل مقامات مصری علیه وی و حزب الله لبنان را تکرار کرد. وی که توسط حسنی مبارک منصوب شده است از دانشجویان خود خواست از استفاده ابزاری از دین بپرهیزند و به هیچ کدام از جریان های فکری و فرهنگی که خواهان نابودی اسلام هستند نپیوندند! بنابر این گزارش طنطاوی دعوت مسوولان ایران را هم که از او برای حضور در کنفرانس درباره گفت وگوی ادیان دعوت کرده بودند رد کرده و دلیل آن را بحران سیاسی بین مصر و ایران و واکنش منفی افکار عمومی مصر به این سفر اعلام کرده است . وی همچنین گفت : از این پس همکاری بین ایران و الازهر متوقف می شود و تمام توافقات امضا شده در گذشته هم پایان یافته تلقی خواهد شد. این توافقات مربوط به جلسات دیدار علمای شیعه و سنی و کمیته های علمی در عراق لبنان ایران و مصر است که قرار بود از روزهای آینده کار خود را آغاز کند.

انتقاد مردم از کم تحرکی رسانه ملی در انتخابات

کم تحرکی رسانه ملی در مساله انتخابات ریاست جمهوری مورد انتقاد مردم است و توجه عموم را جلب کرده است . رئیس ستاد ارتباطات مردمی مهندس موسوی در استان خراسان رضوی با انتقاد از صدا و سیما گفت : در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری صدا و سیما صد روز مانده به انتخابات با روز شماری که در گوشه تصویر کانالهای مختلف درج می کرد به گرم کردن تنور انتخابات کمک کرد ولی در این دوره به نظر می رسد صدا و سیما تمایلی به افزایش مشارکت مردمی ندارد.

اعتراض کارگران شرکت پارچه بافی سبلان

حدود یکصد نفر از کارگران شرکت پارچه بافی سبلان پارچه اردبیل به عدم دریافت حقوق اعتراض کردند. در شرکت سبلان پارچه حدود دو هزار نفر مشغول کار هستند . کارگران معترض می گویند بیش از یکسال است فقط مبلغ کمی کمتر از حقوق 2 ماه دریافت کرده اند. اعتراض کنندگان می گویند تاکنون به اکثر مسئولین ذیربط مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به این مشکل شده اند ولی علیرغم قول مساعد هنوز هیچگونه نتیجه ای حاصل نشده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها