از دور از نزدیک

تب تفنگ

جام‌جم: بحران اقتصادی بدجوری گریبان مردم آمریکا را گرفته است اما در این اوضاع و احوال، بازار مغازه‌های فروش اسلحه و مهمات حسابی گرم است. به گزارش فارس، ترس از دزدان و زورگیران باعث شده میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا به خرید سلاح و مهمات روی بیاورند. طی 6 ماه اخیر، فروش سلاح‌های شخصی در آمریکا به حدی رونق یافته که حتی باعث خالی شدن تعدادی از اسلحه‌فروشی‌ها در برخی مناطق شده است. از سوی دیگر، این وضعیت به کمبود مهمات در آمریکا منجر شده است.
کد خبر: ۲۴۶۱۶۶

گزارش دفتر دایره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) حاکی است، 7 میلیون نفر از نوامبر گذشته درخواست بررسی پرونده جنایی خود را داده‌اند تا بتوانند سلاح خریداری کنند.

این آمار البته در برگیرنده هزاران نفری نیست که از فروشگاه‌های سراسر ایالت‌های نظیر ویرجینیا  بدون بررسی جنایی پرونده آنها، سلاح خریداری می‌کنند.صاحبان اسلحه‌فروشی‌ها و جمعیت ملی کلت آمریکا علت استقبال مردم را به خاطر نگرانی آنها از قصد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوع کردن تعدادی از انواع سلاح‌های شخصی و بحران اقتصادی در این کشور می‌دانند که جرم و جنایت را نظیر حوادث تیراندازی هفته گذشته در آمریکا شعله‌ور خواهد کرد.

سگ پول‌خور

ایسنا: یک سگ بازیگوش 2 ساله، پس از شکستن قلک صاحبش تمامی پس‌انداز او را خورد.

‌ ‌این سگ که بتی نام دارد، با شکستن قلک صاحبش، تمامی پول‌های موجود در قلک را که یکهزار دلار بود، نوش جان کرد. جنیفر پارکر ‌ صاحب 12 ساله این سگ  ‌  دراین باره به رسانه‌های محلی آمریکا یادآور شد: هنگامی که از مدرسه بازگشتم، برایم غیر‌قابل باور بود که این سگ قلکم را شکسته و تمامی یک هزار دلارم را خورده است.

او که از یک طرف نگران حال سگش بود و از طرف دیگر ناراحت از دست دادن پس‌اندازش، بالاخره  با مرکز دامپزشکی تماس ‌گرفت و تقاضای کمک ‌کرد.

بلافاصله سگ تحت عمل جراحی قرار ‌گرفت، اما فقط2 سکه از شکم این حیوان خارج ‌شد؛ چون بقیه پول‌ها همگی اسکناس بود و معده این سگ آنها را  هضم کرده بود.

معجزه ارتفاع پست

ایسنا: کودک 18 ماهه‌ای پس از سقوط از 12 متر ارتفاع به شکل معجزه‌آسایی نجات یافت.

رابرت لیمر، یکی از شاهدان این ماجرا به رسانه‌های آمریکا گفت: در حال صحبت کردن با تلفن همراه بودم که متوجه شدم کودکی از پنجره طبقه سوم یک منزل مسکونی آویزان است و می‌رفت که سقوط کند.  وی افزود: مشغول فکر کردن بودم که ناگهان کودک سقوط کرد، اما من و یکی از دوستانم بموقع زیر پنجره رسیدیم و او را نجات دادیم.

پدر 45 ساله این کودک پس از اطلاع از موضوع، به سرعت خود را به منزل رساند و از این که کودک خردسالش رابدون آسیب در بغل این 2 مرد جوان دید، بسیار خوشحال شد.

وی در گفت‌و‌گو با رسانه‌های آمریکا خاطر نشان کرد: برای ترخیص همسر و نوزاد دومم به بیمارستان رفته بودم که خبر سقوط دختر 18 ماهه‌ام مرا شوکه کرد، اما از این که این دو مرد جوان توانسته‌اند دختر ما را از مرگ حتمی نجات دهند، بسیار خوشحالم. وی 2 مرد جوان را قهرمان وصف کرد. پزشکان اورژانس بوستون نیز پس از معاینه این کودک از سلامت وی اطمینان حاصل کرده و او را بسیار خوش‌شانس دانستند که پس از سقوط از ارتفاع 12 متری نجات پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها