از دور از نزدیک

پیامی که پس از 96 سال به خشکی رسید

ایسنا: یک پیام از سال 1913 میلادی در یک بطری قرار داشت و در آب‌ها سرگردان بود، بالاخره پس از 9 دهه به خشکی رسید و خوانده شد. دارین وینکلر که یکی از ساکنان منطقه اسپوکین در واشنگتن است، این بطری را پیدا کرده است. او به رسانه‌های دولتی آمریکا گفت: در حال قدم زدن در کنار رودخانه منطقه بودم که پایم به یک شیء که در زیر شن‌های ساحل رودخانه بود، خورد. پس از کنار زدن شن‌ها، یک بطری حاوی یک برگه را یافتم و آن را به پلیس محلی تحویل دادم.
کد خبر: ۲۴۴۴۶۸

سخنگوی پلیس ملی نیز در گفتگو با رسانه‌های آمریکا اعلام کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این بطری و پیام داخل آن متعلق به 96 سال پیش یا به عبارتی، بیش از 9 دهه قبل بوده و نویسنده آن امت پرنسل، از یابنده خواسته تا پس از خواندن پیام، برایش از طریق همین بطری یادداشتی ارسال کند!

علاوه بر این، پلیس در استعلام هویت نویسنده این پیام اعلام کرد که این مرد در 85 سالگی و در 13 ماه می 1978 میلادی جان باخته است.

حراج آرواره‌های کوسه در پاریس

ایسنا: آرواره‌های یک کوسه‌ گوشتخوار چندهزار ساله که به دوره‌ پیش از تاریخ تعلق داشت، در شعبه پاریس حراجی کریستی به فروش گذاشته می‌شود. آرواره‌های این کوسه، بیش از 2 متر طول و 168 دندان دارد. این آرواره به جانداری تعلق‌ دارد که حدود 10هزار سال پیش، یکی از بزرگ‌ترین جانداران دریایی گوشتخوار به‌شمار می‌رفته است.

پیش‌بینی می‌شود؛ این آرواره‌ها به مبلغی حدود 150هزار یورو (22هزار دلار) به ‌فروش برسد. در این حراجی قرار است اسکلت ببر دندان ‌شمشیری (که به‌دلیل کامل بودنش، یک نمونه‌ منحصر‌‌به ‌فرد است)، حدود 80 تا 100هزار یورو فروخته شود.

علاوه بر آرواره‌های کوسه و اسکلت ببر دندان‌شمشیری، قرار است لانه‌ یک دایناسور به همراه سنگواره‌ 9 بچه دایناسور که براثر وقوع آتشفشان مرده و به سنگ تبدیل شده‌اند، در شعبه‌ پاریس حراجی کریستی به حراج گذاشته شوند.

موسسه حراجی کریستی اینها را در قالب حراج بیش از یکصد اثر تاریخی  طبیعی عرضه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها