رضا کبیری – نحوه بوت کردن سیستم را می‌خواستم؟ بوت کردن اصطلاحی است که برای راه‌اندازی سیستم به‌کار برده می‌شود و معنای آن روشن کردن کامپیوتر و در اختیار گرفتن آن توسط سیستم‌عامل است.
کد خبر: ۲۴۰۷۱۹

چند روزی است که آی‌دی من در یاهو مسنجر، با وارد کردن یوزر و پسوردم عمل نمی‌کند. آیا امکان دارد که یاهو آن را غیرفعال کرده باشد، یا آیدی من هک شده است؟

معمولا چنانچه مدتی طولانی از آی‌دی خود استفاده نکنید، یاهو اقدام به حذف آن می‌کند. در صورتی‌که شامل این گروه نیستید، از روی سیستم دیگری نسبت به وارد آی‌دی خود اقدام کنید.

چنانچه از سیستم‌های دیگر هم همین پیغام را دریافت کردید، به احتمال زیاد آی‌دی شما هک شده است، اما اگر هنگام ثبت‌نام، اطلاعات درستی به یاهو داده باشید، با رجوع به بخش  ?Forget your ID or password
‌ ممکن است بتوانید آی‌دی خود را بازیابید.

محمد علی سیفی پور – چگونه می‌توانم مطالب را (عکس یا متن) در وبلاگ قرار دهم که قابل کپی کردن به وسیله دیگران نباشد؟

برای این منظور چند راه وجود دارد. یکی از آنها، غیرفعال کردن کلیک راست ماوس است. هر کدام از کدهای جاوای زیر که در قالب وبلاگ قرار بگیرند، باعث غیرفعال شدن راست کلیک ماوس در صفحه می‌شوند.
‌<SCRIPT language=javascript>‌
‌function noRightClick() {‌
‌) {2if (event.button==‌
‌alert('   ‌پیغام اختیاری شما‌')‌
‌                                                                                                                                                                     } 
}‌
‌document.onmousedown=noRightClick‌
‌</SCRIPT>‌
یا
‌<!-- Put this code inside of your <HEAD> tag. -->‌
‌<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">‌
‌<!--‌
‌document.oncontextmenu = function(){return false}‌
‌if(document.layers) {‌
‌window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);   ‌
‌window.onmousedown = function(e){   ‌
‌if(e.target==document)return false;      ‌
‌}}‌
‌else {‌
‌document.onmousedown = function(){return false}   ‌
‌}‌
‌// -->‌
‌</script>‌
‌<!-- END OF Disable Right Click Menu DHTML -->‌


علی‌محمد زارعی – مدتی است در تسک‌منیجر من در قسمت پروسس مقداری با عنوان ‌wmiprvse.exe‌ وجود دارد که قبلا نبود. می‌خواستم بدانم ا~یا ویروس است؟

این پردازش مربوط به سیستم عامل ویندوز در نشانی زیر  است:

\wbem32m‌‌:\WINDOW\Syste‌‌C‌‌

چنانچه در جای دیگری وجود داشت، ویروس، کرم و یا تروجان است.

یاسین فلاح – چرا بعضی مواقع در ‌Nero‌ با این‌که تیک ‌Multisession‌ را می‌زنم، اما انگار ‌CD-Writter‌ یا ‌DVD-Writter‌ خالی است؟ با این‌که مقداری از سی‌دی قبلا رایت شده؟

گزینه ‌Multisession‌ این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند چندین بار روی سی‌دی یا دی‌وی‌دی، رایت کند. محدودیت رایت روی این سی‌دی یا دی‌وی‌دی تنها به اندازه حجم آن است.

حال چنانچه مقدار اطلاعاتی که روی آن ذخیره می‌کنید کمتر از ظرفیت سی‌دی یا دی‌وی‌دی باشد، طبیعی است که بقیه فضای آن برای استفادههای بعدی خالی می‌ماند و می‌توانید در نوبت بعدی از آنها استفاده کنید.
بنابراین پرشدن یا خالی ماندن سی‌دی یا دی‌وی‌دی، ارتباط چندانی به ‌Multisession‌ ندارد و تنها حجم اطلاعات به این امر مربوط است.

ارسلان گل آبادی، تبریز – مدتی است که در سربرگ ‌ Processes‌ در ‌ Task Manager ‌برنامه‌ای با نام‌ alggw.exe‌ تمام فعالیت پردازنده را به خود اختصاص می‌دهد و سرعت کامپیوتر خیلی کم می‌شود. ‌ ‌

باید برنامه‌ای که این پردازش را ایجاد کرده بیابید. چنانچه به‌تازگی نرم‌افزاری روی سیستم خود نصب کرده‌اید، که در حقیقت بدافزار بوده است، هرچه سریع‌تر نسبت به‌حذف آن برنامه از سیستم خود اقدام کنید.

ایمانی، کرمانشاه – مدتی است که کامپیوتر من بعد از روشن شدن بدون این‌که از فلاپی درایوش استفاده کنم، فلاپی درایو شروع به چشمک زدن می‌کند و صداهایی از آن به‌گوش می‌رسد که انگار فلاپی در آن است. در حالی که خالی است. آیا ممکن است این ایراد از ویروس باشد و کامپیوترم ویروسی شده باشد؟

وقتی سیستم شروع به راه‌اندازی می‌کند در ‌Bios‌ دستگاه مشخص می‌شود که از کدام مسیر سیستم راه‌اندازی شود. وقتی ‌First Boot Device‌ خود را فلاپی انتخاب کرده باشید، سیستم در ابتدا برای بالاآمدن به آنجا می رود و چنانچه فلاپی در آنجا پیدا نکند، به سراغ ‌Boot Device‌ بعدی می‌رود. بنابراین باید در تنظیمات بایوس دستگاه خود، ‌First Boot Device‌ را به ‌HDD‌ تغییر دهید. ‌ ‌

گذشته از این، گزینه دیگری هم در بایوس وجود دارد که در صورت انتخاب، اتصال فلاپی درایو به سیستم را می‌آزماید، که به‌دلخواه آن را هم می‌توانید غیرفعال کنید.

مهدی رشنو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها