دولت بر اساس پیشنهاد وزارت نیرو مبلغ 125میلیون یورو وام به 2 نیروگاه برق‌آبى خداآفرین و قیزقلعه‌سى اختصاص داد.
کد خبر: ۲۲۹۶۹۰

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون اقتصادی دولت بنا به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد ماده یک قانون برنامه چهارم توسعه با اعطاى تسهیلات ارزى به مبلغ 85میلیون یورو براى نیروگاه خداآفرین و 40 میلیون یورو براى نیروگاه قیزقلعه‌سى از محل حساب ذخیره ارزى موافقت کرد.

این تسهیلات به شرکت فرآب که تامین کننده منابع و مالى و مجرى احداث 2نیروگاه است، مشروط بر آن که این شرکت و سهامداران آن معوقات ارزی-ریالى به سیستم بانکى نداشته باشند اعطا می‌شود. همچنین اعطاى تسهیلات ارزى منوط به اخذ تضمین‌هاى کافى و اطمینان از بازپرداخت اقساط با نظارت بانک مرکزى است.

این مصوبه در تاریخ 21 دى 1387 توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است. دو طرح سد و نیرو‌گاه خدا آفرین و سد قیز قلعه‌سى به صورت مشترک بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حال اجرا است.

با تکمیل نیروگاه خداآفرین سالا‌نه معادل 7/8 میلیارد مترمکعب آب تنظیمى از محل نیروگاه خداآفرین از رود ارس عبور خواهد کرد که باتوجه به ظرفیت عظیم آن، درصورت تکمیل این نیروگاه علا‌وه بر تامین برق مورد نیاز و صدور آن، صنایع تبدیلى نیز در اراضى پایاب سد (70 هزار هکتار) توسعه خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها