افسران رژیم صهیونیستی اعتراف کردند

سربازان اسرائیل در باتلا‌ق غزه

گروه بین‌الملل:‌رژیم صهیونیستی 16 روز پس از تهاجم نظامی ددمنشانه اش به نوار غزه و قتل عام فلسطینی ها در دستیابی به اهدافش برای سرکوب جنبش مقاومت اسلامی تا آنجا شکست خورده است که افسران و مقامات بلندپایه نظامی این رژیم، به ناکامی خود اعتراف کرده و روزنامه‌های این رژیم به ارتش اسرائیل توصیه کرده اند عقب نشینی کند. به گزارش خبرگزاری ها، جنگ اکنون در شرایطی در نوار غزه ادامه دارد که حتی ناظران صهیونیستی نیز معتقدند نیروهایشان در دو روز اخیر به مرحله‌‌ بی تحرکی و ناکامی رسیده‌اند و هر زمان ممکن است به راحتی در دام گروه‌های مقاومت فلسطینی بیافتند.
کد خبر: ۲۲۹۲۵۳

همزمان، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: اسرائیل در تحقق اهداف خویش در غزه طی 15 روز تجاوز شکست سختی خورده است زیرا مقاومت فلسطین اجازه نمی‌دهد صهیونیست‡‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند.

مشعل روز گذشته در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: اسرائیل در حمله نظامی به غزه اهدافی را تعیین کرده بود که با گذشت زمان و پایداری مقاومت، در حال از بین رفتن است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی که اظهارات مشعل را تایید می‌کند،‌ نوشت: افسران و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که ارتش حماس به صورتی که گمان می‌کردیم، نبود و مبارزان فلسطینی برای مقابله با نیروهای اسرائیلی در مناطق باز ظاهر نمی‌شوند.در نتیجه، این امر مانع می‌شود که بتوان آنها را از طریق هوایی هدف قرار داد.

آنها همچنین تاکید کردند که سربازان اسرائیلی در حال غرق شدن در باتلاق غزه هستند چراکه حماس زمان کافی برای طراحی عملیات علیه پایگاه‌هایی که سربازان اسرائیلی در آنجا حضور دارند را در اختیار دارد و در وضعیت کنونی احتمال می‌رود  اسرائیل مورد حملات شدید حماس قرار گرفته و تلفات جانی بیشتری را متحمل شود.

ها‌ آرتص: عقب نشینی کنید

ها  آرتص دیگر روزنامه صهیونیستی هم با هشدار نسبت به ادامه جنگ در غزه از ارتش اسرائیل خواست که هر چه زودتر غزه را ترک کند زیرا در غیر این صورت با خطرات زیاد ناشی از افزایش تلفات و تشدید اختلاف داخلی روبه‌رو خواهد شد.

این روزنامه در مطلبی با عنوان «فقط عقب نشینی کنید و بس» نوشت: ادامه جنگ در غزه، جبهه داخلی اسرائیل را متشنج خواهد کرد و ارتش را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد.

«ها آرتص» با اشاره به اختلافات به‌وجود آمده در کابینه اسرائیل نوشت: اختلاف آرای اعضای کابینه در رابطه با زمان خروج از غزه و آتش بس نوعی سرگرمی است که اسرائیل در شرایط کنونی نباید اجازه بهره مندی از آن را به خود بدهد زیرا تجربه‌های گذشته در لبنان و غزه نشان داده که هر قدر چرخ های ماشین جنگ در غزه فرو رود نیروهای ارتش در عملیات غرق خواهند شد و تلفات زیادی خواهند داد و بدون شک سربازان با خطرات زیادی روبه‌رو می‌شوند و همین امر جبهه داخلی را متشنج خواهد کرد.

ها  آرتص همچنین از این‌که بازگشت به آتش بس به نفع حماس باشد، ابراز نگرانی کرد و عقب نشینی یکجانبه از غزه بدون هیچ توافق نامه‌ای را بهترین گزینه دانست.

مشعل: اسرائیل شکست خورده است

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس) هم در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود از تجاوز به نوار غزه نرسیده و شکست مفتضحانه‌ای خورده است.مشعل در اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در غزه گفت: ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم داشت که به گفته خود به سلطه حماس بر نوار غزه پایان دهد، شلیک موشک‌ها را متوقف کند و واقعیت جدیدی را برای طرح‌های سازشکارانه آینده ترسیم کند اما پرسش این است که از این اهداف امروز چه چیزی مانده‌است؟

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به نرسیدن رژیم صهیونیستی به اهداف خود این پرسش را مطرح کرد که آیا آنها با گذشت 15 روز توانسته‌اند شلیک موشک‌های مبارزان فلسطینی را متوقف کنند؟

وی افزود: رژیم صهیونیستی خواهان وجود مقاومت نیست اما در هیچ یک از این اهداف خود موفق نشده‌است و برای سرپوش گذاشتن بر تلفات و زیان‌های خود از انتشار اخبار و اطلاع رسانی جلوگیری می‌کند و بایکوت خبری را در پیش گرفته است و از ورود خبرنگاران خارجی به غزه جلوگیری می‌کند اما لحظه‌ای خواهد رسید که حقیقت روشن خواهد شد و خواهند گفت که چه تعداد از نظامیان آنها کشته شده‌اند.

مشعل تصریح کرد: آنها چه موفقیتی در تجاوزگری خود به‌دست آورده اند؟ موفقیت ذلت بار و شرم آور آنها این است که شمار زیادی از کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون کشیده اند و مردم را در خانه‌ها جمع کرده و سپس آنها را به شهادت رسانده اند و مردم را ربوده اند و آنها را بی گناه اعدام کرده اند و هلوکاستی واقعی در غزه ایجاد کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها