مدیرعامل شرکت رجاء اعلام کرد:

تصمیمات رجاء برای فروش نوروزی بلیط قطار

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجاء از بررسی 75 میلیارد تومان مطالبات معوق رجاء در دولت و آخرین تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای فروش نوروزی بلیط قطار خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۳۲۳

محمود جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: شرکت رجاء در واقع مجموعه‌ای است که 35 درصد هزینه‌های خود را به صورت یارانه دریافت می‌کند.

وی افزود: البته طی چند سال اخیر تلاش شده با منطقی کردن هزینه‌ها و افزایش بهره وری، این شرکت تکیه خود به یارانه‌های دولتی را کاهش دهد و زمینه‌های واگذاری به بخش خصوصی را بهتر فراهم نماید.

به گفته وی، در این راستا دولت نیز همه ساله کمک‌هایی را در قالب یارانه به شرکت می‌پردازد. اخیرا 30 میلیارد تومان از مطالبات معوقه این شرکت توسط دولت پرداخت شد که کمک بسیار مؤثر و مطلوبی برای تأمین قطعات مورد نیاز و آماده سازی واگن‌هایی در مسیر برای ایام نوروز محسوب می‌شود.

بررسی 75 میلیارد تومان مطالبات معوق رجاء در دولت

مدیرعامل رجاء یادآور شد: معمولا سعی می‌کنیم فاصله تأمین یارانه‌های بعدی را از محل منابع بانکی به صورت وام انجام داده که در صدد تهیه و مذاکره با سیستم بانکی برای تأمین بخشی از نقدینگی مورد نیاز هستیم. از سوی دیگر مطالبات باقیمانده را نیز به دولت منعکس کرده‌ایم که فکر می‌کنم هفته آینده در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و به آن رسیدگی شود.

وی حجم این مطالبات را حدود 75 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با اختصاص این مبلغ و دریافت وام از سیستم بانکی به نوسازی ناوگان پرداخته و شرکت را برای سال‌های آینده، آماده‌تر در زمینه ارائه خدمات کنیم.

جعفری در مورد برنامه ریزی سفرهای نوروزی نیز گفت: در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته، مسیرها، تعداد واگن‌های در سیر و تعداد واگن‌های ذخیره‌ای که باید اضافه شوند، مشخص شده است.

افزایش 15 درصدی واگن‌های در سیر برای ایام نوروز

وی یادآور شد: بر این اساس 15 درصد به تعداد واگن‌های در سیر برای ایام نوروز نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت که امیدواریم رضایت بیشتر مردم را جلب نماید.
به گفته وی، ستاد ویژه فروش بلیط ایام نوروز نیز تشکیل شد و جلسات متمادی برگزار کرده است. امسال در بیش از 600 نمایندگی فروش بلیط قطار، 600 ناظر و ناظم بر امر فروش بلیط نظارت خواهند کرد که ناظرین تمامی تقاضاهای مردم را در فرم‌های مربوطه منعکس کرده و اپراتورهای نمایندگی‌های فروش نیز بر اساس لیست ممهور شده نسبت به صدور بلیط اقدام خواهند کرد.

جعفری یادآور شد: بر این اساس بلیط‌هایی که مطابق لیست فروخته شده‌اند در مرکز توسط واحد فناوری اطلاعات با بلیط‌های درج شده در «سرور» انطباق داده شده که در صورت صدور بلیط خارج از لیست ثبت شده توسط نمایندگیها، با نمایندگی متخلف برخورد خواهد شد. با این تمهیدات بلیط با قیمت واقعی به دست متقاضیان خواهد رسید.

پیش‌بینی روزانه 92 هزار جابجائی در اوج تردد با قطار

مدیرعامل رجاء گفت: سال گذشته در ایام اوج تردد مردم با قطار روزانه به طور متوسط 82 هزار جابه‌جایی صورت گرفت که امسال این رقم حداقل به 88 هزار جابه جایی خواهد رسید. پیش بینی می‌کنیم این حجم به بیش از 92 هزار جابه جایی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها