2 نمایشگاه بزرگ هنر عاشورا در حوزه هنری تهران گشایش یافت

ادای دین هنرمندان عاشورایی با عکس و پوستر

گروه فرهنگ و هنر: نمایشگاه بزرگ عکس عاشوراییان به همراه نمایش آثار سومین سوگواره پوستر‌های عاشورایی در 2 نگارخانه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گشایش یافت. به گزارش خبرنگار ما، در نمایشگاه عکس عاشوراییان، 72 قطعه عکس از هنرمندان عکاس سراسر کشور با موضوع سوگواری مردم ایران در ایام محرم به نمایش درآمده است.
کد خبر: ۲۲۸۱۷۶

رسول اولیازاده، رئیس خانه عکاسان ایران که مجری برگزاری این نمایشگاه بزرگ است، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به «جام‌جم» گفت: نمایش 72 اثر از هنرمندان به احترام عدد شهدای کربلاست که این نمایشگاه به صورت همزمان در تمام حوزه‌های هنری کشور و همچنین کشور پاکستان و ترکیه برگزار می‌شود.

وی ادامه برگزاری این نمایشگاه را مختص نمایش آیین‌های قومی مردم مسلمان ایران در عزاداری سرور و سالار شهیدان دانست و تصریح کرد: مردم هر گوشه از ایران در ایام محرم برای ادای سهم خویش در عزاداری امام حسین(ع)، مراسمی خاص و ویژه دارند که در این میان، وظیفه عکاسان عاشورایی با توجه به حساسیت موضوع برای ثبت و روایت این آیین‌ها بسیار سخت‌تر است.

او عقیده دارد، با جمع‌آوری و مستندنگاری این آثار، می‌توان نقش مهمی در ایجاد بانک تصویری عکس عاشورا در ایران برای پژوهش‌های مختلف در این حوزه ایجاد کرد.

آثار این نمایشگاه هم‌اکنون به صورت همزمان روی سایت
www.iranipc.net  قابل مشاهده است و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از 9 صبح برای بازدید از آثار این نمایشگاه مراجعه کنند.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بزرگ، سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی نیز در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری گشایش یافت. در این سوگواره 562 نفر از هنرمندان گرافیست کشور با مجموع 1805 پوستر، آثار خود را با موضوعات عاشورایی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کردند که در پایان، 110 اثر به عنوان آثار برگزیده به نمایش درآمده است. این سوگواره با دبیری محمد خزایی در حالی سومین دوره برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد که به گفته کارشناسان، برگزاری این سوگواره در سال‌های اخیر تاثیر بسزایی در ایجاد فصل جدیدی در فرهنگ تصویری عاشورا در میان مردم داشته است.

محمد خزایی درباره برگزاری این سوگواره عقیده دارد که هنرمند امروز با شناخت زبان نمادین هنر عاشورایی که حاصل تلاش و تفکر چندساله هنرمندان حسینی است، می‌تواند آثاری هماهنگ با حماسه معنوی و آسمانی عاشورا و با بیانی نو و متناسب با شرایط امروز خلق کند. بازدید از این آثار برای عموم همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر در این نگارخانه آزاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها