جاعل سابقه‌داری که پس از آزادی از زندان مجددا اسناد دولتی را جعل می‌کرد و در قبال آن از متقاضیان مبلغ 100 هزار تا 2 میلیون تومان می‌گرفت، با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی شهریار دستگیر شد و به 50 فقره جعل اسناد دولتی اعتراف کرد.
کد خبر: ۲۱۰۷۳۶
سرهنگ اسماعیل هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارشی از یک دفترخانه ثبت اسناد دولتی در شهریار مبنی بر این که افرادی برای انتقال ملک به آنجا مراجعه کرده که اسناد و مدارک آنان مشکوک به نظر می‌رسد، بلافاصله اکیپی از ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی با اعزام به دفترخانه اسناد و مدارک را بررسی و نسبت به جعلی بودن آن اطمینان پیدا کردند. هادئی افزود: با توجه به جعلی بودن اسناد و مدارک، ماموران پلیس آگاهی شهریار 2 نفر به نام‌های رضا - الف 30 ساله و محمد - ص 70 ساله را دستگیر و با اسناد و مدارک جعلی به اداره آگاهی منتقل کردند.

وی تصریح کرد: با احضار خریدار به اداره آگاهی، وی گفت: برادرم یک هکتار زمین در اشتهارد دارد که به صورت قولنامه‌ای خریده و اکنون برای سند زدن دچار مشکل شده که با معرفی «رضا» وی وعده داده بود در ازای دریافت 2 میلیون و 500 هزار تومان پول، سندی برای این زمین تهیه کند که تا به حال یک میلیون و 650 هزار تومان از من دریافت کرده است. 

هادئی گفت: رضا  الف، متهم دستگیر شده درخصوص جعل سند گفت: جاعل اصلی فردی به نام محمد - ف است که از جاعلان حرفه‌ای اسناد و مدارک محسوب می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان تهران تصریح کرد: با انجام تحقیقات گسترده برای دستگیری جاعل اصلی، مخفیگاه وی شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه محمد  ف دستگیر شد که با هماهنگی مقام قضایی محل موردنظر،  مورد بازرسی قرار گرفت و ماموران موفق شدند وسایل و آلات و ادوات جعل از قبیل جوهر و یک عدد قفل کامپیوتری که روی آن جمله «اداره ثبت اسناد و املاک شهریار» حک شده بود، کشف  و ضبط کنند.

هادئی اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیس گفت: تاکنون بیش از 50 فقره انواع جعل شناسنامه و گواهینامه انجام داده‌ است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها