گروه حوادث: فردی که با همدستی دوستان سابقه‌دارش باندهای مختلف شرارت، سرقت، اخاذی و تهیه و فروش مواد مخدر (شیشه و روانگردان)‌ تشکیل داده بود، از سوی کارآگاهان پایگاه دوم اطلاعات امنیت تهران دستگیر شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، مردادماه امسال مردی با حضور در پایگاه دوم اطلاعات امنیت تهران ضمن ارائه دادخواستی به پلیس، از سرقت خودروی خود خبر داد و گفت: شب گذشته در یکی از خیابان‌های شمال غرب تهران با خودرویم در حال عبور بودم که مردی مسلح از میان شمشادهای حاشیه خیابان به سویم آمد و با تهدید سلاح، راهم را سد کرد، سپس با زور و تهدید، مرا از داخل خودرو بیرون کشید و با سرقت آن از محل متواری شد. به دنبال شکایت مرد مالباخته، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و به شعبه دوم دادیاری دادسرای ویژه امنیت تهران ارسال و با هماهنگی قضایی تحقیقات ویژه‌ای برای دستگیری سارق مسلح آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۹۴۰۴

ردپای شرور سابقه‌دار

ماموران پایگاه دوم اطلاعات  امنیت تهران با اطلاعاتی که درباره سارق فراری به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی پرداختند تا این که در ادامه تحقیقات و با شناسایی از سوی مرد شاکی، معلوم شد؛ تصویر رایانه‌ای از متهم فراری شباهت بسیاری به یک شرور و سارق سابقه‌دار به نام محسن دارد که بتازگی از زندان آزاد شده است.

به این ترتیب، محسن به اتهام سرقت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که مشخص شد وی با یک زن قاچاقچی و چند مرد به منزلی در غرب تهران رفت و آمد می‌کند و به صورت گسترده قرص‌های روانگردان و مواد مخدر (شیشه)‌ به جوانان می‌فروشد.

با گزارش موضوع به دادیار شعبه دوم دادسرای ویژه امنیت تهران، دادیار حیدری دستور قضایی را در این خصوص صادر کرد و با اعزام ماموران به مخفیگاه آنها  در غرب تهران و در پی یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری 6 مرد و یک زن شدند و از مخفیگاه آنها، یک لابراتوار مواد مخدر (شیشه)‌ و روانگردان کشف و ضبط شد.  با انتقال این متهمان به مرکز پلیس، آنها  مورد بازجویی قرار گرفتند و پس از تناقض‌گویی‌های متعدد، سرانجام زن قاچاقچی، راز اعضای باند را فاش کرد.

زن قاچاقچی راز گشود

زن قاچاقچی در اظهاراتش به پلیس گفت: من و همدستانم با تهیه مواد مخدر (شیشه)‌ و روانگردان، آنها را به افراد مختلف می‌فروختیم و محسن  دیگر عضو فراری باند  دختران جوان را فریب می‌داد و به بهانه دوستی و ازدواج، آنها  را به دام اعتیاد می‌کشاند و از آنها  که اغلب از افراد متمکن بودند، اخاذی‌های کلان می‌کرد.

به دنبال این اظهارات، این قاچاقچی و همدستانش با قرار قانونی روانه زندان شدند و جستجوی پلیس برای دستگیری محسن‌

شرور فراری  ادامه یافت تا این‌که ماموران پلیس امنیت در ادامه تحقیقات نامحسوس پی بردند محسن  متهم فراری به منزلی در شمال غرب تهران رفته است.

با به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان در قالب چند تیم عملیاتی، 17 مهرماه امسال به مخفیگاه متهم در شمال غرب تهران رفتند و 5 زن و 5 مرد را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم اطلاعات  امنیت تهران منتقل کردند و پی بردند؛ دقایقی قبل از حضور پلیس، شرور فراری  محسن  از مخفیگاهش گریخته است. در بازرسی از این محل، مقادیری فشنگ و 2 قبضه سلاح و موادمخدر کشف و ضبط شد.

این گزارش حاکی است؛ در ادامه جستجو، ماموران محله‌های حوالی مخفیگاه متهمان را به طور نامحسوس زیر نظر قرار دادند تا سرانجام در یکی از خیابان‌های شمال غرب تهران، شرور فراری را شناسایی و پس از تعقیب و گریز پلیسی، وی را دستگیر کردند.

در بررسی پرونده اعضای این باند، معلوم شد؛ همگی دارای سوابق متعدد در خصوص سرقت، زورگیری و تهیه و فروش مواد مخدر (شیشه)‌ و قرص‌های روانگردان هستند و سوابق محسن، یکی از مهره‌های کلیدی باند نیز حمل سلاح غیرمجاز، شرارت‌های متعدد، سرقت و زورگیری، اخاذی‌های مسلحانه، عربده‌کشی و سرقت خودروهای مدل بالاست.

کلکسیون جرایم در پرونده جوان شرور

محسن - متهم - در بازجویی‌های پلیسی، راز جرایم مختلف خود را فاش کرد و گفت: چندی پیش از زندان آزاد شدم و با همدستی دوستان سابقه‌دار و قاچاقچی‌ام،‌ چند باند مختلف تشکیل دادیم و جرایم خود را از سر گرفتیم.

علاوه بر تهیه لابراتوارهای شیشه و مواد روانگردان، با اغفال دختران جوان، آنها را به سمت اعتیاد می‌کشیدیم و در ادامه از آنها اخاذی می‌کردیم.  متهم ادامه داد: هر از گاهی به مغازه صافکاری یکی از دوستانم در یکی از محله‌های تهران می‌رفتم و او سوئیچ یدک خودروهای مشتریانش از جمله پژو، پراید، پرشیا و بی‌.ام. و را به من می‌داد و پس از تحویل خودروها مالک آنها را تعقیب می‌کردیم و پس از این‌که آنها خودروهایشان را در جایی پارک می‌کردند، اقدام به سرقت خودروها می‌کردم و با فروش خودروها، مبلغی را به دوستم می‌پرداختم. وی افزود: در چند مرحله نیز با تهدید چاقو، قمه و سلاح از مردم اخاذی کرده‌ام و هنگام سرقت‌ها نیز 2 مرد را که مقابلم مقاومت کردند، زخمی کرده‌ام.

بنابراین گزارش، با اعتراف متهم به جرایم متعدد و 8 فقره سرقت خودرو و 4 فقره گوشی تلفن همراه، روانه بازداشتگاه پلیس شد و تحقیقات تکمیلی از وی و دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

دادیار حیدری، رئیس شعبه دوم دادسرای ویژه امنیت تهران با دستور چاپ تصور متهم بدون پوشاندن چهره از مردم خواست چنانچه از وی شکایت دارند به پایگاه دوم اطلاعات  امنیت تهران در پل کوی نصر (گیشا) مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها