کریم باقری یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ ملی فوتبال ایران به شمار می‌رود، بازیکنی که هرچند خیلی زود با تیم ملی وداع کرد، اما همچنان پس از 7 سال دوری از تیم ملی، یکی از گزینه‌ها برای حضور در ترکیب این تیم به حساب می‌آید. کریم طی یک سال گذشته و در 35 سالگی آنقدر آماده نشان داد که علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال از آمادگی کامل خود برای دعوت دوباره او خبر داده است، اما دیدگاههای کارشناسان درباره این دعوت و تعداد ستاره‌هایی که آنها به این عمل داده‌اند.
کد خبر: ۲۰۸۹۴۷

محمود یاوری: سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال 

هر بازیکنی که در راه جام‌جهانی حتی به طور موضعی به درد تیم ملی بخورد با تشخیص سرمربی باید دعوت شود. من به دایی به خاطر این انتخاب تبریک می‌گویم. این کار مهر بطلانی بر تئوری خودخواه بودن دایی می‌زند.

اردشیر لارودی: سردبیر پیشین جهان فوتبال و ابرار ورزشی 

دعوت از باقری نشانه درایت، توجه به نیازهای تیم ملی و نشانه توجه به واقعیت‌های لیگ است و مهم‌تر از آن نشانه توجه به سلامت و کوشش موثر و موید نگاه بی‌طرفانه است. اگر کریم می‌گوید، تیم ملی متعلق به جوان‌ترهاست این‌گونه نگاه کند که با وجود این که تیم برای جوانان است به او نیاز دارد. این تیم باید به جام‌جهانی برود و در این راه هر کسی می‌تواند، باید کمک کند.

امیر حاج‌رضایی: مربی پیشین تیم ملی فوتبال  

محمد پنجعلی: کاپیتان پیشین تیم منتخب آسیا
 

سرمربی تیم ملی با اعلام تمایل به دعوت از کریم باقری نشان داد که برای دعوت بازیکن نه به شناسنامه‌ها بلکه به شرایط بازیکنان نگاه می‌کند. تیم ملی جای تجربه کسب کردن نیست، ضمن این که نمی‌توان از بازیکنی مثل باقری صرفنظر کرد. دعوت از کریم، توجه به منافع ملی است.

ابراهیم آشتیانی: مدرس دانشگاه و بازیکن پیشین تیم ملی 

شکی نیست که باقری بهترین بازیکن لیگ ماست و حقش بوده که به تیم ملی دعوت شود، اما در همه جای دنیا این رسم وجود دارد که برخی بازیکنان در اوج، فوتبال ملی را کنار می‌گذارند. مثلا در مورد زیدان همه به‌راحتی این را پذیرفتند و مکررا دنبالش نرفتند. مطمئنم باقری این بار هم دعوت را نمی‌پذیرد و این ابهت شخصیت بازیکن، به شخصیت تیم ملی لطمه می‌زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها