گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گزارش‌های خود ناشران، گواه این است که نگاه جامعه به کتاب روز به روز مهربانانه‌تر شده و استقبال گسترده از کتاب را شاهدیم. به گزارش ایسنا، محمدحسین صفار هرندی دیروز در نشست اعضای ستاد هفته کتاب، گفت: اگر دستگاه‌ها و نهادهای کشور از جمله برنامه‌نویسان و قانونگذاران، توجه ویژه‌ای به امر کتاب داشته باشند، در حسرت تحقق نهضت کتابخوانی نخواهیم ماند.
کد خبر: ۲۰۷۸۷۵

صفار هرندی تاکید کرد: با تقویت روابط عمومی و پای کار آمدن رسانه‌های کشور از جمله رسانه ملی، باید شبکه‌ای جدی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در آن ایام سازماندهی کرد تا بتوانیم موضوع کتاب را به موضوع روز جامعه تبدیل کنیم.

صفار هرندی با بیان این مطلب که هیچ تقاضایی برای تأمین کتاب کتابخانه‌ای به وزارتخانه نرسید، مگر این‌که دستور داده شد کتاب باسرعت در اختیار آنها قرار گیرد، افزود: این‌ها اتفاق‌های خوبی است و جامعه به شنیدن خبر خوش این‌گونه، حتما افتخار خواهد کرد. او اعلام برخی آمارها در خصوص میزان سرانه کتابخوانی را غیرکارشناسی و غیرعلمی دانست و گفت: متأسفانه برخی با اعلام آمارهای 40 سال قبل به مردم اتهامی وارد می‌کنند که هیچ نسبتی با ایران امروز ندارد.

وزیر ارشاد افزود: برای آگاهی از میزان سرانه کتابخوانی در کشور، یک کار کارشناسی در دست اقدام است که امیدواریم نتیجه آن بزودی اعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها