فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

ادامه طرح امنیت اجتماعی با جدیت

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با سرکوب گردنکشان، مظاهر فساد در جامعه به حداقل رسیده است و ما در ادامه کار، طرح امنیت اجتماعی واخلاقی را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و به هیچ وجه از حقوق مردم عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۲۰۷۷۲۷
به گزارش فارس، اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: امیدواریم این هفته سرآغاز خدمات جدید‌تری برای برقراری امنیت مردم در سراسر کشور باشد.

وی با بیان اینکه شعار این هفته ما این است که هدف من امنیت و آرامش توست، گفت: نیروی انتظامی در این جملات رسالت خود را بیان می‌کند و می‌گوید این رسالت امنیت و آرامش جامعه است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه هیچ زمانی نیست که انسان به امنیت نیاز نداشته باشد گفت: انسان‌ها همواره به مقوله امنیت نیاز دارند پس چه بسا قدر و منزلت یک موضوع را در نبود آن حس کنیم همانند اینکه نبود اکسیژن را در هوای آلوده احساس می‌کنیم و امنیت نیز چنین است و می‌توان این نعمت را از مردم عراق و افغانستان که امروز سایه اشغال بر آن‌ها افکنده شده و نیروهای خارجی با شعار برقراری امنیت وارد شده و باعث ناامنی شده‌اند جویا شویم و فضای ترس را ببینیم و پی به اهمیت برقراری امنیت در جامعه ببریم.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه امنیت موضوعی فراگیر است و همه ابعاد جامعه از جمله فضای اقتصادی را نیز در بر می‌گیرد، گفت: جایی که امنیت نباشد نخبگان نیز از آنجا فرار می‌کنند و ویژگی امنیت در نظام ما این است که امنیت باید بر اساس باورهای دینی تحقق یابد.

وی تصریح کرد: ما باید امنیتی متناسب با شرایط و مقتضیات فرهنگی را در جامعه محقق کنیم و باورهای دینی را به عنوان سپر محکمی در برابر انحرافات قرار دهیم و مبارزه با شیطان موجب مصون شدن انسان در برابر انحرافات می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی روح نماز را باعث دوری انسان‌ها از منکرات و زشتی‌ها دانست وگفت: ‌خداوند سرپرست مومنین است و آن‌ها را از تاریکی به نور هدایت می‌کند و نور به این معنی است که فضای امن در جامعه ایجاد شود.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه دنیاطلبی و شهرت‌پرستی به عنوان ارزش‌های اولیه وقتی قرار گیرد موجب تباهی و فساد می‌شود، گفت: هر چه جامعه مرفه‌تر باشد جرایم در آن شدت می‌یابد و چون انسان سیری‌ناپذیر است و همواره فراموش می‌کند که دنیا مقصد نیست.

وی با اشاره به اینکه اساس دیدگاه غربیان با دیدگاه ما با تاسی از فرهنگ دینی متفاوت است گفت: دنیای غرب نفس پرستی را ترویج می‌کند در حالی که عقلانیتی که در دین است ما را به سمت خداوند هدایت می‌کند و از دیدگاه ما سود و زیان مادی نیست ولیکن در دیدگاه غربی سود و زیان به معنای مادی تعبیر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مسلمانان در مبانی اعتقادی با غربی‌ها متفاوت هستند و امنیت در جامعه ما یک امنیت مبتنی بر ارزش‌های دینی است و وقتی که در جامعه آزادی جنسی ارزش تلقی می شود و رئیس‌جمهور ایران به دلیل اینکه بیان می‌کند در ایران چنین انحرافاتی وجود ندارد مورد تمسخر قرار می‌گیرد این بیانگر دیدگاه متفاوت غرب با اسلام است.

احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه در نیروی انتظامی اعتقاد داریم که برخورد با مجرم معلول‌گرا است گفت: هر چه با مجرمین برخورد شود و به ریشه‌های جرم توجه نشود موجب زایش جرایم در جامعه می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه با گسترش فساد ترویج‌ یافته از سوی غرب توسط رسانه‌های آن‌ها در جامعه مواجه هستیم، گفت: با اجرای طرح امنیت اجتماعی جلوی ناتوی فرهنگی صورت گرفته به ارزش‌های جامعه را خواهیم گرفت و اگر بخواهیم به امنیت مطلوب دست یابیم باید از روش‌های اثرگذار استفاده کنیم و بدانیم که رقیب بسیار قدرتمند است و در تهاجم نظامی تلفات مشخص است و فردی که در تهاجم نظامی به شهادت می‌رسد باعث افتخار خود و خانواده است در حالیکه تلفات در جبهه فرهنگی موجب سرافکندگی خود و خانواده می‌گردد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه امروز مفسدان با وسایل ارتباطی جدید به اعماق زندگی مردم نفوذ می‌کنند و آن را روی اینترنت منتشر می‌کنند، افزود: در فضاهای ورزشی، آتلیه عکاسی، اتاق پرو، و فروشگاه‌ها سرک می‌کشند و ناامنی امروز گسترده‌تر شده و ابزارها نیز تغییر کرده و در این راستا جامعه نیز باید آگاهی‌هایش افزایش یابد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه اگر کسی در خفا گناهی می‌کند کسی حق نقل آن را ندارد و اشاعه آن فحشاء به حساب می‌آید، تصریح کرد: با افزایش سایت‌ها و رسانه‌های جدید این موضوعات گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با شناخت از موقعیت جهانی و ابعاد فرهنگی جامعه تلاش می‌کند که یک امنیت مطلوب را در جامعه ایران اجرا کند، گفت:‌ اجرای طرح امنیت اجتماعی در همین راستا است و خوشبختانه سرکوب گردنکشان این مظاهر را در جامعه به حداقل رسانده و ما در ادامه کار این طرح را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و به هیچ وجه از حقوق مردم عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه اجرای طرح امنیت اجتماعی تضییع حقوق شهروندی است، گفت: دفاع از حقوق شهروندی برخورد با متجاوز است و اجرای طرح امنیت اجتماعی تحقق حقوق شهروندی را در پی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه ما به جای اینکه با فساد برخورد کنیم باید با ریشه‌ها و باندهای سازمان یافته آن‌ها را برخورد کنیم، گفت: در سایه اجرای طرح امنیت اجتماعی، امنیت در جامعه افزایش و جرم در جامعه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح امنیت اجتماعی ما در نقطه مطلوبی نیستیم و در ابتدای راه قرار داریم گفت: در اجرای این طرح جدی هستیم و خادمان نیروی انتظامی در دفاع از آن‌ها جدی هستند و ما با استفاده از فنون علمی در کشف جرم به رکورد 85 درصدی دست یافته‌ایم.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: در سرقت مسلحانه، بانک و تجاوز ما به آگاهی دستور دادیم که باید کشف صد درصد صورت گیرد و ما تلاش داریم افرادی که رفتار مناسب با مردم ندارند را از کلانتری‌ها خارج کنیم و یا آموزش مجدد بدهیم و یا از نیروی انتظامی خارج کنیم و قالب ماموران نیروی انتظامی شب و روز نمی شناسند وامروز این نیرو زحمت‌کش ترین نهاد در کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه 100 میلیون نفر خدمت در سال از سوی نیروی انتظامی به مردم ارایه می‌شود گفت:‌ برای تسهیل خدمات پیشگام هستیم و تلاش داریم روز به روز به سمت خدمت بهتر حرکت کنیم ودر این راه به مطالبات مردم توجه داریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها