چاپ محتوای هارد شما با یک کلیک

هاردت چی داره؟

چندی پیش به علت انجام یک پروژه مجبور بودم هر هفته چندین فایل مختلف را از رایانه دوستم انتخاب کرده و آنها را در پروژه به‌کار بگیرم. ابتدا برای انتخاب فایل‌ها دوستم را راهنمایی می‌کردم و فایل‌ها را از او دریافت می‌کردم اما در عین حال که دوستم از توانایی خوبی در کار با رایانه برخوردار بود گاهی اوقات فایل‌ها را به دلیل تشابه اسمی یا قرارگیری در دیگر پوشه‌های ویندوزی به اشتباه در اختیارم قرار می‌داد.
کد خبر: ۲۰۷۲۹۵

 برای رفع این مشکل از قابلیت کنترل از راه دور (Remote Access)  کمک گرفتم. اما باز هم به مشکلاتی همچون دیواره آتش و تنظیمات امنیتی برخورد کردم و نتوانستم به‌طور دقیق به انتخاب فایل‌ها بپردازم!

شاید به نظر شما انتخاب و ارسال چندین فایل برای دوستانتان کاری ساده باشد اما اگر در عمل با این کار مواجه شوید خواهید دید که وجود فایل‌های مشابه در پوشه‌های مختلف و وجود تشابه در نام فایل‌ها چقدر کار را مشکل و پیچیده می‌کند.

با وجود این مشکلات تصمیم گرفتم نرم‌افزاری را جستجو کنم تا به‌راحتی لیستی از محتوای پوشه مورد نظرم را در اختیارم قرار داده و پس از انتخاب فایل‌های مورد نظر از آن لیست، نتیجه را برای دوستم ارسال کنم تا دقیقا فایل‌های انتخاب شده از لیست را برایم ارسال کند.

این روش در بسیاری از مواقع کاربرد دارد. فرض کنید می‌خواهید برخی از فایل‌ها یا برنامه‌هایی که در هارد‌دیسک رایانه دوستتان موجود است را انتخاب کنید. دوست شما نیز اجازه ورود به رایانه‌اش را به شما نمی‌دهد و لیستی از آرشیو خود در اختیار ندارد. حال اگر بتوانید نرم‌افزاری را بیابید که لیستی از محتوای ‌دیسک سخت رایانه دوستتان ایجاد کند و با در اختیار داشتن آن لیست به انتخاب فایل‌های مورد نظرتان بپردازید، خواهید توانست به‌راحتی این کار را به انجام برسانید.

چاپ محتوا

حال که تا اندازه‌ای با موارد کاربرد این‌گونه نرم‌افزارها آشنا شده‌اید، قصد داریم به معرفی یکی از آنها بپردازیم.

نرم‌افزار رایگان و کم حجمs Directory Printer ”Karen این توانایی را دارد تا نام تمام فایل‌های موجود در یک درایو را همراه با حجم، تاریخ ایجاد و اعمال تغییرات، مشخصات، نام پوشه، پسوند فایل، حجم فایل در حالت فشرده، تاریخ آخرین دسترسی به فایل، نسخه فایل و ... برای شما چاپ کند.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار، ذخیره فهرست ایجاد شده در یک فایل متنی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با ارسال این لیست به دوستانتان آنها را از محتوای فایل‌های موجود در هارد‌دیسکتان مطلع کنید.

چطور و چگونه؟

برای چاپ محتوای یک پوشه کافیست پس از اجرای نرم‌افزار، روی تبPrint  کلیک کرده و پوشه مورد نظرتان را انتخاب کنید، در نهایت با انتخاب جزییات مورد نظر برای چاپ، گزینهPrint  را برای چاپ لیست نتایج کلیک کنید.

 توجه: چنانچه قصد دارید لیست نتایج را به‌صورت یک فایل متنی در رایانه خود ذخیره کنید، می‌باید از تب Save to disk  کمک گرفته و دیگر مراحل را همچون روش قبل طی کنید. همچنین این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا با انتخاب هر یک از پوشه‌های مورد نظر خود و کلیک راست بر روی آنها، پس از انتخاب گزینه‌  Print with DirPrn  به چاپ محتوای پوشه انتخاب شده بپردازید ( توجه داشته باشید که برای فعال‌سازی این قابلیت گزینه Display Print with DirPrn in Folder ‌ِ‌ Drive context menus  در بخش  Other Settings  در تنظیمات نرم‌افزار به حالت انتخاب درآمده باشد).

یک ترفند!

نکته جالب توجه در استفاده از این برنامه، به‌کارگیری آن بدون نیاز به نصب است. برای انجام این کار می‌باید پس از یک‌بار نصب نرم‌افزار به پوشه زیر مراجعه کرده و فایل  DirPrn.exe  را کپی کنید:

s Power Tools/Directory Printer”Program FilesKaren
از این پس می‌توانید این فایل را در حافظه فلش خود ذخیره کرده و در هر رایانه‌ای با اجرای آن به چاپ محتوای پوشه مورد نظر خود بپردازید.

برای دانلود این برنامه به سایت زیر مراجعه کنید:
www.karenware.com  

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها