فارس: بازیگران، دست‌اندرکاران و کارشناسان سینمای هند ملقب به سینمای «بالیوود» اعتصاب کردند. بازیگران و دست‌اندرکاران سینمای بالیوود به‌خاطر شرایط نامناسب و حقوق کم دست به اعتصاب سراسری زدند و سینمای هند را با شوک بزرگی روبه‌رو کردند. اعتصاب‌کنندگان در شهر بمبئی هند در همین خصوص اعلام کردند ماه‌هاست حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند و پیش از این نیز از طرف سردمداران فیلمسازی بالیوود به‌خاطر اعتصاب سراسری مورد تهدید قرار گرفتند. تهیه‌کنندگان بالیوود با این حال به بی‌.بی.‌سی گفتند که هنوز تصمیمی‌ در این رابطه اتخاذ نکرده‌اند. کارمندان سینمای بالیوود و بازیگران اعلام کردند؛ که شرایط بهداشتی و سلامت آنها در وضعیت مناسبی قرار ندارد و تهیه‌کنندگان به آینده آنها بی‌تفاوتی نشان می‌دهند. دینش شاتورودی در همین‌باره به بی.‌بی.‌سی گفت: بارها به تهیه‌کنندگان بالیوود نامه نوشته‌ایم، اما به‌هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۲۰۶۸۰۲

ایستوود، کارگردان برتر‌هالیوود در سال 2008

ایسنا: کلینت ایستوود، فیلمساز مطرح سینمای آمریکا به‌عنوان بهترین کارگردان سال 2008‌هالیوود انتخاب شد. کلینت ایستوود در دوازدهمین دوره جوایز سالانه‌ ‌هالیوود، جایزه‌ کارگردان سال را دریافت خواهد کرد. این کارگردان برنده‌ اسکار  27 اکتبر طی مراسمی‌ در «بیورلی هیلز» این جایزه‌ را دریافت می‌کند. پائول‌هاگیس، رئیس جوایز فیلم‌هالیوود در این‌باره اعلام کرد: درست زمانی‌که فکر می‌کنید ایستوود درحال استراحت است، او طی یک‌سال دو فیلم می‌سازد و خود را برای فیلم سوم نیز آماده می‌کند. او افتخار، شهرت، اعتبار و طنز را به سینما آورده است.انجمن فیلم آمریکا چندی پیش کلینت ایستوود را در گونه آثار «وسترن»، به‌عنوان برترین‌ سینماگر تاریخ‌هالیوود انتخاب کرده بود. از برندگان سال‌های گذشته جایزه بهترین کارگردانی‌هالیوود می‌توان از الیور استون، مارتین اسکورسیزی و سام مندس نام برد.

یوگی و دوستان به سینما می‌آیند

مهر: استودیو برادران وارنر بر مبنای شخصیت کارتونی و محبوب «یوگی خرسه» فیلمی ‌بلند می‌سازد که تلفیقی از انیمیشن و فیلم زنده است. ‌هالیوود ریپورتر اعلام کرد: پروژه «یوگی» را اش برانن کارگردانی می‌کند که سال گذشته یکی از کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان فیلم انیمیشن موج سواری بود. فیلمنامه را جاشوا استرنین و جفری ونتیمیلیا می‌نویسند. از یوگی به عنوان تلفیقی از انیمیشن و فیلم زنده نظیر فیلم انیمیشن «آلوین و مورچه‌ها» یاد شده است. بخش زیاد فیلم زنده است، اما یوگی و وردست او بوبو به صورت انیمیشن رایانه‌ای خلق می‌شوند.شخصیت یوگی خرسه را جو باربرا و بیل‌هانا، انیماتورهای معروف آمریکایی خلق کردند و اولین بار سال 1958 به عنوان یکی از شخصیت‌های فرعی کارتون کلاسیک نمایش‌ هاکلبری ظاهر شد. یوگی در 1961 مضمون نمایش یوگی خرسه شد که در نیم قرن اخیر به دفعات پخش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها