کوتاه از جهان

تهدید لیونی‌

جام‌جم آنلاین: زیپی لیونی، وزیر امورخارجه رژیم‌صهیونیستی در اولین نشست حزب کادیما به عنوان رئیس این حزب، شرکای سیاسی‌اش را تهدید به برگزاری انتخابات زودهنگام کرد. به گزارش روزنامه‌ البیان -‌ چاپ امارات عربی متحده‌ -‌ لیونی در این نشست عزمش را برای تشکیل دولت جدید در ضرب‌الاجل مشخص شده در قانون اعلام کرد. وی از احزاب ائتلاف دولت به ویژه حزب کارگر و شاس خواست با وی در تشکیل دولت جدید همکاری کنند وگرنه، در صورت کارشکنی آنان انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۰۴۱۹۷

آرزوهای بی‌ثمر صهیونیست‌ها

جام‌جم آنلاین: اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب مردم فلسطین تاکید کرد رژیم‌صهیونیستی در سرزمین فلسطین هیچ آینده‌ای ندارد و ملت فلسطین کشور خود را در کل این سرزمین تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنیه در دیدار با شخصیت‌های برجسته رفح واقع در جنوب نوار غزه گفت: اولمرت به جهنم خواهد رفت در حالی که مقاومت و حماس پا برجا می‌ماند.  وی افزود: اظهارات اخیر اولمرت نشان دهنده سرآغاز فروپاشی و نابودی پروژه صهیونیسم است و در نهایت این ملت فلسطین است که پیروز خواهد شد.

کاهش شانس اوکراین برای الحاق به ناتو

جام‌جم آنلاین: یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر اوکراین روز گذشته بحران سیاسی داخلی این کشور را عامل از دست رفتن فرصت‌ پیوستن به ناتو دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیموشنکوگفت: خروج یک جانبه ویکتور یوشچنکو، رئیس‌جمهور و تیم وی از ائتلاف دولت به میزان قابل توجهی به امکان الحاق اوکراین به ناتو لطمه زده است.

تیموشنکو که در یک کنفرانس خبری مشترک با دونالد تاسک، همتای لهستانی خود صحبت می‌کرد، افزود: هنوز امیدوار به حل و فصل مثبت این مساله هستیم.

افشاگری شریف‌

جام‌جم آنلاین: نواز شریف، رهبر حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز و نخست‌وزیر سابق پاکستان روز گذشته خواستار افشای محتوای توافقنامه‌های پرویز مشرف، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور با آمریکا شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ژئو.تی‌وی پاکستان، شریف در بازگشت از لندن، پایتخت بریتانیا به پاکستان تصریح کرد اقدامات آمریکا و نیروهای ائتلاف در قبال پاکستان غیر قابل قبول است.  وی یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان را نیز به باد انتقاد گرفت و ادعا کرد برخی سعی در بی‌ثباتی پاکستان دارند تا منافع شخصی خود را حفظ کنند.

ادامه بن‌بست، امتیازات بیشتر

جام‌جم آنلاین: رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات‌متحده از آمادگی آمریکا برای اعطای امتیازات جدید به عراق در صورت امضای توافقنامه راهبردی بغداد‌  واشنگتن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری براثا، گیتس گفت: واشنگتن آمادگی دارد تا در روند مذاکرات هیات‌های آمریکایی و عراقی درباره توافقنامه راهبردی میان دو کشور به طرف عراقی امتیازات جدیدی بدهد. گفته می‌شود موضوع مصونیت نظامیان آمریکایی و تعیین جدول زمانی برای خروج آنان از عراق از مهم‌ترین نقاط اختلاف بین بغداد و واشنگتن است.

ابراز ارادت پیلین به صهیونیست‌ها

جام‌جم آنلاین: سارا پیلین، یار انتخاباتی جان مک‌کین، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال آمریکا در تلاش برای جلب رضایت لابی‌های صهیونیستی از اسرائیل حمایت کرد.

به گزارش شبکه خبری ABC آمریکا، پیلین روز گذشته در جمع طرفداران حزب جمهوریخواه در شهر بلین ایالت مینه‌سوتا ‌گفت: از اسرائیل در برابر دشمنانش حمایت خواهیم کرد. پیلین که به داشتن گرایشات مذهبی معروف است، امید مک‌کین و جمهوریخواهان برای جلب آرای تاثیرگذار کاتولیک‌ها در انتخابات است.

براون زیر تیغ مخالفان‌

جام‌جم آنلاین: گوردون براون،‌ نخست‌وزیر بریتانیا در آستانه برگزاری کنگره سالانه حزب کارگر انگلیس از روز گذشته با فشارهای فزاینده‌ای برای کناره‌گیری مواجه شده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، براون طی هفته جاری با جدی‌ترین چالش دوران 15 ماهه نخست‌وزیری‌اش روبه‌رو خواهد شد.

کنگره سالانه حزب کارگر در حالی آغازبه کار کرد که هفته گذشته 4 نفر از اعضای این حزب به دلیل انتقاد صریح از براون از سمت خود استعفا کردند.

ناتو، محرک جنگ‌

جام‌جم آنلاین: دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه دیروز با بیان این که ناتو عامل تحریک تفلیس برای حمله به اوستیای‌جنوبی بود، تصریح کرد کشورش تسلیم فشارهای غرب برای انزوای مسکو نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات مدودف پاسخی به اظهارات اخیر کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا بود که هشدار داده سیاست‌های روسیه این کشور را در مسیر انزوا قرار داده است.

مدودف در دیدار با نمایندگان سازمان‌های غیردولتی روسیه این ادعا که روسیه به طرف دوران استبدادی در حرکت است را رد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها