گروه سیاسی: سفرای جنبش عدم تعهد «نم» در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حمایت از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای را تصویب کردند. به گزارش شبکه خبر، بیانیه نم که در نشست 2 ساعته و پشت درهای بسته در مقر این سازمان به تصویب رسید، از سوی سفیر کوبا در نشست آتی شورای حکام قرائت خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۳۹۱۳

علی‌اصغر سلطانیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین گفت: در این بیانیه متن بیانیه وزرای خارجه عدم تعهد در تهران به طور کامل منعکس شده است و جزو اسناد آژانس قرار خواهد گرفت. وی افزود: در این جلسه تصویب شد که رئیس عدم تعهد طی نامه‌ای به مدیرکل درخواست کند موضع توانمندی هسته‌ای رژیم اسرائیل رسما در دستور کار کنفرانس عمومی سالانه آژانس قرار گیرد.

سلطانیه افزود: قطعنامه مربوط به عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح هسته‌ای نیز در این جلسه تصویب شد و در همین زمینه کشورهای عربی نیز متن قطعنامه‌ای را درباره اسرائیل تهیه کرده‌اند که نم آن را در دست بررسی دارد.
وی درباره برخی تحرکات در زمینه صدور قطعنامه‌ای درباره لیبی در نشست آتی شورای حکام که به ایران نیز اشاراتی دارد، گفت: در جلسه نم مقرر شد هر قطعنامه‌ای درباره هر یک از کشورهای عدم تعهد باید با نظر نم باشد.

نشست معاونان سیاسی گروه 1+5 درباره ایران

همزمان‌معاونان سیاسی وزیران خارجه آمریکا، روسیه، انگلیس، چین، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در نیویورک گردهم آمدند تا گام بعدی خود را درباره موضوع هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار دهند.

زلمای خلیل‌زاد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، ضمن تایید نشست روز پنجشنبه از تلاش واشنگتن برای اعمال فشار بیشتر بر ایران خبر داد و درباره احتمال تصویب قطعنامه‌ای دیگر عنوان کرد این موضوع ظرف روزهای آینده به نیویورک (محل سازمان ملل) منتقل نخواهد شد، اما 5 عضو دائم شورای امنیت نشستی خواهند داشت. اما دیپلمات‌های غربی بر این اعتقادند که روس‌ها و چینی‌ها با دستورالعمل‌های خود خواهند کوشید تا مانع تصویب قطعنامه ای علیه ایران شوند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها