بیژن مقدم‌

آتشی که خاموش شد

سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه دیروز همچون همیشه منشأ آرامش و امنیت روانی و سیاسی جامعه و مردم گردید. آتش اختلافات اخیر که در پی سخنان نادرست و غلط یک مسوول اجرایی روز به‌ روز شعله‌ورتر می‌شد، با نفس روحانی ولایت‌ به سردی گرایید.
کد خبر: ۲۰۳۹۱۱
رهبر معظم انقلاب وحدت مردم، نخبگان و مسوولان را از جمله واجب‌ترین امور دانستند و از همه بویژه نخبگان و سیاسیون خواستند تا انرژی و توان خود را صرف پیگیری مسائل جزئی و اظهارنظرهای غلط و پوچ نکنند. هر چند انتظار جامعه این بود که بیان کننده این اظهارات پیشتر با عذرخواهی و تصحیح سخنان شرایط را روز به روز بغرنج‌تر نکند و کار را به سوال از رئیس‌جمهور و تغییر در ساختارهای اجرایی کشور (نظیر انتزاع سازمان میراث فرهنگی از ریاست جمهوری)‌ نکشاند.

در هر حال انتظار رهبر انقلاب آن است که امروز و فردایمان متفاوت از دیروزی باشد که اختلاف و منازعه، فضای کشور را از توجه به نیازهای اصلی مردم دور نگه داشته بود.

مجلس و نمایندگان محترم نیز تکلیفی جدید برعهده دارند که با توجه به تدین و اعتقاد آنان به فصل‌الخطاب بودن سخنان رهبری به وظایف خود عمل خواهند کرد. دولتمردان نیز با عنایت به حساسیت‌های ماه‌های پیش‌رو باید از بهانه دادن به دیگران بپرهیزند تا این غفلت‌ها ضمن زائل نکردن فرصت‌های خدمتگزاری، زمینه تضعیف دولت را نیز فراهم نسازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها