گروه ورزش - رضا پورعالی: دیگر لازم نیست علی فتح‌الله به خاطر شکایت بازیکنان تیم فوتبال استقلال به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود، چون او امروز فقط یک هوادار است و بس! فتح‌الله‌زاده همیشه دوست داشت بمب خبری بترکاند، غافل از آن که خبر برکناری او از مدیریت باشگاه استقلال خود بزرگ‌ترین بمب خبری ورزش ایران است. او که همین چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی از مسوولان بالادستی یک فرصت 7 ساله برای سر و سامان دادن به استقلال طلب کرده بود، آن لحظه خبر نداشت که از عمر مدیریت او در این باشگاه کمتر از 7 روز باقی مانده است. دیروز صبح اعضای هیات‌مدیره استقلال در یکی از مهم‌ترین نشست‌های خود دور هم جمع شدند و با اکثریت آراء حکم اخراج مدیرعامل را صادر کردند. در این جلسه منصور پورحیدری، دیگر عضو هیات مدیره باشگاه نیز برکنار شد تا شرایط برای یک خانه‌تکانی بزرگ درسطح مدیریت استقلال فراهم شود.
کد خبر: ۲۰۳۶۷۵

این تصمیمات که ظاهرا طرح آن از مدت‌ها پیش از سوی زریبافان برای ارائه به‌هیات مدیره آماده شده بود، خیلی زودتر از آنچه آقایان فکرش را بکنند، به واسطه نتایج ضعیف و دور از انتظار استقلال در شروع لیگ عملی شد.

حالا هر گاه صحبت از پایین‌ترین رتبه تاریخ باشگاه استقلال در جدول رده‌بندی لیگ شود (مکان هفدهم)‌ ناخودآگاه یک چیز به ذهن هواداران خطور خواهد کرد و آن برکناری مدیرعامل وقت است.

دیروز پورحیدری در واکنش به برکناری‌اش از عضویت در هیات مدیره حاضر نشد حرفی بزند و با بی‌اعتنایی گفت: در جلسه حضور نداشتم و هیچ نظری هم ندارم.

اما علی فتح‌الله‌زاده که نمی‌توانست ساکت بماند، از وجود اختلاف‌نظر با رئیس مجمع باشگاه به عنوان دلیل اصلی برکناری‌اش یاد کرد و افزود: در این خصوص ناگفته‌های بسیاری وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک بیان می‌کنم. من با زریبافان اختلاف نظر داشتم و در نهایت همین اختلاف نظر باعث برکناری‌ام از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال شد.

فتح‌الله‌زاده که لحن صدایش آرام‌تر از همیشه بود، بدون آن که اعتراضی داشته باشد، عنوان کرد: امروز باشگاه استقلال را تحویل می‌دهم و برای همیشه از باشگاه استقلال جدا می‌شوم. البته همیشه استقلالی‌ خواهم ماند و از این تیم حمایت می‌کنم. هواداران هم مطمئن باشند در فصل جاری تیم خوبی دارند و مقام‌‌های شایسته‌ای کسب خواهند کرد.

آشتیانی یا قریب؛ جانشین احتمالی فتح‌الله‌زاده‌

فتح‌الله‌زاده، راحت‌تر از آنچه که فکرش را بکند، صندلی ریاست را تحویل داد تا حالا دغدغه اصلی، انتخاب‌ جانشین برای او باشد.

مدیرعامل بعدی استقلال چه کسی خواهد بود؟ یک نظریه قوی می‌گوید همان‌طور که سناریوی برکناری فتح‌الله‌زاده از قبل آماده شده بود، نام مدیرعامل جدید هم انتخاب شده و فقط معرفی آن نیازمند انجام تشریفاتی خاص است، اما آن نام کدام است؛ واعظ آشتیانی یا محمدحسین قریب.

دیروز گمانه‌زنی‌ها از اضافه شدن 2 عضو جدید به هیات مدیره استقلال حکایت می‌کرد، اولی امیررضا واعظ‌آشتیانی و دومی علی انصاری.این 2 هم‌اکنون در فدراسیون دوچرخه‌سواری به عنوان، رئیس و عضو هیات رئیسه فعالیت دارند. از آشتیانی به عنوان جانشین احتمالی فتح‌الله‌زاده یاد می‌شود و علی انصاری هم به عنوان حامی مالی قرار است همان کاری را انجام دهد که حسین هدایتی در پرسپولیس عهده‌دار آن است.

انصاری، مدیر مجموعه بازار مبل ایران است و اعضای هیات مدیره استقلال از او انتظار دارند، بتواند در تامین منابع مالی به باشگاه استقلال کمک کند.

در عین حال نام محمدحسین قریب هم به عنوان جایگزین فتح‌الله‌زاده مطرح است، استقلال در دوران مدیریت قریب نتایج مطلوبی کسب کرد و حالا باید دید از بین او و رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کدامیک بر سر صندلی فتح‌الله‌زاده تکیه خواهد زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها