همزمان با افشای پیشنهاد وزارت نیرو به هیات دولت برای افزایش 30 درصدی برق مشترکان بالای الگوی مصرف، معاون وزیر نفت نیز امروز اعلام کرد که شرکت ملی گاز پیشنهاد داده است گاز مشترکان پرمصرف بخش خانگی به نرخ صادراتی محاسبه شود. نرخ مصوب گاز برای همه مشترکان در حال حاضر 245 ریال و صادراتی آن 3600 ریال است و تصویب پیشنهاد شرکت گاز به معنای افزایش 15 برابری بهای مشترکان پرمصرف خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۱۸۳۵

به این ترتیب، در صورت تصویب طرح پیشنهادی شرکت ملی گاز ایران ، تمام مشترکان بخش خانگی که در ماه های آبان تا اسفند خارج از الگوی تعیین شده گاز طبیعی مصرف کنند ، مشمول جریمه می شوند و قیمت گاز مصرفی آنها براساس سقف بهای گاز صادراتی محاسبه خواهد شد.   

"سیدرضا کسایی زاده" معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر به شانا - شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی وابسته به وزارت نفت گفت: در صورت تصویب طرح پیشنهادی شرکت ملی گاز ایران گاز بهای آن دسته از خانوارهای پر مصرفی که عموما در دهک های هشتم ، نهم و دهم جامعه قرار دارند ، در پنج ماه پایانی امسال با نرخ سقف قیمت گاز صادراتی محاسبه خواهد شد.
 
"سیدرضا کسایی زاده "با بیان اینکه سقف قیمت هر مترمکعب گاز صادراتی سه هزار و ..6 ریال( .36تومان) پیشنهاد داده شده است ، افزود: در صورت موافقت با تصویب و اجرای این طرح خانوار های پرمصرفی که خارج از الگوی تعیین شده مصرف کننده گازطبیعی باشند،باید جریمه بیشتری بپردازند.
 
این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : به همین منظور و با هدف اطلاع رسانی به مشترکان پر مصرف تا پایان مهر امسال نامه هایی از طرف شرکت ملی گاز ایران به این دسته از مشترکان تسلیم خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید براینکه گاز بهای دهک های یکم تا هشتم براساس الگوی تعریف شده محاسبه خواهد شد ،تصریح کرد: این جرایم به خانوارهای پر مصرفی تعلق می گیرد که در دهک های هشتم تا دهم قرار دارند و بیشتر از الگوی تعیین شده گاز مصرف می کنند.
 
معاون وزیر نفت افزود: بدیهی است محاسبه نرخ گاز بها براساس سقف قیمت گازصادراتی مربوط به مازاد مصرف گاز خواهد بود و مصرف طبق الگو، مشابه گذشته محاسبه خواهد شد.

کسایی زاده با اشاره به عملیاتی شدن طرح پلکانی مصرف گاز در دهک‌های مختلف جامعه از ابتدای سال گذشته تاکنون اظهار داشت: براساس این طرح و تقسیم بندی استان های کشور به "سرد یک" ، "سرد 2 "، "سرد سه " و "گرم " همچنین مشخص کردن دامنه مصرف گاز در هفت ماهه نخست سال و پنج ماهه پایانی سال در انها الگویی تدوین شد که براساس آن مشترکان مصرف کننده بیش از الگو مشمول جریمه شوند.

کسایی زاده تعداد خانوارهای مشمول پرداخت جریمه در کشور را با توجه به اجرای طرح پلکانی در هفت ماهه نخست سال گذشته 7/6دهم درصد اعلام کرد و افزود : این جرایم بیشتر به سه دهک بالای جامعه اختصاص داشته است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین میزان خانوارهای مشمول جریمه در پنج ماهه پایانی سال پیش را حدود 17درصد اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها