گروه سیاسی: احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت با امضای طرح سوال از رئیس‌جمهور به جمع نمایندگانی پیوسته است که خواستار حضور احمدی‌نژاد در مجلس برای توضیح در مورد عدم واکنش به اقدامات خلاف امنیت ملی اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون رئیس‌جمهور هستند. توکلی در گفتگو با مهر، موضوع سوال را نوع واکنش رئیس‌جمهور نسبت به رحیم مشایی دانست و گفت: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد چرا وقتی فردی در مقام معاونت رئیس جمهور مواضعی خلاف امنیت ملی، خلاف دین و مذهب و خلاف مصالح نظام اتخاذ می‌کند، هیچ واکنشی نسبت به آن دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۲۰۱۴۰۵
در طرحی که توسط علی مطهری، نماینده تهران تهیه و تاکنون به امضای ده‌ها نفر از نمایندگان رسیده، پرسیده شده است چرا رئیس جمهور با وجود اعتراضات گسترده مراجع تقلید، نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و اقشار مختلف به اظهارات ‌رحیم‌مشایی، در مقابل این اعتراضات سکوت کرده و حتی شائبه حمایت خود از این اظهارات را به وجود آورده است؟

پیشتر حدود 220 نماینده با امضای نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار واکنش به اقدامات و اظهارات رحیم‌مشایی شده بودند که سمت معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به عهده دارد. همچنین هفته گذشته 57 نماینده در تذکری مکتوب به رئیس‌جمهور نسبت به اظهارات خلاف مصلحت رحیم‌مشایی اعتراض کردند.طبق اصل 88 قانون اساسی طرح سوال از رئیس جمهور باید به امضای حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد و رئیس جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت یک‌ماه با حضور در مجلس به آن پاسخ دهد. تاکنون هیچ یک از روسای جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به سوال به مجلس فرا خوانده نشده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها