جام جم: فیلم کوتاه داستانی «آرایشگر بغداد» آخرین ساخته مسعود بخشی که در قطع ‌35 میلی‌متری و به ‌زبان عربی تولید شده، به بخش مسابقه «یوزپلنگ‌های فردا»ی جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنوی سوئیس راه‌ یافت. شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو طی روزهای ‌16 تا ‌26 مرداد در کشور سوئیس برگزار خواهد شد و «آرایشگر بغداد» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران، در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره که با عنوان «یوزپلنگ‌های فردا» برپا می‌گردد به نمایش درخواهد آمد. این فیلم داستانی ‌12 دقیقه‌ است و محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسه هنری بن‌گاه است.
کد خبر: ۱۸۹۸۴۷

احداث مجتمع موسسه رسانه‌های تصویری با 3 سالن

جام‌جم: ابراهیم داروغه‌زاده، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری گفت: برای رونق بخشیدن به اقتصاد سینما، موسسه رسانه‌های تصویری در تازه‌ترین اقدام خود، ساخت سه سالن سینمایی را با ظرفیت 700 صندلی در زمینی به مساحت 1969 متر مربع در منطقه 5 تهران با بودجه‌ای که از سوی معاونت سینمایی در نظر گرفته شده، در دستور کار خود قرار داده است.

این سالن‌ها هر یک با ظرفیت 200،300 و 200 صندلی برای ساخت در این مجتمع در نظر گرفته شده‌اند که تجهیز این سالن‌های سینمایی نیز با همکاری موسسه رسانه‌های تصویری و موسسه سینما شهر انجام خواهد شد.

وی افزود: در این زمین که بزودی کار احداث آن آغاز خواهد شد، محلی نیز برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی  هنری و در کنار آن فضایی برای رستوران و کافی‌شاپ طراحی شده است.  داروغه زاده همچنین با تاکید بر اقدامات موثر شهرداری که در عرصه فرهنگ و هنر کشور انجام گرفته، خواستار حمایت‌های این نهاد در مسیر احداث این مجتمع فرهنگی ‌  سینمایی شد.

رئیس بیمارستان پارسیان خطاب به هنرمندان:
مشغله کاری باعث غفلت از سلامت نشود

ایسنا: دکتر محمدرضا نوروزی، رئیس بیمارستان پارسیان گفت: خسرو شکیبایی پنجشنبه شب در حالت نیمه‌کما به بیمارستان منتقل شد. این هنرمند دچار بیماری مزمن نارسایی کبد بود که این بیماری از مدتی قبل شروع شده بود و عملکرد کبد را دچار اختلال کرده بود که سرطان کبد را هم به دنبال داشت.

وی ادامه داد: وی صبح پنجشنبه دچار اختلال هوشیاری شد و شب به حالت نیمه‌کما به بیمارستان انتقال یافت و بسرعت با بستری در بخش آی‌.سی‌.یو اقدامات ویژه انجام شد، اما متاسفانه به‌دلیل اختلالات متابولیستی، نارسایی کبدی و پیشرفت سرطان؛ صبح جمعه با ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

نوروزی با توضیح این که اگر خسرو شکیبایی هم زودتر به پزشک مراجعه می‌کرد، می‌شد کمک بیشتری به او کرد، به هنرمندان توصیه کرد: نباید مشغله کاری باعث شود هنرمندان از سلامت خود غافل شوند. آنها باید در طول سال چکاپ‌های لازم را داشته باشند و سلامت را موضوع مهمی بدانند.

وی افزود: قاعده ما درباره هنرمندان سرشناس این است که می‌توانند از امکانات ما به‌طور رایگان بهره‌مند شوند و امیدواریم بتوانیم شرایط لازم را برای سلامتشان فراهم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها