دکتر محمد مدد ئییس مرکز آمار ایران در آستانه آغاز طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها با تاکید بر اینکه اظهار اطلاعات صحیح لازمه این طرح است توصیه کرد که سرپرستان خانوارها با دقت فرم‌های مربوطه را پر کنند چرا که در صورت مخدوش و یا تکراری بودن فرم‌ها افراد از طرح اعطای یارانه نقدی حذف می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۸۰۹۳

رئیس مرکز آمار ایران در گفتگو با ایسنا  تصریح کرد: هر خانوار فقط باید اطلاعات خود را در یک فرم طرح سرشماری اطلاعات اقتصادی درج کند در غیر این صورت فرم او باطل می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های استخراج داده‌ها فرم‌های مشابه را خود به خود حذف می‌کنند و اگر افراد عمدا و یا اشتباها بیش از یک فرم را پر کرده و به پایگاه‌های مرکز آمار تحویل دهند نام آنها از این طرح حذف می‌شود.

مدد اظهار کرد که اطلاعات اظهار شده از سوی افراد بعد از تحویل به مرکز با چندین دستگاه‌ دیگر چک شده و در صورت وجود اختلاف فرد خاطی از طرح اعطای یارانه نقدی حذف شده و حسابی برای او باز نمی‌شود.

رییس مرکز آمار ایران با اشاره به آمادگی این مرکز برای اجرای طرح از اول مرداد ماه خبر داد که حدود 17 میلیون نسخه از فرم‌ شماره 1 و سه میلیون نسحه از فرم شماره 2 به چاپ رسیده و در سطح استان‌های مختلف توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه آموزش 200 ناظر و 240 معاون فنی اجرایی را به پایان رسانده‌ایم و در مرحله اعزام آنها به استان‌ها هستیم، با دفترهای امور مساجد کشور و دفترهای ائمه جمعه جلساتی را برگزار کرده و فرم‌ها را برای آنها ارسال کرده‌ایم تا به اطلاع رسانی بپردازند.

مدد با تاکید بر اینکه فرم‌هایی که در اختیار سرپرستان خانوارها قرار می‌گیرد باید حتما در مسجد محل به تایید برسد خبر داد که اقلیت‌های مذهبی کشور برای تایید فرم خود می‌توانند به مکان‌های مذهبی خاص خودشان مراجعه کنند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها