غلامحسین نوذری وزیر نفت گفت: اجرای طرح‌های بزرگ بخش نفت و انرژی، نوید بخش آینده ای درخشان در توسعه، اشتغال پایدار و ارزش افزوده کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۸۷۲۹۲

به گزارش مهر ، وزیر نفت بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی با اشاره به اجرای طرح‌های عظیم نفتی جنوب کشور ، افزود: با اقدامات و برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان شهریور ماه سال جاری فازهای 19، 20 و 21 نیز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه صنایع نفت و گاز کشور به سمت بومی سازی حرکت می کند، اظهار داشت: تمامی مراحل ساخت پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی توسط دستان پرتوان کارشناسان و مهندسین کشورمان ساخته شده است.

وزیر نفت با اشاره به تولیدات ال ان جی در میدان‌های گلشن و فردوس در پارس جنوبی گفت: جهت تولید 30 میلیون تولید ال ان جی در این دو میدان نیازمند 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم.

نوذری با بیان اینکه یک پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای و یک پالایشگاه نفت سنگین 300 هزار بشکه‌ای در بندرعباس وجود دارد، تصریح کرد: یک مجموعه یک میلیون بشکه‌ای نفت نیز در این استان در حال احداث است .

وی گفت‌: در جاسک هم که دارای پایانه بزرگ صادراتی نفت است برنامه ریزی می‌کنیم تا یک خط طولانی از دریای خزر به جاسک احداث شود که اتصال خط دریای خزر به دریای عمان را میسر می‌کند.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: مانور سپاه پیام روشنی بود که ایران در دفاع از کشور کاملاً مصمم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها