رضا امیرخانی در همایش دین و ادبیات:

ادبیات ایران پس از انقلاب هویت پیدا کرد

گروه فرهنگ و هنر: دومین نشست از سلسله نشست‌های «همایش دین و ادبیات» با حضور رضا امیرخانی در انجمن قلم حوزه علمیه قم برگزار شد. به گزارش انجمن قلم حوزه، رضا امیرخانی در این نشست مهمترین مشکل ادبیات داستانی ایران را فقدان پدر خواند و گفت: ما در این فن سابقه درخشان و تاریخی نداریم و به گفته یکی از معاصران، نویسندگان ایرانی در تاریکخانه هدایت ظاهر شده‌اند و به گفته من ما فرزندان «زن زیادی» جلال هستیم.
کد خبر: ۱۶۴۱۷۷
 نویسنده «من او» همچنین ادبیات داستانی را بعد از انقلاب اسلامی موفق به کسب هویت خواند و گفت: اگر در این سرزمین انقلابی به وقوع نمی‌پیوست، ادبیات مستقل و با هویتی نیز پدید نمی‌آمد. ما همچنان ‌که پس از انقلاب شاهد ظهور شاعرانی بودیم که حتی توانستند در قالب‌ها تحول بیافرینند یا در آنها دست ببرند یا آنها را به استخدام مفاهیم نو دربیاورند، در داستان نیز این راه را آغاز کرده‌ایم و جفاست اگر بپنداریم که در این زمینه کار مهمی صورت نگرفته است.

وی درباره آثار دینی گفت: من گمان می‌کنم ادبیات داستانی دینگرا، در متن است نه در حاشیه، از این‌رو خوانندگان آثار نویسندگان دینی رو به فزونی است و کافی است سری به کتابفروشی‌ها بزنیم تا قدری امیدوارتر شویم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها