به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه هفته دوم لیگ ملتهای والیبال ۲۰۲۶ موفق شد با نتیجه ۳ بر یک از سد تیم قدرتمند کوبا عبور کند و نخستین پیروزی خود در هفته دوم و دومین بردش در مجموع این رقابتها را به دست آورد.
شاگردان روبرتو پیاتزا که پیش از این برابر فرانسه، آمریکا و ژاپن شکست خورده بودند، با نمایشی منسجم و کماشتباه مقابل کوبا، طلسم ناکامیهای هفته دوم را شکستند و امیدهای خود برای ادامه مسابقات را زنده نگه داشتند.
ملیپوشان ایران در ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند و با درخشش بازیکنانی چون علی حقپرست و عرشیا بهنژاد، بازی را در اختیار گرفتند.
در ست دوم نیز ایران با عملکرد خوب در سرویس، دفاع و حملات سرعتی، ۲۵ بر ۲۱ به برتری رسید و فاصله خود را با حریف افزایش داد.
کوبا در ست سوم با وجود تلاش بازیکنان ایران، موفق شد ۳۰ بر ۲۸ پیروز شود و اختلاف را کاهش دهد، اما شاگردان پیاتزا در ست چهارم با حفظ تمرکز، در رقابتی نزدیک و نفسگیر با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی رسیدند تا بازی را با حساب ۳ بر یک به سود خود خاتمه دهند.
در این دیدار بازیکنانی مانند علی حقپرست، مرتضی شریفی، علی حاجیپور، محمد ولیزاده، عرشیا بهنژاد، محسن دلاوری و محمدرضا حضرتپور نقش مهمی در کسب این پیروزی ایفا کردند.
همچنین سرویسهای مؤثر، دفاع روی تور و مدیریت مناسب لحظات حساس مسابقه از مهمترین عوامل برتری تیم ملی والیبال ایران برابر کوبا بود.
این پیروزی علاوه بر پایان دادن به سه شکست متوالی ایران در هفته دوم، دومین برد شاگردان روبرتو پیاتزا در لیگ ملتهای ۲۰۲۶ محسوب میشود؛ نتیجهای که میتواند روحیه ملیپوشان را برای ادامه رقابتها افزایش دهد.
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد