اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از افزایش محسوس دما و وزش باد شدید گاهی خیلی شدید از چهارشنبه ۲۷ خرداد تا یکشنبه ۳۱ خرداد خبر داد.
به گزارش ایسنا، بر اساس این هشدار، نوار مرزی جنوبی و غربی استان و ارتفاعات بالادست در برخی ساعات شاهد وزش باد شدید خواهند بود. همچنین از جمعه تا دوشنبه (۲۹ خرداد تا اول تیر) ماندگاری توده هوای گرم پیشبینی میشود.
مهمترین محورهای هشدار:
🔹 افزایش دما: دمای هوا به طور میانگین بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس افزایش مییابد. دمای تهران در روز جمعه به ۳۷ درجه میرسد.
🔹 وزش باد شدید: در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و ارتفاعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیشبینی میشود.
🔹 خطرات احتمالی: سقوط اجسام از ارتفاع، خسارت به داربستها و تابلوهای تبلیغاتی، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا.
🔹 اشعه مضر خورشید (UV): افزایش اشعه فرابنفش در ساعات اوج تابش.
🔹 توصیهها: پرهیز از حضور طولانی در فضای باز برای سالمندان و خردسالان، مدیریت مصرف برق و آب، استفاده از لباس روشن و کلاه، پرهیز از صعود به ارتفاعات.
🔹 وضعیت جوی تهران: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد. حداقل دمای تهران ۲۲ و حداکثر ۳۷ درجه در روزهای آینده.
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند