
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت خورشید شهرک صنعتی ناحیه ۲ میبد با حضور استاندار یزد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و مدیرعامل شرکت برق منطقهای یزد به بهرهبرداری رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت شرکت برق منطقهای یزد، شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد اجرا و به بهرهبرداری رسید.
مهندس محمدجواد جلیلی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای برق در مناطق صنعتی گفت: بهرهبرداری از این پست نقش مؤثری در افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ارتقای کیفیت برقرسانی، تأمین برق پایدار صنایع و پاسخگویی به نیازهای رو به رشد بخش تولید در شهرستان میبد خواهد داشت.
وی افزود: این پروژه علاوه بر ایجاد ظرفیت جدید برای تأمین برق متقاضیان صنعتی، زیرساخت لازم برای توسعه نیروگاههای خورشیدی و اتصال آنها به شبکه برق را نیز فراهم کرده و گامی مؤثر در حمایت از سرمایهگذاری و توسعه پایدار منطقه به شمار میرود.
پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت خورشید مجهز به یک دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۴۰ مگاولتآمپر، ۶ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت، یک فیدر اختصاصی نیروگاههای خورشیدی و بانک خازنی ۷.۲ مگاواری بوده و با طراحی توسعهپذیر، امکان افزایش ظرفیت متناسب با رشد صنعتی منطقه در سالهای آینده را داراست.
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند