
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، با اشاره به برگزاری این نشست با رویکرد تبیینی و گفتمانسازی، اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر تبیین مسائل جمعیتی توسط اساتید کشوری، رسالتها و نحوه بهرهگیری از ظرفیت دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: «بر اساس تحلیلهای ارائه شده، استان یزد موفق شده است در حوزههای سه، چهار و پنج فرزندی، رتبه برتر کشور را کسب کند. این موفقیت نشاندهنده اثربخشی مشوقهای دولتی و تلاشهای صورت گرفته در جهت بهبود آمارهای فرزندآوری است.
دانش یزدی همچنین از رایزنی با وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل فرایند واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در سال جدید شاهد بیشترین تعداد واگذاری زمین به خانوادههای پرجمعیت در استان باشیم.»
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، عملکرد شهرستانهای استان در حوزه فرزندآوری را نیز فراتر از میانگین کشوری توصیف کرد و گفت: هرستانهای اردکان، مهریز و بافق به ترتیب با نرخ باروری ۲.۳، ۲.۲ و ۲.۱، بالاتر از سطح جایگزینی قرار دارند
وی در پایان تأکید کرد: گزارشهای فرمانداران استان حاکی از آن است که گفتمانسازی، بهرهگیری از ظرفیتهای محلی و کنشگران اجتماعی، در کنار ارائه مشوقهای دولتی، نقش مؤثری در بهبود آمار فرزندآوری ایفا کرده است.
این نشست با حضور فرمانداران و اعضای قرارگاه جوانی جمعیت برگزار شد و بر لزوم ادامه تلاشها در جهت تحقق اهداف سند تحول دولت مردمی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت تأکید گردید
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند