به گزارش جام جم آنلاین کرمان، محمدعلی طالبی، ظهر سه شنبه در مراسم کلنگزنی اورژانس کودکان و آغاز طرح توسعه بخش زایمان بیمارستان افضلیپور کرمان، بر اهمیت راهبردی حوزه سلامت در نقشه توسعه استان تأکید کرد و گفت: در یک سال و نیم گذشته تلاشها و جدیت مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، نشاندهنده اهتمامی جدی برای ارتقای خدمات درمانی و دستیابی به جایگاهی شایسته برای مردم این استان است.
وی با قدردانی از خیرین سلامت استان کرمان گفت: بخش قابلتوجهی از بار حوزه سلامت بر دوش خیرین و انجمنهای مردمی است و حضور آنان در کنار دانشگاه علوم پزشکی نقشی تعیینکننده در توسعه خدمات درمانی ایفا میکند.
استاندار کرمان همچنین به کمبود منابع مالی دولتی اشاره کرد و تصریح نمود: برای رسیدن به جایگاه مطلوب درمانی و تأمین نیازهای استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان، تعامل میان دستگاههای اجرایی، دانشگاههای علوم پزشکی و خیرین سلامت ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
طالبی، ضمن قدردانی از نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیریهای مستمر نمایندگان استان کرمان در زمینه سلامت، نقشی قابل توجه در پیشرفت فعالیتهای درمانی داشته و این همراهی را نمیتوان نادیده گرفت.
وی ادامه داد: توجه نمایندگان استان کرمان به مسائل بهداشتی و درمانی، فرصت مغتنمی برای پیشرفت اهداف سلامتی در کرمان فراهم کرده و همگرایی میان نهادهای متولی، زمینهی ارتقای روزافزون خدمات درمانی در استان را مهیا میسازد.
استاندار کرمان تصریح کرد: پروژههای در حال آغاز، نتیجه همکاری و هماندیشی نمایندگان مجلس، تیم مدیریتی دانشگاههای علوم پزشکی، خیرین و مردم است و بیتردید گامی مؤثر در مسیر توسعه زیرساختهای سلامت و تحقق اهداف برنامه «کرمان بر فراز» خواهد بود.
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند