به گزارش جام جم آنلاین، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نورلان یرمک بایوف، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای روز پنجشنبه ۲۵ دیماه در یک تماس تلفنی، در خصوص تحولات منطقهای و بینالمللی تبادل نظر کردند.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای اقدامات تروریستی و خرابکارانه در تهران و سایر شهرهای ایران که با سواستفاده از تجمعات مسالمتآمیز صورت گرفت را به شدت محکوم کرد.
وی با دولت و ملت ایران و خانواده قربانیان ناآرامیهای اخیر ابراز همدردی و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح حوادث اخیر در ایران و به خشونت کشیده شدن تجمعات مسالمتآمیز با ورود عناصر تروریستی آموزشدیده تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از حاکمیت ملی و امنیت شهروندان خود در برابر تروریسم رژیم صهیونیستی و آمریکا دفاع می کند.
وزیر امور خارجه با تقدیر از موضع دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در محکوم کردن تروریسم و مداخلات خارجی در امور ایران، بر مسئولیت جمعی همه کشورها برای همکاری در زمینه پیشگیری و مقابله با تروریسم تاکید کرد.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای همچنین بر موضع مشترک کشورهای عضو این سازمان مبنی بر احترام به حاکمیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی و برابری و منافع متقابل، عدم مداخله در امور داخلی کشورها و عدم استفاده از زور یا تهدید به عنوان مبنای روابط بینالمللی پایدار تاکید کرد.
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند