واگذاری نادرست ایران‌خودرو، بازار را به دست سودجویان سپرد

گرانی و بی‌کیفیتی خودرو نتیجه تصمیمات اشتباه است

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه واگذاری ایران‌خودرو گفت: متأسفانه واگذاری اشتباهی که با اعمال نفوذ در این شرکت انجام شد، نه‌تنها به ساماندهی بازار خودرو منجر نشد، بلکه زمینه تسلط سودجویان و افزایش قیمت خودرو را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۵۳۴۰۵۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین یزد ، سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبات مناسبی برای ساماندهی بازار خودرو داشته، اما دولت این مصوبات را به‌طور کامل اجرا نکرده و همین موضوع به تداوم نابسامانی‌ها دامن زده است.

وی افزود: برخی تصمیمات نادرست در حوزه صنعت خودرو، مشکلات این بخش را تشدید کرده که یکی از مهم‌ترین آنها نحوه واگذاری ایران‌خودرو بود؛ واگذاری‌ای که با ورود شرکت کروز به حوزه مدیریت، نه وعده‌های داده‌شده محقق شد و نه گره‌ای از مشکلات بازار باز شد، بلکه قیمت خودروها در بازار افزایش یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خصوصی‌سازی بدون نظارت، به زیان مردم تمام می‌شود، تصریح کرد: اگر خودروسازی‌ها صرفاً به‌صورت رها و بدون چارچوب خصوصی‌سازی شوند، تنها به دنبال افزایش سود خود خواهند بود و دغدغه‌ای برای وضعیت معیشتی مردم، به‌ویژه اقشار کم‌درآمد، نخواهند داشت.

میرمحمدی ادامه داد: زمانی که یک خودروسازی به گروه‌هایی واگذار می‌شود که شائبه‌هایی در عملکرد آنها وجود دارد و بعضاً از حمایت مجموعه‌های دولتی و غیردولتی نیز برخوردارند، نتیجه آن بازاری آشفته و شله‌قلمکار است؛ وضعیتی که امروز در بازار خودرو شاهد آن هستیم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در مدیریت بازارها گفت: متأسفانه دولت نه‌تنها در حوزه خودرو، بلکه در تأمین نهاده‌های دامی، بهبود معیشت مردم و ساماندهی بازار نیز برنامه مشخص و مؤثری ندارد و حتی برخی اظهارنظرهای مسئولان به تشدید وضعیت موجود منجر شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به تناقض در رفتار برخی مسئولان اجرایی افزود: عجیب است افرادی که مسئولیت اجرایی دارند، گاهی خود را در جایگاه منتقد قرار می‌دهند، در حالی که مخاطب اصلی این انتقادات، شخص رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر، خودروسازان عمدتاً اقدام به تولید خودروهای بی‌کیفیت کرده‌اند و در حوزه خدمات پس از فروش نیز تعهد لازم را ندارند؛ در کدام نقطه از دنیا پول خودرو را دریافت می‌کنند اما ۹ ماه بعد، یک خودروی بی‌کیفیت تحویل می‌دهند؟

 

میرمحمدی در پایان تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید با ابزارهای نظارتی از جمله طرح سؤال از وزیر صمت، پیگیری اعمال ماده ۲۳۴ یا تحقیق و تفحص، به‌صورت جدی به نابسامانی بازار خودرو ورود کند تا از حقوق مردم صیانت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها