پژوهش از مهم‌ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت است

حل مسائل کشور با پژوهش و تفکر علمی ممکن است و آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای این رویکرد است.
حل مسائل کشور با پژوهش و تفکر علمی ممکن است و آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای این رویکرد است.
کد خبر: ۱۵۳۰۷۷۹

جام جم قزوین - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در هفتمین جلسه شورای تحقیقات اداره‌کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر ضرورت نوآوری در پژوهش‌ها اظهار داشت: پژوهش زمانی معنا پیدا می‌کند که به خلق محصول یا ارائه خدمتی نو منجر شود و بتواند مسأله‌ای را حل کند. وی خلاقیت و نوآوری را شرط اصلی اثرگذاری پژوهش دانست.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان پژوهشگر تصریح کرد: قدردانی مدیران مدارس از دانش‌آموزان پژوهشگر می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری اعتمادبه‌نفس و استمرار مسیر علمی آنان باشد. حل مسائل کشور با پژوهش و تفکر علمی ممکن است و آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای این رویکرد است. لازم است این فرهنگ از دوره ابتدایی آغاز شود و مدارسی مانند سمپاد عمیق‌تر به این حوزه ورود کنند.

اصغری همچنین بر اهمیت حمایت از ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: تجاری‌سازی ایده‌ها، به‌ویژه در هنرستان‌ها، باید مورد توجه قرار گیرد. هر محصول یا خدمتی که قابلیت توسعه دارد باید با حمایت مجموعه آموزش و پرورش همراه شود تا به نتیجه مالی و عملی برسد.

در این جلسه بر نواخته‌شدن زنگ پژوهش در مدارس، معرفی الگوهای موفق پژوهش در زندگی، و توجه به شاخص‌های اثرگذار پژوهشی نیز تأکید شد. 

گفتنی است؛ در این نشست، موضوعاتی از جمله پرداخت حق‌الزحمه داوران، شرح محورهای پژوهشی، بررسی عملکرد مناطق، و برنامه‌های تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی و دانش‌آموزان در هفته پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
از ایران بزرگ می‌هراسن

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت‌وگو با روزنامه «جام‌جم» به مناسبت روز ملی جزایر سه‌گانه مطرح کرد

از ایران بزرگ می‌هراسن

نیازمندی ها